Gå til innhold

Fra fiberoptisk til HDMI?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har en dvd-spiller (innebygget hjemmekino anlegg) med fiberoptisk inn eller utgang (vet ikke om det pleier å være inn eller ut, har aldri brukt fiberoptisk kabel). Fant en fiberoptisk kabel hjemme, og lurte på om det finnes noen mulighet for å overføre video til hdmi ingangen på projectoren min så jegfår digital lyd?

PS: hvis dere har ett bedre forslag er på forumet jeg kan poste denne posten, må dere si ifra... Jeg fant ikke noe bedre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo.

Har en dvd-spiller (innebygget hjemmekino anlegg) med fiberoptisk inn eller utgang (vet ikke om det pleier å være inn eller ut, har aldri brukt fiberoptisk kabel). Fant en fiberoptisk kabel hjemme, og lurte på om det finnes noen mulighet for å overføre video til hdmi ingangen på projectoren min så jegfår digital lyd?

PS: hvis dere har ett bedre forslag er på forumet jeg kan poste denne posten, må dere si ifra... Jeg fant ikke noe bedre...

7874165[/snapback]

Ehm ... :hmm: - altså, den fibroptiske inngangen/utgangen/kabelen er altså til lyd, og har ingenting med Video å gjøre ... - Hvis den sitter på en DVD spiller er det mest sannsynlig en utgang... - HDMI overfører riktignok lyd, men denne er vel analog eller i digitalt "Coax" format. - så er litt usikker på hva du egentlig prøver å få til her, men den fiberoptiske kabelen/utgangen har altså ikke noe med video å gjøre, og skal du ha lyden fra denne inn på en HDMI kabel må du nok til med en overgangskabel eller konverter av et slag for å få konvertert til riktig lydformat.

Lenke til kommentar

Du får nok ikke overgan sånn helt uten videre... husk fiber optisk bruker lys, mens hdmi bruker elektriske signaler.. så en konverter funker nok... men det er uansett bare lyd og ikke bilde der da... og det er garantert enn inngang viss det er innebygget resiver i dvd spilleren :)

Lenke til kommentar
DVI + S/PDIF til HDMI

http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3570

prisen er småfine 299 $$ ...

Jeg har selv en boks som konverterer mellom coax og optisk, og andre veien, betalte vel rundt 500 for en sånn for en del år siden på hifi-klubben.

Nå ser jeg ikke helt at prosjektoren din har så mye å tjene på å få digital lyd  :hmm:

7889043[/snapback]

Det er ennda ingen fiber optisk utgang/inngang eller hva han skulle ha... så da er han vell like langt :p

299 :O

Det er jo mere enn fortserkeren min hjemme kosta O.o

Lenke til kommentar

HMM... Tror det blir vanskeligere enn jeg trodde...

Det jeg VAR ute etter var å få digitalt BILDE, men jeg ser at jeg kanskje er nødt til å kjøpe ny dvd-spiller som støtter digital bildesending (btw noen link til rimlige gode dvd-spillere som med digital video utgang (som projectoren min støtter:) 102324-b.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...