Gå til innhold

Hvordan har du råd til PS3, og hva skal du kjøpe?


Vo0do0

Anbefalte innlegg

Jeg hadde store planer om å kjøpe PS3 launchday, men så klarte jeg å knuse mobilen min i jula, og har derfor satt av penger til en Nokia N95...

Men så skal jeg på to relativt lange øvelser i februar og mars, noe som vil gi meg penger til en PS3 og litt ekstra stasj... Men ikke før i slutten av mars/begynnelsen av april.

 

Jeg kommer til å plukke opp:

1 stk. PS3 60GB

1 stk. ekstra kontroll.

1 stk. komponentkabel.

(Dersom tidlig kjøp)1 stk. Motorstorm

(Dersom sent kjøp)1 stk. Heavenly Sword

 

Det er mulig kjøpet blir litt utsatt siden PS3, etter min smak, enda ikke har noen eksklusive tittler som frister. Jeg kjøper ikke konsollen for multiplatform tittler, da de for øyeblikket kjører/ser best ut på X360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har råd til ps3, fordi jeg tjener penger og prioriterer å kjøpe meg ps3. Så enkelt er det. Har andre utgifter som huslån, bil, forsikringer, bredbånd og masse annet.

 

Har til nå kjøpt meg:

 

1 stk Ps3 SiXaXis inkluder frakt 395 kr

1 stk Memory Adapter inkludert frakt= 144

1 stk Ps3 Blu-Ray remote inkludert frakt 248 kr

1 stk Call of Duty 3 inkl. frakt 407 kr

1 stk Reistance: fall of man inkl. frakt 407 kr

1 stk Fight Night Round 3 inkl. frakt 407 kr

1 stk Black Hawk Down Blu-Ray film 167 kr

 

Total kostnad så langt 2175 kr.

 

Spill og ps3 hardware er kjøpt på VIDEOGAMESPLUS.CA. Toll og mva fritt ;)

 

Blu-Ray filmen er bestilt på amazon.co.uk

 

Ps3 forhåndsbestilte jeg i mai 2006. 5489 kr.

Lenke til kommentar

Måten eg har råd på, er at eg har ei ordning med ei lokal bedrift, der dei gir meg ein god del pengar mot at eg møter opp dei fleste dagar og gjer diverse arbeid. :) Når det gjeld kva eg skal kjøpe:

 

* PS3

* Ekstra kontrollar

* HDMI-kabel

* Ein liten stabel med spel, som spesifisert her

* Eit par Bluray-filmar (får sjå kva som er tilgjengeleg når det nærmar seg lansering)

 

Kay

Lenke til kommentar

Mgs: takk for tipset (videogamesplus.ca) - på tide å bestille diverse ;-)

1 - må du gi beskjed om å merke forsendelsene med verdi - mindre enn 200 kr, eller er dette noe som går automatisk?

2 - Bestiller du en og en vare, eller kan du bestille alt samlet?

3 - Hva bruker man Memory Adapter til...?

4 - jeg har også forhåndsbestilt i fjor sommer til omtrent den prisen - men nå har jo alle nettbutikkene satt opp prisene til rundt 6000 kr. Får du fortsatt den opprinnelige prisen? (Dette gjelder sikkert veldig mange av oss - og mulig det finnes andre tråder om dette... - i såfall beklager!;-))

Lenke til kommentar

Kombinasjonen jobb og stipend/studielån sikrer meg penger i kassa, og PS3 skal absolutt handles før eller siden. Trenger ikke nødvendigvis være på launch datoen.

 

Blir for min del:

- PS3 60GB

- Ekstra kontroller

- Resistance(hvis relativt tidlig kjøp)

- Heavenly Sword

- White Knight Story(hvis utgitt)

Lenke til kommentar
Mgs: takk for tipset (videogamesplus.ca) - på tide å bestille diverse ;-)

1 - må du gi beskjed om å merke forsendelsene med verdi - mindre enn 200 kr, eller er dette noe som går automatisk?

2 - Bestiller du en og en vare, eller kan du bestille alt samlet?

3 - Hva bruker man Memory Adapter til...?

4 - jeg har også forhåndsbestilt i fjor sommer til omtrent den prisen - men nå har jo alle nettbutikkene satt opp prisene til rundt 6000 kr. Får du fortsatt den opprinnelige prisen? (Dette gjelder sikkert veldig mange av oss - og mulig det finnes andre tråder om dette... - i såfall beklager!;-))

7875075[/snapback]

 

Ser at Norse360 sier at det går automatisk. Jeg har iværtfall alltid sagt i fra. SÅ er jeg 100 % sikker. Tar bare 3 dager å få varene hjem :) Meget fornøyd med butikken.

 

Memory adapter bruker jeg for å føre over minne ps2 minnekort til harddisken på ps3.

 

Vi som har forhåndsbestilt får iværtfall ps3 til den prisen som var satt den gang.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Hvordan man har råd er jo opp til den enkelte. Å samle penger til en spillkonsoll er en prioriteringsak som alt annet.

