Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har et problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

 

Har satt opp en Cisco ruter i et system, hvor det er 2 maskiner på "baksiden" av ruteren. Alt fungerer fint, og all trafikk går igjennom nettverket. Problemet er at Cisco ruteren ikke svarer på ping, selv om de 2 maskinene på baksiden av Cisco ruteren er mulig å pinge.

 

Virker som det er noe med oppsettet av ruteren, men har fryktelig lite peiling på Cisco rutere og trenger litt hjelp med dette problemet. Ruteren er i 2000 serien så vidt jeg husker (Har ikke tilgang til ruteren for øyeblikket).

 

Hadde det samme problemet med en annen Cisco ruter, og den døde etter ca 1. mnd. Ønsker ikke å oppleve det samme med denne ruteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er jo et sikkerhetsalternativ i seg selv å sette opp routeren til å ikke svare på ping. Da blir den jo mer transparent. Og; en cisco router vil ikke dø av den grunn.

 

Min egen bsd-router er også satt opp til å ikke svare på ping. Det samme er default brannmurinnstillinger i windows XP! Husker ikke i farten kommandoen for å skru på echo-reply/ping-reply på denne routeren, men det finner du garantert på google.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Forskjell på brannmur som skal stoppe ICMP request fra utsiden enn default gateway for trafikk fra host fra insiden. Blir bare vanskligere å løse tekniske problemer. Jeg ville ha skjønt at echo off var satt for trafikk fra utsiden. Har han ingen aksess lister og ikke

hostname(config)# icmp permit any unreachable outside satt

Skal en 2600 router default svar på ICMP.

 

I priviledge mode: show icmp

resette: hostname(config)#clear configure icmp

 

Men tviler sterkt at det er noe slikt å routeren. Han må forklare mere av oppsettet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...