Gå til innhold

VG: PS3-prisen spikret


_norse_

Anbefalte innlegg

Tror du at Komplett øker prisen med 500 helt uten grunn kanskje ?

 

Hva så om den blir litt dyrere enn 5500 ? tja, foreløpig så er man oppe i 6000kr, hva hvis den bare blir litt dyrere enn 6000 igjen ? det er tross alt snakk om temmelig mye penger for en konsoll

 

Det at PS3 har mer "fancy" teknologi er en ting, om det er positivt gjenstår å se. Foreløpig så har den nye arkitekturen hovedsaklig ført til spill som hakker og ser verre ut enn på hovedmotstanderen xbox360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6k er nå 6k og det er en del penger. At fansen blir å kjøpe er klart, men jeg tviler at mannen i gata kjøper en boks som sporter det samme (for hans del) som en mye billigere boks.

 

Må vel vente i angro og lenge før denne kommer på en respektabel pris.

7876078[/snapback]

Hva med mannen i gata som ser PS3 som en Blu-Ray spiller til ca 50% av prisen til en ekstern Blu-Ray spiller?

Han som kjøper PS3 og får spillkonsoll på kjøpet. Argumentet om prisen kan vris begge veier, ser du.

Jeg tror at det er for mange som har for høye forventninger til PS3 etter suksessen med PS2.

Og jeg tror mange undervurderer Sony. Time will show.

7876156[/snapback]

 

Jeg tror ikke at mannen i gata som ønsker seg Blu-Ray spiller kjøper seg PS3.

Lenke til kommentar
For det første: Dette er en artikkel fra VG, en avis som har et ganske avslappet forhold til virkeligheten. PS3-PRISEN SPIKRET, sier de, og alt de har som støtte for det utsagnet er at komplett har endret prisen sin. Noen annen informasjon ligger ikke til grunn, på spørsmål vil ikke Elkjøp svare en gang. Glimrende arbeid VG, må si den prisen virkelig er *SPIKRET*!

SLik jeg forstår artikkelen, har de vært i kontakt med importøren, altså Nordisk Film. Disse setter prisen, og de har her tatt utgangspunkt i listeprisen fra importøren, i tilleggg til det at komplett, som en av norges mest seriøse nettbutikker, har satt opp prisen.

 

For det andre: Hva så om det blir litt dyrere enn 5500? Det er ikke snakk om en vanvittig prisendring, det er 9% økning. Husk at den opprinnelige prisen ble satt i forhold til da PS3 først kom ut, og grunnen til at prisen øker nå kan like gjerne være inflasjon og svak krone som at konsollen som sådann har blitt dyrere fra Sony. Dette er AS Norge sin feil, ikke Sony.

 

Dette er mest sannsylig importøren som skal ha sin del av kaka, det samme skedde med Nintendo Wii, og har med det høye lønnsnivået i landet i gjøre. Om prisen er godt opp 5 kr eller 500 kr har lite å si, men med tanke på at de konkurrerer mot ett produkt som koster langt mindre, og har ett langt bedre spillutvalg, er det en rar "manøver".

 

For det tredje: Om PS3 blir dyrere enn Wii og Xbox 360 til sammen, hva så!?! Jeg kan ikke se at de to andre konsollene har Blu-Ray eller er i tet teknologimessig. Dersom du kjøper PS3, kjøper du det ypperste av spillteknologi, og da må du regne med å betale for det. Husk at Xbox 1 kostet over 4000 kr da den kom ut, og den var jo regelrett søplete i forhold.

7876141[/snapback]

Xbox 360 er absolutt teknologisk sammenlignbar, med unntak av lagringsmediet. Begge to har så godt som tilsvarende spesifikasjoner i praksis.

 

Hva Xbox 1 kostet da den kom ut, har forresten lite å si, den gikk fort ned i pris. Forresten kostet PS2 4500 ved lansering, og den hadde ikke imponerende spillutvalget den heller. Heldigvis tok det seg opp, og viste seg å bli en av de beste konsollene noensinne :love:

Lenke til kommentar
Hva så om den blir litt dyrere enn 5500 ? tja, foreløpig så er man oppe i 6000kr, hva hvis den bare blir litt dyrere enn 6000 igjen ? det er tross alt snakk om temmelig mye penger for en konsoll

 

Det at PS3 har mer "fancy" teknologi er en ting, om det er positivt gjenstår å se. Foreløpig så har den nye arkitekturen hovedsaklig ført til spill som hakker og ser verre ut enn på hovedmotstanderen xbox360.

 

Nå er jo prisen fast da, så dyrere blir den i hvertfall ikke. Hva arkitekturen angår så er vel dette nettop noe av grunnen til at ps2 gjorde det så stort. Spillet var ikke all that i begynnelsen, men de har presset det utrolig ut av den. Tror ikke ps2 ville hatt samme levetid uten dette.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du ikke det? Ps3 har jo i alle testet vunnet mot andre stand alone spillere. Og med framtidige firmware updates skulle ps3 være en sikker blu-ray spiller.

