netrom neger Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Dere skriver å skryter mye om hvor mye dere har klokka pcene deres osv osv..Men dere kunne ikke fortelle oss som ikke vet hvordan men gjør det, hvordan det gjøres eller??? hilsen en som vil klokke en 900mhz møkkapc.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 http://www.overklokking.no/guides/nybegynner/del1/index.html bytt ut, del1 med del2 osv....... anyways, skal du klokke CPU funker det ikke med ferdig pc, for dell/compaq/IBM eller whatever har sperret FSB (front side bus) justering i BIOS (du går inn ved å trykke del under oppstart) du kan lese min post om hvordan omgå dette her (ID: 2) gl Lenke til kommentar
vegge Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 18:08, skrev netrom neger:Men dere kunne ikke fortelle oss som ikke vet hvordan men gjør det, hvordan det gjøres eller??? La oss si prosessoren din sviver på 900MHz. Multiplier: 9 FSB: 100 CPU hastighet: 100*9 = 900MHz Logisk nok så er det bare å øke FSB eller multiplier. Dette gjøres i bios. Det er derimot en hel del hensyn å ta ved overklokking, så jeg foreslår å lese overnevnte guider og lese litt tråder her på forumet. PCI-kort, harddisker, rambrikker, hovedkort, CPU.. alt kan i verste tilfelle dø. 112*9 = 1008MHz burde du i alle fall klare uten så mye forhåndskunnskap hvis forutsetningene er tilstede.. Jeg påtar meg intet ansvar. Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
netrom neger Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 men hvor i biosen står dette da? finner det ingen steder jeg.. Har forresten en AMD ahtlon! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Seiko? Casio? Eller var det kanskje Omega du mente? Litt vagt emnefelt.. må spesifisere hvilken klokke du snakker om. Fint om du tar med om den er analog eller digital også! _________________ [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-12-03 02:13 ] Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 01:54, skrev Nuffern:Seiko? Casio? Eller var det kanskje Omega du mente? Litt vagt emne felt.. må spesifisere hvilken klokke du snakker om. Fint om du tar med om den er analog eller digital også! You just made my night :smile: Hehehehehe Lenke til kommentar
vegge Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Tullinger.. :razz: Hvorfor skulle noen gidde å poste spørsmål om Casio-klokke i kategorien "Hovedkort, prosessor og minne"? Hvor du stiller på FSB (evt. multiplier hvis CPU er opplåst) kommer an på hvilken bios du har. Selv har jeg Award bios og da må jeg inn på "Frequency/Voltage Control". Mulig du må sette en innstilling til manuell istedenfor auto, men det finner du ut. Hvis du derimot skjønner lite av dette, så vil jeg ikke anbefale overklokking. Riktignok lærer man av egen erfaringer, men kanskje det ville vært smartest å få hjelp/veiledning av andre!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå