Gå til innhold

VG: PS3-prisen spikret


_norse_

Anbefalte innlegg

jeg har da aldri nekta noen og velge noe annet jeg ikke liker...

jeg får da mene at det er dumhet og kjøpe et produkt som er likt til en dyrer pris.

 

som du sa hudkrem som gjør akkuratt det samme til en veldig mye lavere

pris... så er man rett og slett økonimisk dum..

 

men også siden folk som kjøper PS3 støtter seg på Blu-ray. hvis det flopper, hva har man da? det er en sjangse og ta. da er det bare en spille maskin som 360 Core er, dette kan man selfølgelig ikke vite, men hvis man viste det kunne man spart 4000kr.

 

men hvis argumentet er spill som bare kommer til den konsollen blir det noe annet... siden vi har dette med eksklusive..

7881248[/snapback]

 

Nettopp! dermed blir det vel ikke en dumhet å invistere i en ps3, dersom man er ute etter titler som mgs4 osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

nei egentlig ikke, var litt kjapp på avtrekkern, når det gjelder argumentet om eksklusive spill....

 

men 7000kr er drøyt og betale bare for og spille et spill,

da kan man feks spille noe annet til det blir billigere, hvis man tenker økonomisk... spiller er der det blir ikke borte

Lenke til kommentar
nei egentlig ikke, var litt kjapp på avtrekkern, når det gjelder argumentet om eksklusive spill....

 

men 7000kr er drøyt og betale bare for og spille et spill,

da kan man feks spille noe annet til det blir billigere, hvis man tenker økonomisk... spiller er der det blir ikke borte

7881295[/snapback]

 

For folk flest blir vel kanskje 7000 en stor belastning for hosholdningsbudsjettet ja :) Men enkelte spill kan bety enormt for folk. For å ta meg selv som eksempel, hadde jeg glatt betalt en klekkelig sum for zelda tp, dersom det måtte til for å få det ved lansering. Heldigvis ungikk jeg det problemet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
nei egentlig ikke, var litt kjapp på avtrekkern, når det gjelder argumentet om eksklusive spill....

 

men 7000kr er drøyt og betale bare for og spille et spill,

da kan man feks spille noe annet til det blir billigere, hvis man tenker økonomisk... spiller er der det blir ikke borte

7881295[/snapback]

 

For folk flest blir vel kanskje 7000 en stor belastning for hosholdningsbudsjettet ja :) Men enkelte spill kan bety enormt for folk. For å ta meg selv som eksempel, hadde jeg glatt betalt en klekkelig sum for zelda tp, dersom det måtte til for å få det ved lansering. Heldigvis ungikk jeg det problemet :)

7881308[/snapback]

 

ja jøss det finnes noen av de også... men for folk flest i verden er det ikke akkuratt slik.

jeg hadde nok betalt en sum for og spille Gears Of War, men ikke 7000kr, grensen går et sted... får bare legge tl at jeg ikke har dårlig råd, men alikevell.... et sted er for dyrt

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Men så kjøper man vel ikke ps3 eller xbox 360 for å spille ett spill. Selv om det kanskje er bare ett spill man vil ha akkurat nå, så kommer det garantert mange fler man vil ha.

7881324[/snapback]

 

Selvfølgelig ikke. Det kommer garantert mange unike perler til de respektive konsollene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja men da ville jeg heller ha ventet, kanskje man er så heldig at ps3 har synket i pris også, når spillet, eller fler spill har kommet.

 

men hvis man setter det på spissen og en fyr ikke liker noen spill som kommer på ps3 bortsett fra mgs og ff, da er det galskap og kjøpe en konsoll til 8000kr inkl spill.

 

da hadde ikke jeg kjøpt 360 med GOW elller halo 3. men hvis det er ca 100 spill i framtiden da er det noe annet.

 

men prisen er fortsatt for dyr til en konsoll og være samme hva slags argument. selv om man har godt eller dårlig med cash.

 

sony har overprisett eller gjort en stor feil med design siden den må være så dyr.

 

tar man MS som eksempel, har de gjort det riktig, relativt billig konsoll og valg muligheter, noe sony har driti seg ut på... man kan velge hvor mye penger man vil bruke, sony tvinger deg til å kjøpe ting man kabskkje ikke trenger, og da blir det ubødvendig dyrt

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Jeg tror nok prisen på PS3 dropper fortere enn prisen på Xbox360 og Wii, nettopp av den grunnen at det fordyrende elementet Blu-Ray forventes å gå kraftig ned i pris i løpet av det første året. Skulle slettes ikke forundre meg om vi så denne modellen til under 4000 kr et år etter lansering. Tror det er nærmest garantert.

