gluntan Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Kan hovedkortet gå til helvete hvis man har for lite spenning? jeg hadde en strømforsyner på 350 watt men trengte ihvertfall 450 pga nytt skjermkort osv. Men siden dataen slo seg på med for lite strøm tenkte jeg ikke noe mer på dette. Nå er det noe som er veldig feil fordi "task.mgr" / "oppgave behandling" tar 75%++++ av cpu. Jeg vet ikke hva som svikter fordi jeg har formatert og kjøpt ny psu så dette skal ikke være problemet. Trenger hjelp. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Watt og spenning er ikke det samme: Watt = Effekt Ampere = Strøm Volt = Spenning Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 altså hvis et hovedkort har en for liten strømforsyning.. så skjer det som oftest at 1: maskina starter ikke opp 2: maskina kneler under belastning, slik som tung lesing skriving til disk eller spilling og slikt. tror nok du har fått noe uff uff på maskina di jeg kjør virus scan og adaware Lenke til kommentar
gluntan Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Så en god virusscan er tingen? det er jo mye mulig.... prøvde meg på pccillin.no men fikk aldri gjennomført... skal kjøre litt hardt på scan fremover:) Btw.. er det ikke mulig at noe kan ha skjedd med hovedkort eller CPU? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 nei elektronikk tar ikke skade av endringer i spenningen.. dersom endringen er nedover det tar skade av frekvens endringer og for høy spenning etter det jeg husker fra grunnkurs Lenke til kommentar
gluntan Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 okey:) Da skal jeg fikse ting håper jeg.... skjønner jo ikke helt hvorfor jeg har virus når jeg har formatert pcen..... hmmm Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 fordi du har lagt inn nett og sånt før antivirus og brannmur? who knows Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 nei elektronikk tar ikke skade av endringer i spenningen.. dersom endringen er nedover det tar skade av frekvens endringer og for høy spenning etter det jeg husker fra grunnkurs 7875323[/snapback] Tror du tar litt feil der. halvledere av diverse slag tar mere skade av utilstrekkelig med strømtilførsen. mente læreren vår etter en diskusjon.. Lenke til kommentar
gluntan Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 nei elektronikk tar ikke skade av endringer i spenningen.. dersom endringen er nedover det tar skade av frekvens endringer og for høy spenning etter det jeg husker fra grunnkurs 7875323[/snapback] Tror du tar litt feil der. halvledere av diverse slag tar mere skade av utilstrekkelig med strømtilførsen. mente læreren vår etter en diskusjon.. 7875467[/snapback] Kan vi ikke bare få en løsning nå a? jeg blir bare forvirret:P Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 nei elektronikk tar ikke skade av endringer i spenningen.. dersom endringen er nedover det tar skade av frekvens endringer og for høy spenning etter det jeg husker fra grunnkurs 7875323[/snapback] Tror du tar litt feil der. halvledere av diverse slag tar mere skade av utilstrekkelig med strømtilførsen. mente læreren vår etter en diskusjon.. 7875467[/snapback] vet ikke.. nå har ikke jeg hatt elektronikk på lenge.. men skulle ikke tro at det ville ta skade av for lite spenning.. er jo grenser da.. altså mitt hk lever 11,4V og det er j under 12V. pga last og sånt. men altså om han leverer 7V så er det litt mer og bekymre seg over. og i tillegg, elektronikk læreren på grunnkurs var slask Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Ser du ikke hva som trekker cpu krafta på oppgavebehandlingen ? poste prosessnavnet. eller høyreklikk/ avslutte. Evt. fjerne den fra oppstart på kjør: msconfig. Hehe samme her Sweet. 3 år sida. Har glemt det mesta allerede.. Lenke til kommentar
gluntan Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Ser du ikke hva som trekker cpu krafta på oppgavebehandlingen ?poste prosessnavnet. eller høyreklikk/ avslutte. Evt. fjerne den fra oppstart på kjør: msconfig. Hehe samme her Sweet. 3 år sida. Har glemt det mesta allerede.. 7875533[/snapback] Problemet ligger jo i at når jeg skal sjekke hva som tar plass og bruke mye av CPU står det at "task.mgr" tar 75%, og oppover, av CPU... det er det store problemet. Lenke til kommentar
gluntan Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 svarer mer når jeg kommer hjem fra skolen Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 taskmgr.exe er windows taskmanager (den du ser forbruket på). Task.mgr virker mer som et virus Eller var det skrivefeil? Kjør antivirus og hitman pro (google). Rapporter så etterpå. Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) "Task.mgr" <-- Hva er dette ? eller "taskmgr.exe" <-- Dette er kjent ? "Task.mgr" høres ikke helt windows ut ihvertfall. *Edit* Ah, JKJK kom før meg der *Edit* Endret 5. februar 2007 av Beetlebum Lenke til kommentar
gluntan Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 "Task.mgr" <-- Hva er dette ? eller "taskmgr.exe" <-- Dette er kjent ? "Task.mgr" høres ikke helt windows ut ihvertfall. *Edit* Ah, JKJK kom før meg der *Edit* 7875646[/snapback] Tror kanskj det var skrivefeil... skal sjekke.... skriver fra en annen pc så finner ikke ut det nå Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Han har IKKE byttet PSU, så han sitter med en 350W PSU på et system som skulle kreve 450W minst. Mulig det ikke har noe å si, men har du prøvd å spille noe gluntan? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Watt og spenning er ikke det samme: Watt = Effekt Ampere = Strøm Volt = Spenning 7875299[/snapback] Men når PCen krever mer effekt enn PSUen er designet for, så vil den trekke mer strøm enn likeretteren klarer å tilføre kondensatorene på utgangen, og spenningen vil falle. Når spenningen faller så reduseres den leverte strømmen, og effekten PSUen leverer til PCen faller med den til det maksimale PSUen er designet for. Og i utgangspunktet skal ikke komponentene i selve PCen være i fare fra for lite spenning, men du kan risikere å skade PSUen hvis likeretteren trekker mer strøm fra nettet enn den er designet for. Det kan være et problem med gamle PSUer som har passiv diodelikeretter. Moderne PSUer med en aktiv likeretter mot nett burde klare seg fint, de vil antagelig bare slå seg av eller redusere levert strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå