Gå til innhold

VG: PS3-prisen spikret


_norse_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må slenge meg på der, tror det er ganske uaktuelt for meg å betale stort mer enn 4000 kr for en konsoll. Selv det er jo en rimelig høy pris. Så jeg venter nok ja. Unntaket er om jeg skulle vinne drøssevis av penger, eller om prisen på konsollen bare nekter å gå lengre ned, og et par av de virkelig store eksklusive titlene begynner å komme ut i butikkhyllene. Da kan det nok i en desperat situasjon skje at jeg gjør noe uforutsett. :p

Lenke til kommentar
Om man er interessert i spill og legger en del penger i det, er denne prisen ikke noe problem for en gamer med litt inntekt. Men jeg er nok redd mange blir skremt i første omgang, for jeg synes det er litt voldsom pris for en maskin de fleste kjøper for å spille... :)

7875638[/snapback]

 

Fanboys vil betale 6000 for en konsoll, men vil mannen i gaten gjøre det?

Jeg tipper de ikke vil. Det er alt for høy pris og når du får en X360 til under halvparten av prisen så gir Sony kundene sine til MS

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Hvorfor trur "alle" at prisen synker 1-2 måneder etter lansering? Prisen på  Nintendo Wii har ikke gått noe ned (elkjøp satt opp prisen på Wii rett etter lansering). Og Xbox 360 koster vel omtrent det samme som ved lansering!

 

Jeg tror neppe prisen synker nevneverdig 1-2 måneder etter lansering, tidligst 6 måneder etter.

 

Hvordan var det når Xbox opprinnelig ble lansert og prisen ble kuttet ganske kjapt, var det ikke noe krøll med regler om priskutt på nye produkter som førte til at MS kompenserte dem som hadde kjøpt til høy pris ved å gi dem et par spill + ekstra kontroller? Eller husker jeg helt feil?

 

Lars

Lenke til kommentar

Var vel også snakk om, fra sony sin side at de ikke hadde planer om noe prisfall på en veldig god stund enda(Link). Ganske enkelt fordi det ville bli alt for uøkonomisk. Skjønt, skulle det verste skje kan det jo fortsatt hende. Men det reelle er vel at det kan gå minst et år eller to før den daler litt i pris.

 

Regner med at prisen kan falle ned til en 5500 hos Elkjøp, dog om de gjør som ved Wii lanseringen, noe jeg annser som sannsynlig, vil det vel fort kun gjelde den ene dagen. Å at prisen øker i den påfølgende perioden. I hvertfall om det skulle være stor/nok etterspørrsel. Hvor mange enheter som dukker opp i butikkene er jo også en meget viktig faktor.

 

Så om man vil ha en billigere PS3 lønner det seg vel å være på plass forann elkjedene som setter ned prisen i veldig god tid.

Endret av Amaranth
Lenke til kommentar
Om man er interessert i spill og legger en del penger i det, er denne prisen ikke noe problem for en gamer med litt inntekt. Men jeg er nok redd mange blir skremt i første omgang, for jeg synes det er litt voldsom pris for en maskin de fleste kjøper for å spille... :)

7875638[/snapback]

 

Fanboys vil betale 6000 for en konsoll, men vil mannen i gaten gjøre det?

Jeg tipper de ikke vil. Det er alt for høy pris og når du får en X360 til under halvparten av prisen så gir Sony kundene sine til MS

7875742[/snapback]

Jepp, det jeg mente. Onkelen min er litt halvt interessert i spill (liker å spille et bilspill fra tid til annen liksom), han er vel et fint eksempel her. Han spurte hvor mye Playstation 3 ville koste, og jeg sa 5500,-til 6000,-. Men da jeg sa prisen, fikk han sjokk og kjøpte Xbox 360. Tror det er mange som han. De "har hørt" at PS3 er råest og best, men så hører de prisen og.. ja. ;)

Lenke til kommentar

6k er latterlig for en konsoll.

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe den i mars/april, men reknet da med at jeg kunne få den for 5k på elkjøp. Nå blir det ikke noen PS3 før de får noen virkelige killer apps, som jeg ikke finner tilsvarende av på de andre konsollene. Noe jeg rekner med tar 2-3 år...

6k!?! Fuck that.