 

Når det er sagt, hadde jeg fortsatt ikke kjøpt denne selv om den bare kostet 2000,-. Men det er en helt annen sak :)

Lenke til kommentar

Har fulgt med litt på Ebay i kveld og har sett flere uåpnede 60 GB PS3-er gå for rundt $550 eller ca. 3400 kr. Selv med frakt og toll er det enormt mye å spare. Faktisk noe jeg vil vurdere.

 

Men bør være bekymringsfullt for Sony at PS3 allerede selges for $50 under butikkprisen på Ebay. Til sammenligning ble billigste Wii i kveld solgt for $350, $100 over butikkprisen.

Lenke til kommentar
Artig å tenke på at for litt siden kjefta du fordi folk sa den ville koste 6000  ;)

Vel, for litt sidan var prisen på PS3 antatt å vere 5500 kroner, so då synest eg det var på sin plass å kjefte på folk som sa han var 6000 kroner. Om det frå deira side hadde vore ei kvalifisert gjetning, eller noko dei visste fordi dei sat med betre informasjon enn t.d. Gamezone, Komplett, osb,, skal eg vere med på at det var feil av meg å kjefte på dei. Men sidan det nok heller var ei lita løgn for å framstille situasjonen på ein måte som passa deira agenda betre, synest eg dei fortente kjeft. Det er ikkje fint å lyge, veit du.

 

Nå blir det vel kjeft å få om jeg sier at du må ut med ca 7000. Må jo ha spill til den, en kontroll ekstra og en dugelig kabel, hvis det ikke frister å spille via kompositt da. Blir bare dyrere og dyrere dette her. Er ikke rart det blir et tema på et diskusjonsforum da vettu.

7878026[/snapback]

Neidå, det blir ikkje kjeft for å seie det. Om eg skal kjefte på deg for noko, må det vere den billige stråmann-argumentasjonen din. ;)

 

Kay

Lenke til kommentar
jeg har da aldri nekta noen og velge noe annet jeg ikke liker...

jeg får da mene at det er dumhet og kjøpe et produkt som er likt til en dyrer pris.

 

som du sa hudkrem som gjør akkuratt det samme til en veldig mye lavere

pris... så er man rett og slett økonimisk dum..

 

men også siden folk som kjøper PS3 støtter seg på Blu-ray. hvis det flopper, hva har man da? det er en sjangse og ta. da er det bare en spille maskin som 360 Core er, dette kan man selfølgelig ikke vite, men hvis man viste det kunne man spart 4000kr.

 

men hvis argumentet er spill som bare kommer til den konsollen blir det noe annet... siden vi har dette med eksklusive..

7881248[/snapback]

Å sammenligne PS3 til Core er helt feil. Å si at Xbox 360 core er alt man trenger og at det er en fullverdig spillmaskin er litt feil. Siden man stort sett trenger en harddisk uansett.

 

Å viss blue ray flopper så har man fremdeles fordelen av.

Spill med større lagringskapasitet

 

Jeg forstår at mange her synes PS3 er utrolig dyr og ikke kan helt forstå at noen kan ha bruk for den viss man allerede kan velge 360. Jeg har en 360 og vil si at den virker som en uferdig konsoll som ikke er like gjennomtenkt som PS3en. Den har mindre connectivitet hva angår minnekort og usb. Den er en pengemaskin for MS siden alt av ting som kommer på PS3 er ting man må ut med lapper for å få tak i.

Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor folk sier det er lite titler til PS3 i 2007.. jeg ser allerede minst 6-7 spill på lanseringsdagen jeg MÅ ha.. blant annet RFOM, motorstorm, FNR3, genji etc...

 

Resten av 2007 har jeg minst 8 spill jeg MÅ ha, + 8 spill til som er TBC.

 

Det er alt i alt minst 23 spill på den foreløpige spill lista som jeg MÅ ha, + de jeg kanskje vil ha.

 

Så å si at PS3 har lite titler her bare tull.. skal man begynne å ramse opp bare sånne "eksklusive" titler på xbox 360 også, så tar man det på 1 hand der også.

