Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC går varm

Anbefalte innlegg

Jeg var på LAN i helga, og da ble pc'en plutselig veldig treig. Så jeg prøvde å gjøre en virus sjekk, med da bare frøys den seg. Så tok jeg opp kabinettet for å se om noe var galt, og det var det jo. :dontgetit:

Det var kjempe varmt inne i pc'en, det pleier aldri å være. Så jeg sjekket at alle vifter gikk, og det gjorde de jo. Jeg har et slikt kabinett og en slik CPU vifte.

For at jeg skal få vært på pc'en i det hele tatt nå, så må jeg ha en slik stor bordvifte inne i pc'en. Og det er litt kjedelig :(

Så da bare lurer jeg på om noen har noen forslag til hva som kan være "feil". :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste hovedkort har en automatikk mot for mye varme, med enten en restart eller ren shutdown... men før den tiden kommer får du besjed om at cpu eller annet er for varmt...

Viss du har overklokket på fult så vill jeg tro den kan gå varm, har selv hatt det kabinette der.. er ikke verdens beste men det ble ikke varmt i det...

Lenke til kommentar
Jeg var på LAN i helga, og da ble pc'en plutselig veldig treig. Så jeg prøvde å gjøre en virus sjekk, med da bare frøys den seg. Så tok jeg opp kabinettet for å se om noe var galt, og det var det jo.  :dontgetit:

Det var kjempe varmt inne i pc'en, det pleier aldri å være. Så jeg sjekket at alle vifter gikk, og det gjorde de jo. Jeg har et slikt kabinett og en slik CPU vifte.

For at jeg skal få vært på pc'en i det hele tatt nå, så må jeg ha en slik stor bordvifte inne i pc'en. Og det er litt kjedelig :(

Så da bare lurer jeg på om noen har noen forslag til hva som kan være "feil". :hmm:

7874206[/snapback]

Tja jeg vet ikke om jeg har så mye å bidra med, men du har ikke en masse kabler som stopper luftstrømmen i kabinettet? Og jeg regner med at du har sjekket for "hybelkaniner" i og rundt vifter og luftåpninger?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...