Oblivion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg trenger litt hjelp til å finne en stillegående vifte til Radeon x1800xt. Jeg bryr meg katta om overklokking og temperaturen kan godt være som før. Det eneste jeg bryr meg om er at den bråker mye mindre enn stock viften. 60dba i spill er helt håpløst, og selv støyen i desktop mode er helt ubrukelig. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg har gode erfaringer med denne kjøleren: Accelero Jeg bruker den på mitt 1950XT. Den er veldig stille, selv på maks fart. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Støtter Rikkely sitt forslag. Bruker samme vifte på et Radeon 1900xt og det blir stille og kjølig. Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Ja jeg har faktisk vurdert den sterkt. Hvilken versjon er det dere kjører? X1 eller X2? Edit: Jeg burde ha sjekket linken, beklager X2 it is, takk for hjelpen Endret 5. februar 2007 av Oblivion Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Jeg bruker zalman sin VF900 på mitt x1800xt kort. Lydløs på lavere hastighet, men suser litt da den går på fult. Temperaturen er mellom 40-48'C Godt fornøyd, men for at den skal få den siste prikken over i'en så kunne den ha vært en smule stillere synes jeg. Men ellers fornøyd Terning kast: 4 prisen (tatt ut ifra komplett sine sider) og støyen trekker ned Edit: Maskinen har stått på i natt uten å ha gjort noe, med viftehastigheten på det laveste. I skrivende stund holder skjermkortet (GPU) 40'C. Økte hastigheten til fult og temperaturen gikk ned til 37'C Endret 7. februar 2007 av _tHokA_ Lenke til kommentar
hwfreak Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har testet både VF900 og Accelero. VF900 er den mest stillegående, så lenge den kjøres på laveste hastighet. Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Det ble X2 til slutt Veldig fornøyd med støynivået, men temperaturen er ikke helt best. Det er forresten min skyld, for jeg måtte ta av heatsinken igjen under installasjonen, så da burde jeg egentlig ha ha byttet ut goopen. Men takk for alle svar Endret 10. februar 2007 av Oblivion Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 installer atitool, kan justere vifte hastighet der, sånn bare for og ha det heeelt stille. har min på 25% konstant hastighet på 1900xt, da er den 98% lydløs men vær forsiktig hvis du har slurva med goopen http://www.techpowerup.com/downloads/341 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå