Gå til innhold

Er Creative sitt Geforce3 Ti500 noe bra??

Telcontar

Anbefalte innlegg

Lurte på om Creative sitt GF3 Ti500 er noe bra i forhold til konkurrentene??

Jeg fikk nemlig OEM versjon av ATI Radeon 8500 og det ville jeg ikke ha, så ble tilbudt det ovennevnte kortet i bytte uten tillegg i prisen. Vet jo at GF3Ti500 korta koster en del mer, men åssen 2d kvaliteten på disse.

Har hørt folk nevne at MSI produserer korta for Creative, stemmer dette?

Telcontar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Creative Ti 500 kortet selv.

Kortet er overklokkings vennlig og ellers helt ok.

Hva 2D kvaliteten angår er det i alle fall ikke noe dårligere en de andre Nvidia kortene jeg har erfaring med (Creative TNT2, MSI Gf2 MX og MSI Gf2 PRO).

Har de siste åra kun hatt Nvidia baserte skjermkort. Om 2D kvaliteten er bedre med Ati og andre typer skjermkort som ikke er Nvidia baserte kan jeg da dessverre ikke utale meg subjektivt om.

Hva som er best (yter mest) mellom ATI Radeon 8500 korta og GF3 Ti 500 er for meg blitt en tullete diskusjon. Etter å ha lest utallige tester på nettet skal det ikke så mye dømmekraft til for å se at forskjellen er marginal. Det er for meg dødt løp. Det er kun to grunner til at jeg valgte å kjøpe GF3 TI 500, det ene at Radeon 8500 ikke var å oppdrive (på normal måte) i Norge da jeg bygde meg ny maskin for noen uker siden, den andre rett og slett fordi jeg har meget god erfaring med GF korta. Why change a winning team!

Kjører nå Wolf i 2048*1536 med 32 bits farge og texture samt alle grafikk settinger på max uten problemer. Skit og dra for en grafikk.

Må av og til si meg enig i slagordet til Madonion: Framerate is life!!!!

Du må sef også ha en bra skjerm for å få det til, for eksempel en 19” Hitachi CM772 :->

A7V266-E Raid

XP1700 @ 1,57GHz

2 x 256 MB Apacer RAM

Creative GF3 Ti500 265/575

WD 2 * 80GB (Raid)

SB Audigy

Chieftec Dragon Big Tower

Nvidia: 23.11

4in1: 4.36

Win2000

3D Mark2001: 8786

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2217426

Rune

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-20 22:29, mFaFa skrev:

Hold dere unna CREATIVE.. what so ever!

Korta er generelt elendige på OC..

Gidder du å begrunne dette? Du kan risikere å ødelegge en del for folk ved å komme med slike bastante uttalelser.

Hvis du ikke vet hva du snakker om, så hold kjeft. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 16:02, Spenol skrev:

Gidder du å begrunne dette? Du kan risikere å ødelegge en del for folk ved å komme med slike bastante uttalelser.

Har et Creative GeForce2 GTS 32mb DDR. F.eks. så har du valgt elendige løsninger som å feste kjøleren med termisk lim.. altså IKKE brukt festemekanismen som er HEELT standard. Med festemekanismen mener jeg de to hullene for skruer.. kan faen meg vedde på at alle andre produsenter har valgt å bruke huet og dermed bruke skruer for å feste kjøleren :sad:

Generelt sett liker jeg ikke Creative. Når jeg hører ordet tenker jeg bugs. Er ikke helt sikker på hvorfor jeg har den holdninga. Jeg styrer i hvert fall unna dem neste gang jeg kjøper skjermkort. Uansett.. godt dem er billige da.. på den tiden jeg kjøpte den GF2'en mener jeg Creative slettes ikke var så billige. Kanskje det er akseptabelt å kjøpe Creative GeForce3 hvis det er billig NOK. Skal man ha GeForce3, så skal man ha GeForce3, og ikkeno Creative møkk :razz:

Er enig i at uttalelsen min var bastand.. my bad.. hehe.. pleier ikke være sånn :roll: Syns Creative virker så overfladisk. Bare piss lissom. Det er uansett min mening. Driter i om folk kritiserer meg for det.. Creative er og blir Creative.

Så litt på priser nå.. Creative er da ikke særlig billigere enn konkurrentene? For få lapper ekstra får man samme kortene bare at det er ASUS, HERCULES eller GAINWARD :grin:

Lenke til kommentar

2200 for Creative kortet er mer en billig. Hadde ikke nølt et sekund.

Hvordan Creative (MSI) kortet er i forhold til andre produsenter som bruker Ti 500 brikka er litt vanskelig å svare på. Å se forskjellen på bildekvaliteten er ofte så vanskelig at du nesten skulle satt opp maskiner med identiske maskinoppsett i samme rom ved siden av hverandre med da forskjellige skjermkort for å rettferdigjøre testen vurderingen.