7876201[/snapback]

 

Hvorfor skulle han kjøpe seg PS3 hvis han ønsker seg Blu-Ray spiller?

Hvis mannen i gata ønsker seg en Blu-Ray spiller, så kjøper han seg ikke en konsoll som kan spille av Blu-Ray.

 

Jeg tror du overvurderer mannen i gata

Lenke til kommentar
For det første: Dette er en artikkel fra VG, en avis som har et ganske avslappet forhold til virkeligheten. PS3-PRISEN SPIKRET, sier de, og alt de har som støtte for det utsagnet er at komplett har endret prisen sin. Noen annen informasjon ligger ikke til grunn, på spørsmål vil ikke Elkjøp svare en gang. Glimrende arbeid VG, må si den prisen virkelig er *SPIKRET*!

7876141[/snapback]

Listeprisen på PS3 er 4800 kroner + moms = 6000 kroner. Dette er altså det norske spillbutikker vil betale for en PS3 før de plasserer den i hyllene. Enkelte kjeder har rabatter - dette inkluderer Komplett, som har valgt å legge utsalgsprisen til 6000 kroner.

 

Kilden for dette er Nordisk Film Interactive, som er de som selger PS3 til norske spillbutikker. Jeg vet ikke helt hvordan det er mulig å få bedre kilder enn det :-)

Lenke til kommentar
For det tredje: Om PS3 blir dyrere enn Wii og Xbox 360 til sammen, hva så!?! Jeg kan ikke se at de to andre konsollene har Blu-Ray eller er i tet teknologimessig. Dersom du kjøper PS3, kjøper du det ypperste av spillteknologi, og da må du regne med å betale for det. Husk at Xbox 1 kostet over 4000 kr da den kom ut, og den var jo regelrett søplete i forhold.

7876141[/snapback]

 

Ypperste av spillteknologi? Da må du nok kjøpe deg et DX10 skjermkort og vente på Crysis istedet.

Lenke til kommentar

+500 er ikke noen vanvittig prisendring i seg selv nei, men prisen sett i lys av hva som er tilgjengelig av spill ved lansering tippet nok over smertegrensen for noen.

 

Rimelig sikker på at prisen på PS3 vil falle istedenfor å stige etter lansering (forventer dog ikke noen kjempekutt, og ikke før etter minimum 6 mnd). Så lenge spillene ikke er der kan ikke jeg se at jeg har noe å tape på å vente. Når MGS4 kommer derimot, så er det vel neppe noen vei utenom.

 

Er man ute etter Blue-Ray spiller så er det jo bare å kjøpe med en gang den kommer.

 

Enig med deg at det ikke er noen bombe at PS3 koster endel kroner pga hardwaren og Blue-Ray spilleren, men det er ikke til å komme utenom at for dem som er ute etter å spille er det gode alternativer på markedet til spiselige priser.

 

Lars

Lenke til kommentar
Hva så om den blir litt dyrere enn 5500 ? tja, foreløpig så er man oppe i 6000kr, hva hvis den bare blir litt dyrere enn 6000 igjen ? det er tross alt snakk om temmelig mye penger for en konsoll

 

Det at PS3 har mer "fancy" teknologi er en ting, om det er positivt gjenstår å se. Foreløpig så har den nye arkitekturen hovedsaklig ført til spill som hakker og ser verre ut enn på hovedmotstanderen xbox360.

 

Nå er jo prisen fast da, så dyrere blir den i hvertfall ikke. Hva arkitekturen angår så er vel dette nettop noe av grunnen til at ps2 gjorde det så stort. Spillet var ikke all that i begynnelsen, men de har presset det utrolig ut av den. Tror ikke ps2 ville hatt samme levetid uten dette.

7876255[/snapback]

 

Det er ingenting som heter fast pris på konsoller.

 

Arkitekturen er ikke den samme som i PS2.

Når PS2 ble lansert hadde den heller ikke lignende konkurranse og samme behov for å gjøre det bra i begynnelsen

Lenke til kommentar
For det første: Dette er en artikkel fra VG, en avis som har et ganske avslappet forhold til virkeligheten. PS3-PRISEN SPIKRET, sier de, og alt de har som støtte for det utsagnet er at komplett har endret prisen sin. Noen annen informasjon ligger ikke til grunn, på spørsmål vil ikke Elkjøp svare en gang. Glimrende arbeid VG, må si den prisen virkelig er *SPIKRET*!

 

Vel hvis du leser artikkelen i stedet for å tippe hva som står i den ser du at de skriver: "listeprisen inn til butikk vil bli 6.000 kroner inkludert moms. Og den første til å sette ut-pris på konsollen er Komplett.no, som nå har hevet sin utsalgspris fra 5.500 kroner til 5.995 kroner."

