Gå til innhold

VG: PS3-prisen spikret

_norse_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Si meg, om mannen i gata er så interesert i PS3 grunnet Blu-Ray, hvorfor har salget av PS3 kræsja totalt i USA?

Grunnen til at mange kjøper HD klar TV i dag er pga digitale TV signaler som f.eks Get, samt at det er billigere å investere, langtidsmessig, i en HD Tv enn en CRT, siden vi nå er i et sjikte hvor CRT går mye ut og flat TVer blir nesten like billig som en CRT.

Tror ikke det er alle som er så super uber bevist på at den er HD klar, men heller at markedet er i en endring samt at envær selger anbefaler HD TV fremfor CRT når folk er ute etter ny TV.

Min tante og onkel kjøpte f.eks flatskjerm, HD klar, men det var fordi CRTen deres var røket og det ble nesten like dyrt å reparere den som det ble å kjøpe en ny. Og da prisen på en CRT ikke var så mye lavere enn en flat TV, kjøpte de seg flat TV istede, HD klar.

Husk nå at mannen i gata bryr seg ikke så forferdelig mye om signaler og alle de tingene som vi tekniske frelste gjør. Jeg er sikker på at mange klarer seg godt med DVD i en stund fremover, og når vi igjen kommer i et sjikte år, blir DVD erstatet gradevis med Blu-Ray.

Slik var det med overgang fra LP til CD, fra kassetter walkmans til bærbare CD spillere og fra VHS til DVD. Samme trenden, vær gang. Hvorfor skulle denne gangen være noe annerledes?

7877654[/snapback]

Har salget kræsjet i USA? Har du noen tall på dette?

Siste jeg så var at Sony sakte men sikkert spiste til seg markedsandeler fra Nintendo og Microsoft. De har nok solgt mindre konsoller enn de hadde regnet med, men at det har kræsjet blir helt feil. Såvidt jeg vet så selger Sony ut de 100.000 konsollene de sender til Nord Amerika hver uke. De hoper seg ikke opp på noe lager. Man kan ikke forvente at en såpass dyr maskin som PS3 er, skal bli en braksuksess som Wii ser ut til å bli. Til det er den for høyt priset. Men over tid...

Se på PS2. Folk angrep Sony da også. Den kostet ca 4500,- når den ble lansert.

Jeg har forøvrig ingen interesse av å overbevise deg om noe som helst. Jeg sier hva jeg tror og mener, og jeg ser jo at det ikke samstemmer med det du mener. Men la oss nå se hvordan det går med PS3 på og etter europalansering.

Jeg tror også at folk som tror at de utpå dagen den 23 Mars kan sprade inn i en butikk å ta en PS3 av hylla kommer til å få seg en overaskelse.

Ang. Blu-Ray / HD-DVD så tror jeg det kommer til å ende opp på samme måte som SACD og DVD-Audio. De kommer til å eksistere side om side. Filmselskapene velger sin favoritt og vi forbrukere bryr oss fint lite for vi kommer til å sitte med spillere som leser begge formatene.

CD/VHS/DVD begynte på samme måte som Blu-Ray (og selvfølgelig HD-DVD) nå gjør. En CD-spiller kostet fort 10.000,- med en gang formatet ble lansert. Det ble ikke fart på salget før noen laget en fornuftig priset avspiller. I forhold til eksterne spillere, så er PS3 en fornuftig priset Blu-Ray spiller. Akkurat som PS2 var en fornuftig priset DVD spiller da den kom.

Jeg er ikke noen hardbarket Sony tilhenger, men jeg tror Sony har enda en vinner som følger seg i rekken etter PSX og PS2. Om jeg tar feil vil tiden vise. :D

Lenke til kommentar
hadde konsollen vært 100% perfekt, noe som den ikke er, hadde vært greit og betale så mye....

ps3 har mange små feil som kanskje ikke er så betydlige, men irriterende

7877931[/snapback]

List gjerne opp alle disse småfeilene du refererer til.

Jeg har konsollen stående her, så jeg kan sjekke og gi deg tilbakemeldinger på dem.

Lenke til kommentar
6000 kroner for ei investering med eit perspektiv på minst fem år, er ikkje spesielt tøft om du er i full jobb.

Og har det ikkje vore nok gnål om prisen snart? Synest folk har klaga i månadsvis. Det byrjer å bli litt masete.

Kay

7877872[/snapback]

Artig å tenke på at for litt siden kjefta du fordi folk sa den ville koste 6000 ;) Nå blir det vel kjeft å få om jeg sier at du må ut med ca 7000. Må jo ha spill til den, en kontroll ekstra og en dugelig kabel, hvis det ikke frister å spille via kompositt da. Blir bare dyrere og dyrere dette her. Er ikke rart det blir et tema på et diskusjonsforum da vettu.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Venter fremdeles på at Bear skal komme med salgstallene fra USA, som han tydeligvis sitter med, som viser hvordan salget av ps3 er kræsjet i USA. Er meget spent.