Men 'bildet' jeg sitter å ser på nå er for meg krystallklart, kanskje det hadde vært enda mer krystallklart med et annet skjermkort :->

Hva overklokking angår har jeg spilt rundt Wolf, testa Ghost Recon, og kjørt 3Dmark 2001 en god del ganger med 265 580 uten at kortet virka stressa på noen som helst måte. Er ikke så verst det. Om du klarer det og mer til er en annen sak. Kommer jo litt an på hvilken kabinett kjøling du har, strømforsyningen, hvilke drivere du bruker osv osv. Har nå 5 Papst 80x80 kabinettvifter. Skulle egentlig kun ha 2 men bli litt revet med :->

CPU vifta er en Zalman 5005-CU.

Er meget fornøyd med viftevalgene.

Det er utrolig mye som spiller inn når du skal overklokke. Med den nye beta biosen til hovedkortet mitt klarte jeg av en eller annen grunn nesten ikke å overklokke skjermkortet i det hele tatt. Jeg herja på, justerte og kalibrerte, men det hjalp ikke. Så skifta jeg fra Nvidia 23.11 til 22.80 og jeg kunne knalle til igjen med ovennevnte klokkehastighet. Har nå dumpa beta biosen (1005e.004) til fordel for en mer stabil 'final' bios (1004B).

At noen her på forumet har hørt, eller har en kompis som har vært uheldig med et kort, for så og presentere det som om de sitter med store erfaringer selv er et velkjent fenomen. Ofte er det produkter som rett og slett blir knust ved at kun en eller to personer har vært uheldig. De som har slitt med produktet, hiver seg (forståelig nok) ut på forum som for eksempel dette, og slakter det fullstendig. Mange blir dratt med i velkjent placebostil, plutselig er de skråsikre på at det de har lest (som nevnt fra kun en eller to personer) er representativt. Neste gang en eller annen person stiller spørsmål om noen har erfaring med div produktet osv. hiver gutta, som kun har snappa opp disse innleggene, seg utpå forumet med innlegg og uttalelser som 'ikke kjøp, det er bare noe drit' 'Alle har ekstreme problemer med dette kortet' osv osv.

Creative Ti 500 for 2200 ---> LØP OG KJØP :->

Rune

[ Denne Melding var redigert av: Kina bill på 2001-12-21 21:10 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 19:46, mFaFa skrev:

Quote:

On 2001-12-21 16:02, Spenol skrev:

Har et Creative GeForce2 GTS 32mb DDR. F.eks. så har du valgt elendige løsninger som å feste kjøleren med termisk lim.. altså IKKE brukt festemekanismen som er HEELT standard. Med festemekanismen mener jeg de to hullene for skruer.. kan faen meg vedde på at alle andre produsenter har valgt å bruke huet og dermed bruke skruer for å feste kjøleren :sad:

Generelt sett liker jeg ikke Creative. Når jeg hører ordet tenker jeg bugs. Er ikke helt sikker på hvorfor jeg har den holdninga. Jeg styrer i hvert fall unna dem neste gang jeg kjøper skjermkort. Uansett.. godt dem er billige da.. på den tiden jeg kjøpte den GF2'en mener jeg Creative slettes ikke var så billige.
Kanskje
det er akseptabelt å kjøpe Creative GeForce3 hvis det er billig NOK. Skal man ha GeForce3, så skal man ha GeForce3, og ikkeno Creative møkk :razz:

Er enig i at uttalelsen min var bastand.. my bad.. hehe.. pleier ikke være sånn
:roll:
Syns Creative virker så overfladisk. Bare piss lissom. Det er uansett min mening. Driter i om folk kritiserer meg for det.. Creative er og blir Creative.

Så litt på priser nå.. Creative er da ikke særlig billigere enn konkurrentene? For få lapper ekstra får man samme kortene bare at det er ASUS, HERCULES eller GAINWARD
:grin:

er jo ikke Creative som lager skjermkortene deres lenger :smile: msi er litt flinkere

Lenke til kommentar

Jeg er ikke i tvil om at jeg skal kjøpe kortet, men jeg tenkte kanskje at jeg skulle selge Creative kortet og kjøpe ett annet istedet, men utifra dine (Kina_Bill) erfaringer tror jeg skal gi det kortet en fair sjanse til å overbevise. Regner meg at jeg kommer til å bli fornøyd, det er som nevnt her at MSI produserer korta for Creative.

Takker alle svar. Tror kanskje GF2 korta kan ha blitt produsert av noen andre enn MSI.

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...