Gå til innhold

VG: PS3-prisen spikret

_norse_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begynner å tvile litt selv nå =s Er for dyrt det her.. Er fan av Ps, men heller litt mot 360 nå, forde om flere av spillene jeg liker er på Ps.

Er så tabbe av sony det her..

7877114[/snapback]

Har ikke du X360 alt da Rocky? Kjøper meg PS3 først og fremst pga Socom/MGS/FF/Onimusha serien(e).

7877338[/snapback]

Hadde før jul, men leverte tilbake til elkjøp før de 30 dagene hadde gått = p

Kan eventuelt kjøpe Ps3 på ebay eller noe, samma egentlig om den er amerikansk..

Hva var forskjellen på de japanske og amerikanske/europeiske igjen? så de hadde japansk til 405 dollar + 100 dollar sending.. 3000kr ekke gærnt.

Lenke til kommentar
Begynner å tvile litt selv nå =s Er for dyrt det her.. Er fan av Ps, men heller litt mot 360 nå, forde om flere av spillene jeg liker er på Ps.

Er så tabbe av sony det her..

7877114[/snapback]

Har ikke du X360 alt da Rocky? Kjøper meg PS3 først og fremst pga Socom/MGS/FF/Onimusha serien(e).

7877338[/snapback]

Hadde før jul, men leverte tilbake til elkjøp før de 30 dagene hadde gått = p

Kan eventuelt kjøpe Ps3 på ebay eller noe, samma egentlig om den er amerikansk..

Hva var forskjellen på de japanske og amerikanske/europeiske igjen? så de hadde japansk til 405 dollar + 100 dollar sending.. 3000kr ekke gærnt.

7877412[/snapback]

Vurderer selv å gå for en amerikansk jeg. Men er litt usikker pga Blu_ray...vil helst ha norsk tekst på filmer jeg kjøper.

Er ikke mye forskjell, er vel bare Blu-Ray sonene som er annerledes, pluss at mann ikke får spilt PS2 spill merket PAL (men hvem gidder å spille PS2 spill på PS3). Ellers er jo spilla sonefrie, så det er ikke noe pes akkurat.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk, bortsett fra de som blindt elsker Sony og følger dem inn i det hinsides kan forsvare konsollprisen med at "det er jo en rimelig filmavspiller", og helt oppriktig tenke med seg selv "dette høres bra ut". Er dere ikke interessert i spill lengre? Mener dere helt ærlig at dere ikke ville tatt imot denne konsollen hvis den var 2000 kr billigere og kom med en DVD drive?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan folk, bortsett fra de som blindt elsker Sony og følger dem inn i det hinsides kan forsvare konsollprisen med at "det er jo en rimelig filmavspiller", og helt oppriktig tenke med seg selv "dette høres bra ut". Er dere ikke interessert i spill lengre? Mener dere helt ærlig at dere ikke ville tatt imot denne konsollen hvis den var 2000 kr billigere og kom med en DVD drive?

7877562[/snapback]

De synes ikke det. Dinside har poll, og de fleste synes prisen er alt for høy.

81% mener prisen er uaktuelt (i skrivende stund). Se posten jeg skrev over

Stikk innom dagbladet og se hva folk skriver

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6000 er alt for dyrt ja :realmad:

Kunne de ikke laget en PS3 som fokuserte på spill og en som fokuserte på BluRay Linux osv..?

Altså en PS3 Lite eller noe sånt som bare spilte av PS3 spille, men ikke kunne spille BlueRay DVDer osv? Kunne jo godt vært mye mindre også.

Men det er kanskje sånn at den må ha innebygget BlueRay spiller uansett for å kunne spille PS3 spill?

Lenke til kommentar

PS3 er ikke dyr med tanke på hva som er i boksen. For oss som har jobb og økonomien i orden, så er det ikke noe problem å kjøpe seg den. Synes ikke 6000kr er mye. Brukte rundt 8000 for ca 3 uker siden bare på å oppgradere datamaskinen, og jeg er ikke ferdig med å oppgradere alt engang.

Enten så har mann råd og kjøper seg den eller så kan mann slutte å whine over prisen (noe som har pågått over ett år).