7878002[/snapback]

hvis man ser litt rundt, ser man at nesten alle butikker har PS3 inne, de sier også at de ikke blir solgt, noe butikker selger mindre en 3 konsoller i uka, osv.

ser man derimot på Wii har nesten alle butikke dem inne..

ingen kjøper ps3, i usa, slevfølglig noen, men den selger langt ifra så mye som 360 og wii

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
hvis man ser litt rundt, ser man at nesten alle butikker har PS3 inne, de sier også at de ikke blir solgt, noe butikker selger mindre en 3 konsoller i uka, osv.

ingen kjøper ps3, i usa, slevfølglig noen, men den selger langt ifra så mye som 360 og wii

Vis dette med link...

Lenke til kommentar
Venter fremdeles på at Bear skal komme med salgstallene fra USA, som han tydeligvis sitter med, som viser hvordan salget av ps3 er kræsjet i USA. Er meget spent.

7878002[/snapback]

7878034[/snapback]

Jaha! Så det er ps3 på lager, derfor selger den ikke? Skjerpings! Sony shipper konsoller på ukentlig basis til Usa. Og Nintendo sender konsoller med båt. Derfor er det mer ps3 på lager enn Wii. Men for all del, tror nok at Wii selger bedre enn ps3. Men synes vi skal vente på salgstall fra USA før at noen påstår at ps3 ikke selger i usa etc etc.

Lenke til kommentar

Vis dette med link...

7878061[/snapback]

http://whatthegeek.com/2007/01/08/sony-shi...hed-we-ask-why/

http://www.kotaku.com/gaming/ps3/plenty-o-...kers-225271.php

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

så du tar alt sony sier for god fisk?... slev om de sier de shipper som gale så har jeg mine tvil i det, de hadde produksjons problemer og har det enda... hvorfor ble europa utsatt hvis de har nok til konsoller til usa hver uke?

hitil har ps3 SOLGT ca... give or take 1,4 mill konsoller.

det sier seg vell selv... hvis usa får konsoller ukentlig, hvorfor har den ikke solgt mer da?

og Wii ca 4,4mill konsoller, som ikke er i butikkene i usa...

det du sier holder ikke vann for 5 øre hvis man ser på salgs tall, sånn ca

Lenke til kommentar
QUOTE(Bubba-S @ 05/02-2007 : 18:52)

Vis dette med link...

http://whatthegeek.com/2007/01/08/sony-shi...hed-we-ask-why/

http://www.kotaku.com/gaming/ps3/plenty-o-...kers-225271.php

Ingen sikker kilde dette. Ingen salgstall. Bare tatt fra en best-buy butikk (kunne vært tatt rett etter at de fikk en ny ladning PS3 osv. Trenger litt mer konkret stoff eller parallelle artikler. Andre som har?

Lenke til kommentar

Uansett hva folk sier så er det spill utvalget som har siste ordet i saken. Er godt mulig at salget ikke går så godt pga at folk venter på et bedre spill utvalg.

Hvem kjøper vel en spill konsoll uten spill? Studere menyene er nok ikke underholdende lenge.

Men... når de selger en konsoll med tap må de jo selge mange spill og tilbehør for å tjene det inn igjen, noe Sony ikke ser ut til å gjøre nå. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Synes folk glemmer core 360 oppe i alt dette.

De som ikke er så opptatt av alt fiksfakseriet men bare er interessert i å spille så trenger man ikke punge ut mer enn ca 2000kr for 360.

Det er en forskjell på hele 4000kr.

7878229[/snapback]

så sant så sant... det er vell spille vi skal på disse maskinene?

jeg kjøper ihverfall en konsoll for og spille spill, ikke alt det andre dillet.

hadde faktisk ikke byttet bort 360 min for 2 PS3 en gang, så fornøyd er jeg med den... men man må heller ikke glemme at 360 har en meget solid linje med spill..!

Lenke til kommentar
Skuffende, hadde regnet med 5500,- hos de fleste, og kanskje ned mot 4990,- som lanseringspris hos Elkjøp.

Kanskje på tide å kansellere bestillingen hos Komplett? Begynner å koste mer enn jeg tror det vil smake før de store titlene kommer. :hmm:

Lars

7875369[/snapback]

Du burde jo ikke kansellere forhåndsordren hos Komplett, så lenge du har kjøpt den der for 5495,-, så er de pliktig til å selge den til deg for den prisen.

7875380[/snapback]

Jeg regner med at Komplett og andre nettbutikker har hatt masse synlige forbehold om at prisen kan forandres seg og ikke er endelig.

Øystein

7875400[/snapback]

Sendte nettopp en email til Komplett og spurte hvilken pris som gjaldt for oss som hadde forhåndsbestillt. Fikk til svar at det var prisen som var når jeg bestilte som gjaldt. I mitt tilfelle altså 5 495,- :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...