Gå til innhold

Scizo XP MCE - 50:50 Norsk/Engelsk - Endre språk?

Anbefalte innlegg

Har et "problem" med min versjon av XP MCE (som fulgte med maskinen, en Acer Aspire 5684WLMi, ikke no pirat-crap selvfølgelig).

OSet fremstår som en eneste stor sammensmurning mellom Engelsk og Norsk. Vi snakker "Program Files" mappe, kun mulig å laste ned Microsoft programvare på engelsk (IE7 osv, får beskjed om at Norsk ikke er språket på OSet mitt), blanding av Norsk og Engelsk i infotekst i Windows (eks for trådløse nettverk: "3com: Usikret trådløst nettverk (helt klart norsk). You are currently connected to this network. To disconnect from this network, click Disconnect" (ikke så Norsk lenger). Eksemplene er mange!

Alt av menyer osv er på Norsk, men så fort jeg manuelt legger til et element i en av mappene i startmenyen blir mappenavnet plutselig endret fra Norsk til Engelsk. F.eks. har "Systemverktøy" nå blitt "System Tools".

Er dette vanlig i MCE? Ja, jeg har googla.. :hrm: Er det mulig å laste ned noe språkpakke av noe slag og få endret alt til Norsk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har litt vesentlig tilleggsinfo:

Ja, jeg valgte Norsk når jeg bootet første gangen, så det bør være i boks og har ikke installert noen form for rariteter i etterkant.

Er det noen som har MCE her som kan bekrefte/avkrefte at MCE kjører en saftig blanding av Norsk og Engelsk?

7877414[/snapback]

Min versjon(er) er ikke plaget med dette.

Re-install av locpack burde fikse dette.

Lenke til kommentar
Har litt vesentlig tilleggsinfo:

Ja, jeg valgte Norsk når jeg bootet første gangen, så det bør være i boks og har ikke installert noen form for rariteter i etterkant.

Er det noen som har MCE her som kan bekrefte/avkrefte at MCE kjører en saftig blanding av Norsk og Engelsk?

7877414[/snapback]

Min versjon(er) er ikke plaget med dette.

Re-install av locpack burde fikse dette.

7877744[/snapback]

locpack sier du? :hmm: Hva er det og hvor finner jeg det? Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Går i dvale? Neineinei.. Hibernating? Ja, tydeligvis. Hva skjer med pcen min? Googler det locpack greiene, men blir ikke noe klokere på det.

For no dritt! :( Håper jeg får Vista i posten snart og det funker bedre (yeah right).

Alt av språkinstillinger og greier står på Norsk, så jeg skjønner ikke hvor disse engelske greiene kommer fra? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...