Lenke til kommentar
Det tror jeg. Og grunnen er at det selges HD-Ready tv'er som hakka møkk her i landet.

Og med ett vanlig tv signal/DVD får man ikke fullt utbytte av skjermen.

Dersom folk ikke brydde seg om HD materialet, hvorfor da kjøpe HD tv?

Til vanlige bildesignaler og DVD'er er det lite som slår en skikkelig billedrørs tv.

7876908[/snapback]

Si meg, om mannen i gata er så interesert i PS3 grunnet Blu-Ray, hvorfor har salget av PS3 kræsja totalt i USA?

Grunnen til at mange kjøper HD klar TV i dag er pga digitale TV signaler som f.eks Get, samt at det er billigere å investere, langtidsmessig, i en HD Tv enn en CRT, siden vi nå er i et sjikte hvor CRT går mye ut og flat TVer blir nesten like billig som en CRT.

Tror ikke det er alle som er så super uber bevist på at den er HD klar, men heller at markedet er i en endring samt at envær selger anbefaler HD TV fremfor CRT når folk er ute etter ny TV.

Min tante og onkel kjøpte f.eks flatskjerm, HD klar, men det var fordi CRTen deres var røket og det ble nesten like dyrt å reparere den som det ble å kjøpe en ny. Og da prisen på en CRT ikke var så mye lavere enn en flat TV, kjøpte de seg flat TV istede, HD klar.

Husk nå at mannen i gata bryr seg ikke så forferdelig mye om signaler og alle de tingene som vi tekniske frelste gjør. Jeg er sikker på at mange klarer seg godt med DVD i en stund fremover, og når vi igjen kommer i et sjikte år, blir DVD erstatet gradevis med Blu-Ray.

Slik var det med overgang fra LP til CD, fra kassetter walkmans til bærbare CD spillere og fra VHS til DVD. Samme trenden, vær gang. Hvorfor skulle denne gangen være noe annerledes?

Lenke til kommentar
Enten så har mann råd og kjøper seg den eller så kan mann slutte å whine over prisen (noe som har pågått over ett år).

7877645[/snapback]

Eller så kan de kjøpe seg en X360 eller en Wii som de fleste vil gjøre

Folket er jo rasende på prisen

Allerede nå går salget nedover etter at prisen ble kjent

Dagbladet

- Salget har dessuten fått en umiddelbar brems. Fra å selge et tosifret antall maskiner hver dag, har vi nå gått ned til et ensifret antall etter at prisen ble satt opp. Det ser ut som om vi er i nærheten av en smertegrense for hva folk er villige til å betale for en spillmaskin, sier Kiland.

Nei og nei Sony, dette er ikke bra

Lenke til kommentar

7877645[/snapback]

Eller så kan de kjøpe seg en X360 eller en Wii som de fleste vil gjøre

Folket er jo rasende på prisen

7877669[/snapback]

Yes, det kan mann også. Men er ikke sikkert mann får de spilla mann er ute etter. X360 har jeg hatt siden lanseringen 2.12.05...Wii hadde jeg tenkt å kjøpe, men foreløpig er det ingen spill som appelerer til meg.

Lenke til kommentar
PS3 er ikke dyr med tanke på hva som er i boksen. For oss som har jobb og økonomien i orden, så er det ikke noe problem å kjøpe seg den. Synes ikke 6000kr er mye. Brukte rundt 8000 for ca 3 uker siden bare på å oppgradere datamaskinen, og jeg er ikke ferdig med å oppgradere alt engang.

7877645[/snapback]

PS3 er dyr med tanke på hva Xbox360 koster, det ganske så ene og alene Blu-Ray som trekker prisen på denne konsollen så høyt opp, for bortsett fra lagringsmediumet er det teknisk sett jevne maskiner i ytelse. La oss ikke gå noe videre inn i akkurat det.

Poenget er bare at folk forsvarer prisen nå for at det er en Blu-ray spiller. Hva har hendt med spillkonsollen? Og har det blitt tatt i betraktning de som vil ha dette som en spillkonsoll fremfor en blu-ray spiller, hva så om du får mye for pengene.

