Gå til innhold

Treg overføring i Vista - PCI SATA Kontroller

Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte Windows Vista (Business, 32bit) så har harddiskene på SATA kontrolleren (PCI) oppført seg litt merkelig.

Når jeg skal kopiere til en disk som er på pci kontrolleren så kan den jobbe raskt i et sekund eller to. Så står den der å venter i flere sekunder før den starter opp igjen. Tok en rask kikk på resource monitoren (se bildet under), og som dere ser er det en sinnsyk response. Hele 10 sekunder :p

Det merkelige er at når jeg går i device manager, så er det ingen enheter som ikke har drivere, og jeg har prøvd å lagt inn manuelt, men uten hell.

Har en Promise SATA150 TX4 PCI kontroller.

Noen flere som har hatt det samme problemet eller har noen tips om hvordan man kan få dette til å funke?

Eller kanskje noen som har en Promise SATA 300 TX4 4P , NCQ/TCQ og kan bekrefte at den funker som den skal i Vista? Da kan jeg kjøpe den og bruke denne kontrolleren i en annen pc som kjører xp.

Edit: Liten Leif

post-97972-1170671318_thumb.jpg

Endret av RoutineX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter at jeg installerte Windows Vista (Business, 32bit) så har harddiskene på SATA kontrolleren (PCI) oppført seg litt merkelig.

Når jeg skal kopiere til en disk som er på pci kontrolleren så kan den jobbe raskt i et sekund eller to. Så står den der å venter i flere sekunder før den starter opp igjen. Tok en rask kikk på resource monitoren (se bildet under), og som dere ser er det en sinnsyk response. Hele 10 sekunder :p

Det merkelige er at når jeg går i device manager, så er det ingen enheter som ikke har drivere, og jeg har prøvd å lagt inn manuelt, men uten hell.

Har en Promise SATA150 TX4 PCI kontroller.

Noen flere som har hatt det samme problemet eller har noen tips om hvordan man kan få dette til å funke?

Eller kanskje noen som har en Promise SATA 300 TX4 4P , NCQ/TCQ og kan bekrefte at den funker som den skal i Vista? Da kan jeg kjøpe den og bruke denne kontrolleren i en annen pc som kjører xp.

Edit: Liten Leif

7874976[/snapback]

Har selv merket med min vista installasjon at filbehandling er UTROLIG tregt, søkt litt rundt på nettet rundt dette, virker som det er endel som har merket det samme. Kopiere/flytte filer tar en evighet, står lenge å ventet før noe skjer, pakke ut filer går greit frem til vista skal flytte fra rar temp mappen til den valgte mappen. installere programmer tar en evighet før de starter, men går normalt xp fart når de først starter.

Men som sagt, har søkt på problemet rundt treg filbehandling, og det virker som det er mer et generelt problem, ikke nødvendigvis knyttet til din SATA kontroller.

Har dessverre ikke noen løsning til deg, har prøvd med og uten UAC, men kan bare informere om at det er flere som har problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...