Gå til innhold

VG: PS3-prisen spikret


_norse_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aldri spelt Tekken.

Er det i det heile tatt mogleg?

Final Fantasy interesserar deg ikkje i det heile?

Gran Turismo overhypet?

 

Har aldri hørt på maken. Men smaken er som baken. :)

7880419[/snapback]

 

Les hva jeg skriver, jeg har spilt Tekken før, det kommer aldri noe nytt i de spillene, derfor stoppet jeg på Tekken 3. Ja, jeg mener at GT er overhypet, jeg har alle sammen selv, untatt GT HD selfølgelig, liker de ikke noe spesielt godt, kjedelig lyd.

 

Aldri likt FF, liker ikke kampsystemet noe godt, også er det for sent å begynne med dem nå føler jeg.

 

Jeg har aldri hørt om Suikoden.

 

Det jeg vil frem til er at det ikke er noen spill som frister meg til å kjøpe PS3, untatt MGS4 da, jeg kunne enkelt betalt 6500 kun for å spille MGS, men jeg venter å ser, kanskje Jebus finnes, og MGS4 kommer til 360. :love:

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Final Fantasy, MGS, Tekken, Suikoden, Gran Turismo....

The list goes on. :cool:

7880304[/snapback]

 

ja, for dette er jo ikke serier folk begynner å gå lei av ?

 

Tekken nr.7 (ja syv faktisk, TTT kom etter 3) Gran Turismo 5 ? MGS 4 ? Final Fantasy 13 eller hva de er på ?

 

Slåssespill generelt selger bare en brøkdel av hva de gjorde før. MGS3 solgte ikke engang halvparten av hva MGS2 gjorde. FF selger også langt dårligere enn før. GT4 solgte heller ikke i nærheten av GT3.

 

Dette er alle serier som på vei ut.

Lenke til kommentar

På veg UT?

Unnskuld, kanskje du ikkje fekk med deg at FF XII sitt sitt soundtrack var det mest suksessrike nokonsinne i japan? At det var lag (faktisk) ein offisiell "potion" som visstnok skulle gi 100hp til den som drakk den.

Gran Turismo er på INGEN måte ut- illustrert av all hypen som er på internett for tida.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_XII

 

På veg ut? :whistle:

Lenke til kommentar
På veg UT?

Unnskuld, kanskje du ikkje fekk med deg at FF XII sitt sitt soundtrack var det mest suksessrike nokonsinne i japan? At det var lag (faktisk) ein  offisiell "potion" som visstnok skulle gi 100hp til den som drakk den.

Gran Turismo er på INGEN måte ut- illustrert av all hypen som er på internett for tida.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_XII

 

På veg ut? :whistle:

7880566[/snapback]

 

Kan ikke skjønne hva du mener med at XII sitt OST er så bra. Det suger jo mildt sagt hardt når man sammeligner med VII-X

 

Enduro: Har du fått med deg at det er forskjellige historier, kampsystem, level-up etc for hvert FF-spill som kommer ut? For ikke så lenge siden var det en veldig kjent reviewer side som ga FF XII 40/40. Så å si den er på vei ut er å trekke den litt vel langt! Dette er vel uansett en av kjempe-titlene til PS3 =]

Lenke til kommentar
På veg UT?

Unnskuld, kanskje du ikkje fekk med deg at FF XII sitt sitt soundtrack var det mest suksessrike nokonsinne i japan? At det var lag (faktisk) ein  offisiell "potion" som visstnok skulle gi 100hp til den som drakk den.

Gran Turismo er på INGEN måte ut- illustrert av all hypen som er på internett for tida.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_XII

 

På veg ut? :whistle:

7880566[/snapback]

 

Kan ikke skjønne hva du mener med at XII sitt OST er så bra. Det suger jo mildt sagt hardt når man sammeligner med VII-X

 

Enduro: Har du fått med deg at det er forskjellige historier, kampsystem, level-up etc for hvert FF-spill som kommer ut? For ikke så lenge siden var det en veldig kjent reviewer side som ga FF XII 40/40. Så å si den er på vei ut er å trekke den litt vel langt! Dette er vel uansett en av kjempe-titlene til PS3 =]

7880629[/snapback]

 

Nei, spiller ikke rpg da jeg ikke kan fordra sjangeren. Poenget er at alle disse seriene selger mye dårligere nå enn de gjorde før. Det tar jeg som et tegn på at folk er lei dem.

Lenke til kommentar
FF selger også langt dårligere enn før.

7880507[/snapback]

 

Bare en påpekelse. Du er kanskje ikke klar over at Final Fantasy XII (nyeste spill i serien) nå er i ferd med å ta igjen salgstallene til Final Fantasy VII (som er ett av de mest solgte spillene i Japan noensinne)? :)

Ellers hadde du vel ikke sagt det du nettopp sa.