Jeg tjener godt, men alikevel er det for mye penger å putte i en spillkonsoll. Du snakker som du er den eneste her som har en jobb og vet hva det er å tjene penger, men du vet kanskje ikke så mye om hva det er å betale regninger selv da. For den vanlige nordmann med eget hus og de regninger som følger med, så er 6000 kr (for) mye penger å putte til sides for en spillkonsoll, når de kan få en med et allerede stort spillutvalg som et teknisk jevnstilt.

Lenke til kommentar

7877645[/snapback]

Det er vel når man ikke har råd til konsollen som man ønsker seg at man kan whine...

Personlig, er jeg litt oppgitt nå. Jeg har veldig lyst på en PS3... Men siden jeg er student, så innser jeg nå at jeg ikke har råd til den.

De 500,- spiller faktisk en stor rolle for meg... Og tror nok at veldig mange gamere er i en lignende situasjon. De fleste er jo tross alt ikke etablert med jobb, kone, mormor, 12 unger, stasjonsvogn, hund og grilldress.

Lenke til kommentar

7877645[/snapback]

PS3 er dyr med tanke på hva Xbox360 koster, det ganske så ene og alene Blu-Ray som trekker prisen på denne konsollen så høyt opp, for bortsett fra lagringsmediumet er det teknisk sett jevne maskiner i ytelse. La oss ikke gå noe videre inn i akkurat det.

Poenget er bare at folk forsvarer prisen nå for at det er en Blu-ray spiller. Hva har hendt med spillkonsollen? Og har det blitt tatt i betraktning de som vil ha dette som en spillkonsoll fremfor en blu-ray spiller, hva så om du får mye for pengene.

Jeg tjener godt, men alikevel er det for mye penger å putte i en spillkonsoll. Du snakker som du er den eneste her som har en jobb og vet hva det er å tjene penger, men du vet kanskje ikke så mye om hva det er å betale regninger selv da. For den vanlige nordmann med eget hus og de regninger som følger med, så er 6000 kr (for) mye penger å putte til sides for en spillkonsoll, når de kan få en med et allerede stort spillutvalg som et teknisk jevnstilt.

7877722[/snapback]

Og joda, har eget hus og sitter med masse lån og regninger som betales ukentlig, så ikke kom her og belær meg. Alt handler om prioriteringer, ikke verre enn det.

Konsoller er i utvikling: Mann kan gå på nettet, laste ned demoer, laste/kjøpe filmer, se film++++ Så det å si at en konsoll er kunn en spillemaskin er bare piss (utenom Wii som er en ren spillemaskin).

Lenke til kommentar
300 av kanskje 10000 som har vurdert å kjøpe PS3... Folket taler er ganske feil!;)

7877702[/snapback]

Sånne meningsmålinger pleier som oftest å være gode indikasjoner på hele befolkningen, selv om det bare er noen få som har deltatt. ;) Tror ikke det ville vært veldig mye annerledes om 10 000 til hadde stemt.

Forøvrig så er ikke PS3 overpriset med tanke på hva som er i den. Sony selger med tap, uansett hvor utrolig det høres ut. Derfor er det også utenkelig at den går noe særlig ned i pris med det første. Men dersom salget stopper helt opp så har vel ikke Sony noe valg.

Har vært veldig mye prat om mannen i gata i denne tråden her forresten. På tide å høre hva dama i gata syns om saken. ;)

Lenke til kommentar

7877645[/snapback]

Det er vel når man ikke har råd til konsollen som man ønsker seg at man kan whine...

Personlig, er jeg litt oppgitt nå. Jeg har veldig lyst på en PS3... Men siden jeg er student, så innser jeg nå at jeg ikke har råd til den.

De 500,- spiller faktisk en stor rolle for meg... Og tror nok at veldig mange gamere er i en lignende situasjon. De fleste er jo tross alt ikke etablert med jobb, kone, mormor, 12 unger, stasjonsvogn, hund og grilldress.

7877754[/snapback]

Skjønner deg godt. Det som er skrevet over var mer siktet til xxxboys som har whina i over ett år.

Lenke til kommentar

Nei, jeg hadde ikke kjøpt PS3 hvis den kom med bare en DVD drive. Det er helheten med PS3 som lokker. Gleder meg til å kunne se Blu-ray filmer på 40" :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...