Gå til innhold

hvordan klokke??

netrom neger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-02 18:08, skrev netrom neger:

Men dere kunne ikke fortelle oss som ikke vet hvordan men gjør det, hvordan det gjøres eller???

La oss si prosessoren din sviver på 900MHz.

Multiplier: 9

FSB: 100

CPU hastighet: 100*9 = 900MHz

Logisk nok så er det bare å øke FSB eller multiplier. Dette gjøres i bios. Det er derimot en hel del hensyn å ta ved overklokking, så jeg foreslår å lese overnevnte guider og lese litt tråder her på forumet.

PCI-kort, harddisker, rambrikker, hovedkort, CPU.. alt kan i verste tilfelle dø.

112*9 = 1008MHz burde du i alle fall klare uten så mye forhåndskunnskap hvis forutsetningene er tilstede.. Jeg påtar meg intet ansvar. Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Tullinger.. :razz: Hvorfor skulle noen gidde å poste spørsmål om Casio-klokke i kategorien "Hovedkort, prosessor og minne"?

Hvor du stiller på FSB (evt. multiplier hvis CPU er opplåst) kommer an på hvilken bios du har. Selv har jeg Award bios og da må jeg inn på "Frequency/Voltage Control". Mulig du må sette en innstilling til manuell istedenfor auto, men det finner du ut.

Hvis du derimot skjønner lite av dette, så vil jeg ikke anbefale overklokking. Riktignok lærer man av egen erfaringer, men kanskje det ville vært smartest å få hjelp/veiledning av andre!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...