Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MSRSU32.EXE + multiple IPCONFIG.EXE

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Noen som har vært borti dette før? Tipper på at det er ett virus, men finner ikke noe på nett overhodet...

Fikk inn en PC på kontoret fra en frustrert bruker som oppfører seg veldig besynderlig.

Symptomer:

- Symantec firewall fanger opp en process MSRSU32.EXE som prøver å kontakte nett. Fila ligger i C:\windows\system32

- Når jeg starter PC uten nettverk i det hele tatt trigges et utall IPCONFIG.EXE, mistenker ovennevnte prosess for å lete etter tilgjengelige nett å spre seg på. Denne PC'en har bare 256 MB ram og den fryser totalt under presset av 10-15 IPCONFIG kjørende samtidig i tillegg til SMS klienten.

Kjører en full antivirus scan nå, men takket være belastninga på systemet går det tregt og jeg er ikke mest optimistisk siden MSRSU32 ikke gir noe resultat på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepps!

Jo det var nok en bedre ide enn den scanninga jeg startet... Hadde ikke noen CD tilgjengelig på dette kontoret, men jeg har startet opp PC i safe mode og scanner nå.

Ser ut til at problemet er en variant av ett gammelt virus: W32.Spybot.*.

Norton fant den nokså lett straks den fikk muligheten til å jobbe effektivt uten forstyrrende prosesser... Håper bare det er det eneste viruset på denne PC'en... Hvis ikke kan dette bli en laaaaaang kveld.

Edit1: Skriveleif.

Endret av gutorms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...