Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel Iptv, 6500/750 lite?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke helt sikker på om dette er riktig sted, men saken er relatert til nettverk.

Jeg har tenkt å satse på iptv, i og med at jeg bor i et område der parabol og kabeltv er uaktuelt. Pr i dag bruker jeg vanlig antenne, men det er et svært tynt programtilbud. Det jeg lurer på er om Next Gentels iptv er et bra alternativ. Jeg er klar over at digitalt bakkenett kommer, men gidder ikke vente.

Jeg er litt skeptisk til 6500/750 linje for å kunne se tv. Den hastigheten er NextGentels høyeste for Iptv.

Det er jo ikke på tale å betale dyre dommer dersom tven "lagger" bare man åpner en nettside på pcen imens tven er på.

For jeg vil bruke internett samtidig som tven er på, til online gaming også.

Evt. er det andre iptv leverandører i vestfold, nærmere bestemt nøtterøy? Foreløpig kan har ikke nextgentel en sentral som gir tvtjenesten her, men jeg går utifra at det kommer snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Det er jo ikke på tale å betale dyre dommer dersom tven "lagger" bare man åpner en nettside på pcen imens tven er på.

*snip*

7876180[/snapback]

QoS?

7877155[/snapback]

Hva i all verden betyr QoS?

Lenke til kommentar
*snip*

*snip*

7876180[/snapback]

QoS?

7877155[/snapback]

7879600[/snapback]

Quality of Service

Lenke til kommentar
*snip*

*snip*

7876180[/snapback]

QoS?

7877155[/snapback]

7879600[/snapback]

Døh.

http://en.wikipedia.org/wiki/Qos

Enkelt forklart: Du stiller inn "TV skal ha garantert x megabit, http/ssh/mail y megabit og rask respons, bittorrent tar det som er til overs". Litt vanskelig å få til på nedlasting da, men opplasting går flott.

Men: Rart om ikke nextgentel iptv går "på siden av" den båndbredden du har spesifisert... Men det er kansje ikke slik det funker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...