kilik Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hvorfor trur "alle" at prisen synker 1-2 måneder etter lansering? Prisen på Nintendo Wii har ikke gått noe ned (elkjøp satt opp prisen på Wii rett etter lansering). Og Xbox 360 koster vel omtrent det samme som ved lansering! Skal ikke ha PS3 pga. blodpris + INGEN fristende spill som er kunngjort 7875433[/snapback] Pris og etterspørsel. Hvis haugevis med PS3-er ligger usolgt i butikkene i mai har de ikke noe annet valg enn å sette ned prisen. Men i et høykostland som Norge tror jeg ikke det er noe problem. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Å fytti katta... Dette kan faktisk bli en veldig dyr konsoll om den skulle bli utsolgt slik som med Wii! Kan tenke meg ytterst få hos elkjøp til lanseringsdagen på rundt 5299 og etter lansering peiser butikkene på til 6500-7000 i værste tilfelle.. Ideen om å kjøpe ps3 som htpc bortfaller for meg ihvertfall nå :/ - hsds Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Den vanlige mannen i gata vil aldri i verden betale 6000 for en spillkonsoll, når man får en X360 og Nintendo Wii til mindre pris tilsammen. Bare det i seg selv er jo helt utrolig. Det er bare hardcore-fans som kommer til å kjøpe PS3 til den prisen. Forhåpentligvis selger den såpass dårlig at Sony ser seg nødt til å gjøre den litt billigere. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) 6000 er latterlig. Jeg betalte 4700 for min m/frakt og "moms". Og det var ikke akkurat noe røverkjøp det heller. (skjønner ikke hvorfor flere ikke kjøper fra ebay) Endret 5. februar 2007 av EssspeN Lenke til kommentar
SuperMario Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Ja det var en ventet høy pris. Blir moro og se hvordan salget går. Selvsagt vil gamere kjøpe denne maskinen. Men om ho "tante Hilda" kommer til og kjøpe en for å spille litt Buzz. Det tviler jeg på.... Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 6000 er latterlig. Jeg betalte 4700 for min m/frakt og "moms". Og det var ikke akkurat noe røverkjøp det heller. (skjønner ikke hvorfor flere ikke kjøper fra ebay) 7875498[/snapback] Nå er vel Blu-Ray, DVD og PS1/PS2 spill fortsatt regionlåst så man mister jo en del funksjonalitet. Hvis det er viktig så er det uaktuelt å kjøpe fra statene. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Gratuler til Sony for att de priser se ut av markedet, selv PS3 også har Blue Ray så vill jeg og sikkert en bunch andre vente litt og se hvem som eventuelt vinner HDdvd eller Blue. Dessuten er det ikke mange lekre spill på den heller (man får dem faktisk bedre på 360. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Litt OT, men: Hva som vinner formatkrigen av HD-DVD og Blu-ray har vel lite å si for spillkonsollene. Det gjelder vel først og fremst filmer. Og forhåpentligvis har de fleste ennå ikke glemt hva det er spillkonsollene skal brukes til. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 6000 er latterlig. Jeg betalte 4700 for min m/frakt og "moms". Og det var ikke akkurat noe røverkjøp det heller. (skjønner ikke hvorfor flere ikke kjøper fra ebay) 7875498[/snapback] Nå er vel Blu-Ray, DVD og PS1/PS2 spill fortsatt regionlåst så man mister jo en del funksjonalitet. Hvis det er viktig så er det uaktuelt å kjøpe fra statene. 7875519[/snapback] Vel nå liker ikke jeg å betale 60-70% mer og vente 6 ekstra mnd på spill og dvd for vår region, men hver sin smak. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 PS3 er uansett sonefri når det gjelder spill da, så der har det ikke noen betydning om du har europeisk eller amerikansk PS3. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Litt OT, men: Hva som vinner formatkrigen av HD-DVD og Blu-ray har vel lite å si for spillkonsollene. Det gjelder vel først og fremst filmer. Og forhåpentligvis har de fleste ennå ikke glemt hva det er spillkonsollene skal brukes til. 7875561[/snapback] Jo faktisk så har det litt å si siden sony prøver å vinne formatkrigen ved å legge blue ray inn i sin konsoll Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Joda, men jeg tror ikke det er så mange som velger spillkonsoll utifra hva som vinner formatkrigen av de to formatene. Det ville i såfall være de som kjøper en konsoll bare for å se filmer. Når jeg kjøper en PS3, så får jeg med blu-ray-spiller automatisk, men det tar jeg bare som en bonus. Jeg kjøper ikke konsollen for å få blu-ray-spiller, og jeg lar ikke være å kjøpe den fordi jeg ikke vil ha blu-ray. Tror dessuten det kan gå ganske lang tid før vi får utropt noen vinner av formatkrigen. Æsj, nå beveget jeg meg litt velg OT. Endret 5. februar 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hvordan blir det med online hvis kjøp på Ebay Espen? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 10x-regelen i forhold til den amerikanske prisen er intet annet enn en naturlov. 7875321[/snapback] Kan noen forklare hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Latterlig dyrt, ingen spill som frister og de som er noe får eg på Xbox 360. Ingen kjøp ved lansering her i gården nei. Trur man skal vente på kvalitets titlene før eit kjøp blir vurdert. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 I usa varierer moms fra stat til stat. Mens at vi i Norge har 25 % mva. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hvordan blir det med online hvis kjøp på Ebay Espen? 7875595[/snapback] For det første kan du hende du får strømtilkobling som du ikke får brukt, og litt andre problemer... Du må betale toll og moms på varen + moms på frakten når varen går over 200kr Endret 5. februar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 6000 er latterlig. Jeg betalte 4700 for min m/frakt og "moms". Og det var ikke akkurat noe røverkjøp det heller. (skjønner ikke hvorfor flere ikke kjøper fra ebay) 7875498[/snapback] Nå er vel Blu-Ray, DVD og PS1/PS2 spill fortsatt regionlåst så man mister jo en del funksjonalitet. Hvis det er viktig så er det uaktuelt å kjøpe fra statene. 7875519[/snapback] Det er derfor man har en PS2 også.. Blu-Ray filmer er ikke veldig viktig for meg, og om jeg MÅ ha en, er det uansett greit å bestille på nett.. Jeg vurderer egentlig å bestille meg en nå.. Syntes 6000 var drøyt.. og, det blir vel sikkert 5500 på elkjøp ved launch.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 kan hende han får strømtilkobling? øhh jaja.. Hvis selgeren merker pakken med gift og 20 $ så kan det godt hende at pakken slipper gjennom tollen uten å bli stoppet. Så da slipper han å betale. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Vil hvertfall tro at Elkjøp blir billigste sted å kjøpe PS3 i Norge. De vil nok legge seg litt under det som blir standard ellers, så kanskje rundt 5500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå