Essie Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg er en ung mann på vgs, med gode karakterer og lederegenskaper. Min drøm er å bli leder for en stor bedrift/konsern. Men først må jeg ta en god og relevant utdannelse, og jobbe meg opp derfra. Jeg har undersøkt masse og kommet frem til at jeg burde utdanne meg som Siviløkonom eller Samfunnsøkonom. Hva tror folk vil være lurest, med tanke på jobbmuligheter o.l? På en annen side vurderer jeg også sivilingenør, men tviler på at jeg er intiressert nok. Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Har du sjekket ut ind.øk-linja ved NTNU? Lenke til kommentar
Essie Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Har du sjekket ut ind.øk-linja ved NTNU? 7876579[/snapback] Den så genial ut! Takk for hjelpen. Noen som har erfaring med denne? Eller andre innspill når det gjelder karriere? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg leste i Under Dusken (studentavis i Trondheim) at de fleste på den linja som har gode karakterer blir 'head hunted' opptil ett helt år før de er ferdig. Dvs, de er mer eller mindre på vent til å begynne i jobb til de er formelt ferdig med graden sin Lenke til kommentar
Avean Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Å gå 5 år studie for å lede en bedrift høres litt snodig ut spør du meg. For all del det tar seg sikkert pent ut på papiret men har du interesse og vilje for det du vil lede så er det bare å hoppe i det. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg vil tro man kan hoppe over ganske mange år med vanlig ansettelse i en bedrift med papirer fra NTNU med gode karakterer. NTNU er jo nesten et varemerke i enkelte kretser/miljøer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Du kan jo vurdere befalsskolen for å få lederutdanning, for deretter å gå over på ind. øk.? Det er begrenset hvor bra lederegenskap man er født med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Typiske "lederutdannelser" er vel siviløkonomi-, sivilingeniør- eller jus-studiet. Spesielt det første, hvis du ser litt på hvilke utdannelser de som innehar f.eks. konsernsjefansvar har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå