Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Heisann, tilbake fra en liten ferie. Ferien var visstnok grunnet i et pesonangrep. Dette ble forklart med denne meldingen: Hei PencilCase! Ueland har sendt deg denne e-posten fra https://www.diskusjon.no/index.php. Til informasjon er kontoen din stengt i 7 dager etter at vi har fått rapporter om personangrep. Bla av typeen "I would explain, my dear, but I fear that youwouldn't understand -- blessed as you are with a head that isemptier than a hermit's address book." Eventuelle klager kan tas på e-post til [email protected] Greit nok forsåvidt ...? Jeg benyttet med av klagemuligheten, hvor det står at man må påregne 2-5 virkedager behandlingstid. Nå fikk jeg aldri noe svar på klagen. Heisann, jeg har vært så heldig og fått en uke avspasering. Denne er gitt på grunnlaget av en søknad som Ueland har eksevert. Grunnlaget består i et såkalt personangrep. Jeg mener i likhet med forrige gang Ueland reagerte mot meg at dette er forunderlig strengt. Forrige gang var Aug.2006, og endte med 10% warn. Denne gangen mener jeg han tok helt av for peanuts, og gav meg en hel uke utestengelse for en uskyldig fleip. Forøvrig en fleip i en tråd som florerte med godmodigf mobbing mellom posterne. Den aktuelle posten som Ueland henviser til er forøvrig et tilsvar fra "........." som etter min mening da må kunne oppfattes like fornærmelig. mvhPencilCase. Samtidig blir det litt meningsløst at behandlingstiden nesten tangerer straffen. Nå til "personangrepet". Min melding som forøvrig ikke var rettet til noen spesielle. Just because I can give multiple orgasms to the furniturejust by sitting on it, doesn't mean that I'm not sick of this damn forum: the blood, the noise, the endless poetry. Bruker svarer. Og det meningsløse babbelet er godt for hva? Her startet "personangrepet etter min mening. meningsløs ~laus el. ~løs ~laus el. ~løs uten mening, uten sammenheng; uforståelig, absurd en m- påstand / det er m-t at du må betale så mye / adv: en m-t høy pris babbel babbel bab(be)let (av bable) utydelig tale; tullprat, babl Min reaksjon på disse milde fornærmelsene ble slik: I would explain, my dear, but I fear that youwouldn't understand -- blessed as you are with a head that is emptier than a hermit's address book. Hvem startet angrepet? Blir det kanskje sånn at "det begynte med at han tok igjen"?? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 At du ikke har fått svar på din klage er sterkt beklagelig og det finnes helt klart rom for forbedringer, men dette får nok også på ting som kapasitet. Nå vil ikke denne tråden fungere som et sted å diskutere din enkeltsak, det må du ta med den aktuelle admin/mod på pm eller på mail. Men jeg kan svare deg generelt når det kommer til personangrep: At noen andre starter forsvarer ikke at den andre svarer med samme mynt. Dette kommer klart frem i netiketten; Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg? Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut. Rapporten din vil så bli lagt til i listen over rapporter og en moderator vil så behandle regelbruddet neste gang han går over listen og behandler rapporter. Hvis det er et krisetilfelle som krever øyeblikkelig oppmerksomhet kan du også ta kontakt med moderatorer mer direkte ved å enten sende en E-post, en melding eller se etter annen kontaktinfo i profilen til en moderator. Husk at selv de som bryter retningslinjene er beskyttet av retningslinjene igjen og ved utskjelling av disse risikerer at du selv kan bli advart eller i verste tilfelle utestengt. Uthevet det mest relevante. https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#brudd Men nå regner jeg med at det er ankemuligheten du her vil sette fokus på. Der bunner det nok ned i hvor mye penger man er villig til å bruke for at de som blir utestengt skal få et raskest mulig svar. For de som er i forumstyret er lønnet og de har nok sin del av arbeid å utføre ved siden av (dvs de er vel ikke lønnet for å være i styret, men fordi de er tilknyttet nettverket på annet vis.). Jeg tror nok ikke det at å svare på en klage prioriteres foran det å gjøre redaktørjobb for en av nettverkets sider, eller det å jobbe med å drifte selve forumet. Med tanke på at en av de involverte selv er inhabil og i tillegg til andre faktorer som sykdom så er det ikke sikkert man for tiden har kapasiteten som trengs for å kunne yte slike tilbud som rask respons på klager. For merk at det er ingen rettighet. Men det er helt klart et tilbud som ville gjort forumet enda bedre. Dette blir til syvende og sist avhengig av hvor mye resurser man er villig til å bruke og hvilken fordeling av resursene som vil forekomme Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Takker for kjapt svar! Jeg ville først og fremst klage på mangel av tilsvar på anken. Forstår ut av svaret at mods ser en mulighet for forbedring der, dermed er den saken ute av verden. Min personlige oppfatniong over modreaksjon og enøet vurdering skal jeg ta på pm heller. Derfor rapporterer jeg nå tråden og håper det ikke ender med avspasering ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg