Gå til innhold

trenger jeg 1080p

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny TV etter neste lønning(20. februar). Har tenkt til å kjøpe en ca. 40" LCD, og skal brukes på til å se film via HTPC/mediacenter, xbox360(og kanskje PS3) og tv fra kabel.

Det jeg lurer på er, trenger jeg egentlig en TV med FullHD altså 1080p?

virker som de fleste next-gen spill kommer i 720p, de digitale sendingen kommer i 720p, men man har da blueray/hd-dvd kommer jo i 1080p, men ser man egentlig forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs jo på hvor langt unna du sitter. Det er ca dobbelt så mange pixler/halvparten så store, som på 720. Hvis du skal bruke skjermen til data er det en stor fordel. Hvis du derimot skal se "standard" tv og en film i ny og ne ville jeg heller ha gått for 720-lCD eller plasma både prismessig og bildekvalitetsmessig.

Personlig har jeg gått for en Samsung 40f71b (1080p) Bare synd den har brukt evigheter på å komme innn til leverandørene i Norge. Mandag er visstnok den magiske dagen nå :D

Lenke til kommentar

-Nå kommer jo det første spillet i 1080P til X360. Vitua tennis et eller annet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=712140

Det blir sikkert flere i fremtiden, så etter min mening er det vel like greit å kjøpe full HD. Ellers vil man sikkert irritere seg over det seinere.

Dessuten er det ikke noen forskjell prismessig mellom 720P og 1080P på nye tv'er.

Og til pc er det jo kjekt med så høy oppløsning som mulig

Endret av Samojed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...