Jeg hadde f.eks aldri funnet på å kjøpt en mobil til over 5000,-.

 

PS3 er allerede handlet inn. Samt to kontrollere, fjernkontroll, NFSC, Resistance, Sonic, Talladega Nights (på Blu-Ray, fulgte med konsollen) og noen få andre blu-ray filmer. Ved europalansering så blir det nok handlet ett spill eller to til. Kommer litt an på hva som er tilgjengelig. Jeg har foresten også meget god erfaring med VG+.

Lenke til kommentar

Jeg jobber, så slik har jeg råd.. :p

 

Jeg er egentlig veldig usikker på hva jeg skal ha.. Er veldig glad i RPG spill.. så, får se om jeg finner noe.. :p

 

Men, så langt er det iallefall kun PS3 som står på handlelista.. :p Kanskje en ny tv også... :p En billig 32" hd-tv hadde vært litt kos.. Men, da må jeg begynne å spare inn på ganske mye.. :p

 

Edit: Eller, så kjøper jeg meg en 360 nå.. Så får jeg heller vente veldig lenge med å skaffe meg PS3.. :p Som førte til at jeg bestilte en 360 ista.. Noe som egentlig overrasker meg ganske mye.. Siden jeg har vært Sony gutt i hele forrige generasjon! :p Nå er jeg plutselig lykkelig Wii eier og 360 kommer snart i hus.. Rart hvordan man skifter meninger.. :hmm:

Endret av Sigurd_m
Lenke til kommentar

eg har forhånsbestilt ps3 60gb på mpx.no

 

6000kr er den satt opp til men eg trur dei soom bestitle før prisstigningen kjøper den for 5489kr

 

ps3 5500

kontroll 350kr

motorstorm 600kr

formula one 600kr

 

=7050kr.

 

dyrt blir det..men har jobba masse i sommer og prøver og sjå meg råd te ein sånn, sjølv om 7k kansje er i meste laget..

Lenke til kommentar
Mgs: takk for tipset (videogamesplus.ca) - på tide å bestille diverse ;-)

1 - må du gi beskjed om å merke forsendelsene med verdi - mindre enn 200 kr, eller er dette noe som går automatisk?

2 - Bestiller du en og en vare, eller kan du bestille alt samlet?

3 - Hva bruker man Memory Adapter til...?

4 - jeg har også forhåndsbestilt i fjor sommer til omtrent den prisen - men nå har jo alle nettbutikkene satt opp prisene til rundt 6000 kr. Får du fortsatt den opprinnelige prisen? (Dette gjelder sikkert veldig mange av oss - og mulig det finnes andre tråder om dette... - i såfall beklager!;-))

7875075[/snapback]

 

Ser at Norse360 sier at det går automatisk. Jeg har iværtfall alltid sagt i fra. SÅ er jeg 100 % sikker. Tar bare 3 dager å få varene hjem :) Meget fornøyd med butikken.

 

Memory adapter bruker jeg for å føre over minne ps2 minnekort til harddisken på ps3.

 

Vi som har forhåndsbestilt får iværtfall ps3 til den prisen som var satt den gang.

7875141[/snapback]

 

Koster det bare den prisen + frakt på videogamesplus.ca hvis du sier ifra at de skal merke varen med verdier for under 200kr? Isåfall, hvordan sier man ifra det?

Virker som det er noe billigere å bestille derfra. Har da tenkt å bestillle Memory Card Adapter og Fight Night 3 :dribble:

Lenke til kommentar

Du får ordre bekreftelse på mail med ordrenr. Sender så forespørsel tilbake til dem med ordrenr og ber dem om å sette 20 $ på pakken. Har fungert hver gang og har aldri blitt stoppet i tollen. Har bestilt 3-4 ganger fra dem.

 

Mail adressen er den samme som mailadressen du får ordrebekreftelsen fra.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Har råd til PS3, fordi jeg jobber og har prioritert maskina.

 

Dette skal kjøpes på lanseringsdagen:

 

2stk Sixaxis=+- 1000

1stk PS3 60GB= +- 6000

Mortorstorm= 600

Formula One= 600

Resistance= 600

 

Totalt: 8800kr

 

Kommer også til å kjøpe 2-4 Blu-Ray filmer også. Blir sikkert noen flere spill noen uker etter lansering

Lenke til kommentar
De har vanlige canadiske priser. Men du kan også velge å få prisen i engelske pund og amerikanske dollar. Muligens Euro også. Alle valutaene blir regnet om fra canadiske dollar. Synes 400 kr pr spill er en grei pris. Så takk til Sony som gjorde spillene sonefrie ;)

7875798[/snapback]

 

Må man betale med kredittkort eller kan man velge faktura? Er litt kjedelig når jeg må spøre faren min om å låne kredittkortet hans hver gang jeg skal bestille noe, siden jeg selv er 17år og ikke har sånn kort med alle de sifrene foran på kortet ;) Har bare sånn dritt ungdomskort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...