Lenke til kommentar
Om man er interessert i spill og legger en del penger i det, er denne prisen ikke noe problem for en gamer med litt inntekt. Men jeg er nok redd mange blir skremt i første omgang, for jeg synes det er litt voldsom pris for en maskin de fleste kjøper for å spille... :)

7875638[/snapback]

 

Fanboys vil betale 6000 for en konsoll, men vil mannen i gaten gjøre det?

Jeg tipper de ikke vil. Det er alt for høy pris og når du får en X360 til under halvparten av prisen så gir Sony kundene sine til MS

7875742[/snapback]

Jepp, det jeg mente. Onkelen min er litt halvt interessert i spill (liker å spille et bilspill fra tid til annen liksom), han er vel et fint eksempel her. Han spurte hvor mye Playstation 3 ville koste, og jeg sa 5500,-til 6000,-. Men da jeg sa prisen, fikk han sjokk og kjøpte Xbox 360. Tror det er mange som han. De "har hørt" at PS3 er råest og best, men så hører de prisen og.. ja. ;)

7875979[/snapback]

 

Ja, folk her kan si hva de vil om prisen. Folk har nok penger, de fleste jobber bla bla bla. Men det spiller liten rolle. Når Per går inn i butikken og skal ha en konsoll til seg og sønnen sin på HD-TV, så vil prisen spille en stor rolle.

Kjøpe en PS3 + et spill og en ekstra kontoller vil koste 7000 kroner

Kjøpe en X360 + et spill og en ekstra kontroller så vil prisen ligge på 4000 kroner

 

Det er 3000 kroner Per kan bruke på noe annet

Det er slik voksne folk tenker. Selv om man tjener godt, bra inntekt så vil mange tenke slik.

Per får like bra grafikk og spill på X360 i dag som på en PS3. Per vil da spare 3000 kroner og kan bruke de på å kjøpe et fint smykke til kona, fylle opp tanken på bilen og kanskje kjøpe noen ekstra spill til X360

 

Sony vil selge på merkenavnet og det har ikke lykkes. Det har blitt bevist i Japan og USA. Der går salget veldig tregt, selv om konsollen er mye billigere enn her i Norge

Endret av avanore
Lenke til kommentar

For det første: Dette er en artikkel fra VG, en avis som har et ganske avslappet forhold til virkeligheten. PS3-PRISEN SPIKRET, sier de, og alt de har som støtte for det utsagnet er at komplett har endret prisen sin. Noen annen informasjon ligger ikke til grunn, på spørsmål vil ikke Elkjøp svare en gang. Glimrende arbeid VG, må si den prisen virkelig er *SPIKRET*!

 

For det andre: Hva så om det blir litt dyrere enn 5500? Det er ikke snakk om en vanvittig prisendring, det er 9% økning. Husk at den opprinnelige prisen ble satt i forhold til da PS3 først kom ut, og grunnen til at prisen øker nå kan like gjerne være inflasjon og svak krone som at konsollen som sådann har blitt dyrere fra Sony. Dette er AS Norge sin feil, ikke Sony.

 

For det tredje: Om PS3 blir dyrere enn Wii og Xbox 360 til sammen, hva så!?! Jeg kan ikke se at de to andre konsollene har Blu-Ray eller er i tet teknologimessig. Dersom du kjøper PS3, kjøper du det ypperste av spillteknologi, og da må du regne med å betale for det. Husk at Xbox 1 kostet over 4000 kr da den kom ut, og den var jo regelrett søplete i forhold.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
6k er nå 6k og det er en del penger. At fansen blir å kjøpe er klart, men jeg tviler at mannen i gata kjøper en boks som sporter det samme (for hans del) som en mye billigere boks.

 

Må vel vente i angro og lenge før denne kommer på en respektabel pris.

7876078[/snapback]

Hva med mannen i gata som ser PS3 som en Blu-Ray spiller til ca 50% av prisen til en ekstern Blu-Ray spiller?

Han som kjøper PS3 og får spillkonsoll på kjøpet. Argumentet om prisen kan vris begge veier, ser du.

Jeg tror at det er for mange som har for høye forventninger til PS3 etter suksessen med PS2.

Og jeg tror mange undervurderer Sony. Time will show.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...