Neo Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Skal gå til anskaffelse av et digitalkamera og har lest utallige tester, men klarer ikke bestemme meg. Jeg vil ha et kamera til både dagligdags bruk, sportslig (bilder av objekter i bevegelse, f.eks snowboard - hopp) og fine bilder som jeg kan fremkalle hos fotosjappe og henge opp på veggen. Den eneste ulempen jeg ser med G3 er at det er ganske stort og at det ikke er sikkert jeg får tak i det før etter jul (eller??). Coolpix 4500 er bra, men hørt at meny-systemet er kronglete og LCD-skjermen er litt dårlig. S45 er et lite kamera, men vil det dekke mine behov? Kan C5050 måle seg med Canon Powershot G3? Er det veldig stor forskjell om man har 3x eller 4x zoom? Det er veldig viktig at jeg kan velge lukketid og masse annet manuelt. Noen råd? Andre kameraer som passer bedre? Pris: (kr 6000 - 8000,-) Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Er det veldig stor forskjell om man har 3x eller 4x zoom? Dersom et kamera har høyere oppløsning vil du kunne bruke digital zoom (på kamera eller i bildebehandlingsprogram) og ende opp med omtrent samme resultat. Det vil si at du kan "kompensere" for liten zoom ved å ha høy oppløsning og deretter forstørre en del av bildet.. (ihvertfall antar jeg det er slik; jeg er ingen ekspert) Lenke til kommentar
Neo Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 20:46, skrev anderfo: Quote: Er det veldig stor forskjell om man har 3x eller 4x zoom? Dersom et kamera har høyere oppløsning vil du kunne bruke digital zoom (på kamera eller i bildebehandlingsprogram) og ende opp med omtrent samme resultat. Det vil si at du kan "kompensere" for liten zoom ved å ha høy oppløsning og deretter forstørre en del av bildet.. (ihvertfall antar jeg det er slik; jeg er ingen ekspert) ja, det høres jo i grunnen ganske logisk ut.. Bruker mer av minnekortet enn nødvendig i så fall, men det er jo bare å kompansere med større minnebrikke, :razz: _________________ - signaturer er teit - [ Denne Melding var redigert av: neo22 på 2002-12-02 22:17 ] Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Om den digitale zoomen skjer på kameraet, slipper man å bruke mer av minnekortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå