Gå til innhold

Er det vits i å vente på denne?

vannslangen

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny 22' flatskjerm..å vil jo bestille jo før jo heller. Jeg vil ha LG 22', å det jeg vil spørre folket om, er om dere ville bestillt den "gamle" modellen som alle har på lager, nemlig LG L226WT-SF eller om dere ville ventet på den nye som er på gang, nemlig LG L226WTQ-WF ?? Setter stor pris på tilbakemeldinger. Den eneste forskjellen jeg har klart å se, er at den gamle er 5ms mens den nye modellen, som psdata har forventet på lager 1/4-06 er 2ms. Vil jeg merke noe til det i det hele tatt?

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil påstå at du ikke vil merke noen forskjell fra 5ms til 2ms. et menneskeøye klarer bare ikke å oppfange en så liten forskjell. jeg hadde før en samsung syncmaster 740bf med 2ms, så kjøpte jeg meg en samsung syncmaster 204b med 5ms. har ikke merka forskjell i det heletatt jeg ivertfall.

EDIT: så vis du har lyst på skjerm nå så er det nok bare å slå til :)

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

Alt under .. jeg tror det er et sted mellom 16 og 8 ms vil du ikke merke forskjell på. Det er bare for å pynte på tallene. Man trenger faktisk ikke noe som er under 8 ms. Hvis du regner ut bilder i sekundet også så finner du at de fleste skjermer støtter ikke like mange bilder i sekundet som de har i respons, altså, bilder per sekund delt på antall sekunder er langt over responstiden. F.eks. hvis du får 75 fps så vil du kunn trenge en respons på 13 ms. For å "bruke" all responstiden til en skjer med 2 ms responstid så må du ha 500 fps, noe som ikke går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...