Lenke til kommentar
FF selger også langt dårligere enn før.

7880507[/snapback]

 

Bare en påpekelse. Du er kanskje ikke klar over at Final Fantasy XII (nyeste spill i serien) nå er i ferd med å ta igjen salgstallene til Final Fantasy VII (som er ett av de mest solgte spillene i Japan noensinne)? :)

Ellers hadde du vel ikke sagt det du nettopp sa.

7880855[/snapback]

 

FF12 har såvidt solgt 1 million i Amerika. Salget er skuffende overalt. Selv spill som Lost Planet, Dead Rising, GRAW osv på 360, nye franchiser, har solgt like mye. Og det på bare en brøkdel antall maskiner i forhold til PS2.

 

Uansett, nye FF spill kommer ut hvert 3 år eller noe, det har ikke all verdens påvirkning. Og ikke er det vel sikkert heller at FF kun kommer til PS3. Dragon Quest, som jo er større enn FF i Japan, kommer jo nå på Nintendo.

Lenke til kommentar
Bare en påpekelse. Du er kanskje ikke klar over at Final Fantasy XII (nyeste spill i serien) nå er i ferd med å ta igjen salgstallene til Final Fantasy VII (som er ett av de mest solgte spillene i Japan noensinne)? :)

Ellers hadde du vel ikke sagt det du nettopp sa.

7880855[/snapback]

 

http://www.vgcharts.org/japcomp.php?name1=...nal+Fantasy+XII

 

Har jo solgt greit nok, men ser ikke akkurat ut som den har noen sjans til å ta igjen sjueren på salgstall. Ikke er sjueren blandt de mest solgte spillene i Japan heller. Skulle gjerne likt å vite hva du baserer påstanden på.

Lenke til kommentar

Jeg baserer det ikke på noe jeg har lest i dag, eller i går eller forrige uke. Bare ting jeg husker å ha lest, eller tror jeg husker. Det er fullt mulig jeg tar feil, og da tar jeg fullt og helt ansvar for det.

Det jeg ville fram til var at det uansett ikke er noe grunnlag for å si at salget av FF 12 har vært noen skuffelse.

 

Dette er uansett langt i fra topic, så det blir mitt siste OT i denne tråden. Orker ikke kverulere mer om spesielle spill med folk som konsekvent går inn for å ikke like dem. :)

 

Åh, en siste ting

kan ramse opp over det 3 dobble bra spill til 360 som PS3 ikke har uten og tenke engang.

 

Ja? vi holder pusten.

Lenke til kommentar

Da får du virkelig våkne opp og se den virkelige verden. Folk er forskjellige, noen vil ha Loreal ansiktskrem til 40 kr for 50 gr, mens at noen sverger til Ultimate timemachine creame til 600 kr flaska.

 

Mange betaler gjerne 5000-6000 kr ekstra for å få metallic lakk på nybilen, selv om den hadde vært akkurat like bra med vanlig lakk.

 

Ofte er det ørsmå delaljer som gjør at vi bestemmer oss for ett produkt, kanskje man har gode erfaringer med merket og vil gå for dette selv om ett annet merke er billigere og er ca like bra. Kanskje Fanboy vil ha en ps3 fordi han har vært meget fornøyd med de andre playstation maskinene hans, kanskje har han aldri vært nødt til å sende noen av disse på service, kanskje er den den svarte pianolakken som gjør at han velger ps3 og ikke xbox 360 eller wii. Kanskje det er blu-ray funksjonaliteten som frister han, eller kanskje det er mange av de spillseriene som han har spilt de siste årene som han vil fortsette å spille når de kommer på ps3. Jeg tror det kan være flere av disse tingene, men det er det bare Fanboy som vet. Og ikke F om man skal kalle folk uviten og dumme fordi de har tatt ett valg, som tydeligvis du ikke liker. Og til slutt, Nei man skal ikke tåle å bli kalt uviten og dum noen plasser i hele verden.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg har da aldri nekta noen og velge noe annet jeg ikke liker...

jeg får da mene at det er dumhet og kjøpe et produkt som er likt til en dyrer pris.

 

som du sa hudkrem som gjør akkuratt det samme til en veldig mye lavere

pris... så er man rett og slett økonimisk dum..

 

men også siden folk som kjøper PS3 støtter seg på Blu-ray. hvis det flopper, hva har man da? det er en sjangse og ta. da er det bare en spille maskin som 360 Core er, dette kan man selfølgelig ikke vite, men hvis man viste det kunne man spart 4000kr.

 

men hvis argumentet er spill som bare kommer til den konsollen blir det noe annet... siden vi har dette med eksklusive..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...