 

P.S Er ganske forundra over at det er såpass mange her inne som er SKRÅsikker på hva mannen i gata vil ha. Skulle jobbet med statistikk dere, trenger ikke engang gjøre undersøkelsene..

Lenke til kommentar

Da var Jarmo innom denne tråden, LES MINE LEPPER: Hvilken box folk vil bruke pengene sine på er en privat sak og skal ikke kritiseres for det.

Noen liker mor, noen datter og la det være slik.

 

Fanatiske meninger om egne favorittboxer holder vi for oss selv uten å trakke de nedover i halsen på andre brukere, greit?

 

Ha fortsatt en god dag :)

 

Mvh

Jarmo

 

ps. noen poster slettet..

Lenke til kommentar

Jeg prøver meg på denne tråden da den har en viss relevans =]

 

Nå som prisen er satt til 6000 NOK, er det da ikke like greit å kjøpe fra utlandet? Nå som jeg så den nye prisen har jeg nemlig vurdert det i større grad!

Det jeg ser på som et problem er hvis man skal spille ps2-spill, derfor må man ha en so-called PAL-enhet. For meg unngår jeg dette glatt da jeg har en chippet PS2 som spiller absolutt alt ;)

 

Så hva er det jeg bør tenke på hvis jeg kjøper import? Jeg tenker primært på en Japansk-konsoll da denne har lik sone som Europa når det kommer til Blu-Ray filmer!

Hvis det er slik at man har en worldwide garanti så ser jeg ingen problemer med å importere fra utlandet =]

 

Noen som har noe å komme med?

Sorry hvis det ble altfor mye OT, men ser at flere og flere sier de skal avvente kjøpet med PS3 grunnet prisen. Hvorfor ikke kjøpe billig fra utlandet?!

 

:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

 

Så hva er det jeg bør tenke på hvis jeg kjøper import? Jeg tenker primært på en Japansk-konsoll da denne har lik sone som Europa når det kommer til Blu-Ray filmer!

Hvis det er slik at man har en worldwide garanti så ser jeg ingen problemer med å importere fra utlandet =]

 

 

7882462[/snapback]

Japan og europa er ikke i samme sone når det gjelder Blu-ray filmer, bare så du vet det.

Lenke til kommentar

Blu-ray soner:

 

Region code Area

A/1 North America, Central America, South America, Korea, Japan, Taiwan, Hong Kong and South East Asia.

B/2 Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia and New Zealand.

C/3 India, Nepal, Mainland China, Russia, Central and South Asia.

 

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke ønsker å importere, selv om det blir billigere. Jeg vil ha muligheten til å plukke med meg en BD-film i den lokale videosjappen, og ikke måtte bestille alle filmene. I tillegg er det greit å kjøpe den i Norge om noe skulle gå galt og jeg trenger å levere den til service. :)

Lenke til kommentar

ChaosPredicted: TAKK

 

Syns jeg så et sted på nettet at japan/europa var samme sone når det kom til BD. Uansett, da er det jo bare til å kjøpe en US-konsoll. null stress i det hele tatt :D

Så om jeg kjøper en PS3 fra Japan, Hong Kong eller US har det da ikke noe å si for alle spille samme sone (BD altså) uansett, eller..?

 

Det med garanti er litt tricky ja, men det er ikke akkurat dyrt å sende overseas uansett, 200NOK hvis det skulle skje noe

 

Litt kjipt jeg ikke kan kjøpe filmer fra den loke videosjappa, ja. Men jeg pleier å bestille fra utlandet uansett, og der er jo releasen mye før enn i Norge, så dette ser jeg ikke på som noe stort problem.

 

Er jo mildt sagt billigt å kjøpe på ebay, kan glatt få en Ps3 60Gb med spill/kontroll for $700 = 4500 NOK

Lenke til kommentar
Så om jeg kjøper en PS3 fra Japan, Hong Kong eller US har det da ikke noe å si for alle spille samme sone (BD altså) uansett, eller..?

7882639[/snapback]

 

Det har ingenting å si nei. Selv om man har muligheten til å sonekode spillene har man valgt å la disse være sonefrie, noe som er til det beste for forbrukerne. :)

 

(Nå skal det sies at enkelte Blu-rayfilm-utgivelser også er sonefrie, men dette gjelder desverre bare et fåtall.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...