 

Riktig, de nevner ikke kildene til hvor de får listepris, men jeg vil kansje anta de har hatt en samtale med Nordisk Film. I motsetning til å bruke Komplett som bevis viser de til at de er først med å stille seg etter listepris.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du ikke det? Ps3 har jo i alle testet vunnet mot andre stand alone spillere. Og med framtidige firmware updates skulle ps3 være en sikker blu-ray spiller.

7876201[/snapback]

 

Hvorfor skulle han kjøpe seg PS3 hvis han ønsker seg Blu-Ray spiller?

Hvis mannen i gata ønsker seg en Blu-Ray spiller, så kjøper han seg ikke en konsoll som kan spille av Blu-Ray.

 

Jeg tror du overvurderer mannen i gata

7876256[/snapback]

 

Fordi den koster halvparten av standalone spillerene? Og faktisk er bedre en stand alone spillerene?

 

Og vi snakker om nå, ikke om ett år når stand alone spillerene har godt ned i pris.

Lenke til kommentar
Fordi den koster halvparten av standalone spillerene? Og faktisk er bedre en stand alone spillerene?

 

Og vi snakker om nå, ikke om ett år når stand alone spillerene har godt ned i pris.

7876284[/snapback]

Mulig noen hifi-folk vurderer PS3 pga. Blu-Ray-avspilling, men for øyeblikket, tror jeg ikke mannen i gata bryr seg om hverken Blu-Ray eller HD DVD:

 

* teknologien er ny

* filmene finnes ikke, med unntak av enkelte spesialbutikker, som import

* de få filmene som finnes (punkt 2), er dyrerere

 

Det kan selvsagt være godt mulig jeg tar feil, men med unntak av mine teknologisk oppdaterte venner, kjenner jeg ingen som har hørt om Blu-Ray.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du ikke det? Ps3 har jo i alle testet vunnet mot andre stand alone spillere. Og med framtidige firmware updates skulle ps3 være en sikker blu-ray spiller.

7876201[/snapback]

 

Hvorfor skulle han kjøpe seg PS3 hvis han ønsker seg Blu-Ray spiller?

Hvis mannen i gata ønsker seg en Blu-Ray spiller, så kjøper han seg ikke en konsoll som kan spille av Blu-Ray.

 

Jeg tror du overvurderer mannen i gata

7876256[/snapback]

 

Fordi den koster halvparten av standalone spillerene? Og faktisk er bedre en stand alone spillerene?

 

Og vi snakker om nå, ikke om ett år når stand alone spillerene har godt ned i pris.

7876284[/snapback]

 

Hvis mannen i gata ønsker seg en Blu-Ray spiller så går han i butikken og spør etter en Blu-Ray spiller, han vil da bli informert om alternativene. Hvorfor skulle, la oss si en 40åring som ønsker Blu-Ray, ende opp med en konsoll som kan spille av Blu-Ray. Jeg tror strengt tatt ikke at man kommer til å kjøpe en konsoll bare for å bruke den som Blu-Ray spiller. Da tror jeg nok man velger å betale hakket mer for en standalone spiller som er langt mindre og langt penere.

 

Hvorfor i all verden er ikke PS3 utsolgt i usa mtp hvor fantastisk Blu-Ray mulighetene er ?

Endret av Syfer
Lenke til kommentar
6k er nå 6k og det er en del penger. At fansen blir å kjøpe er klart, men jeg tviler at mannen i gata kjøper en boks som sporter det samme (for hans del) som en mye billigere boks.

 

Må vel vente i angro og lenge før denne kommer på en respektabel pris.

7876078[/snapback]

Hva med mannen i gata som ser PS3 som en Blu-Ray spiller til ca 50% av prisen til en ekstern Blu-Ray spiller?

Han som kjøper PS3 og får spillkonsoll på kjøpet. Argumentet om prisen kan vris begge veier, ser du.

Jeg tror at det er for mange som har for høye forventninger til PS3 etter suksessen med PS2.

Og jeg tror mange undervurderer Sony. Time will show.

7876156[/snapback]

 

Jeg tror ikke at mannen i gata som ønsker seg Blu-Ray spiller kjøper seg PS3.

7876187[/snapback]

 

 

Og det regner jeg med du kan begrunne?

Lenke til kommentar

Mannen i gata er tross alt ikke en teknofreak som konstant går rundt med et brennende ønske om å kjøpe seg det nyeste av det nyeste.

Mannen i gata investerer i ny teknologi når det er virkelig grunnlag for å gjøre det.

 

Per i dag er det DVD som "eier" markedet, frem til at leiefilmer virkelig begynner å komme på HD-DVD og Blu-Ray så kommer ikke mannen i gata til å interessere seg for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...