Gå til innhold

forsterker til 2x8 150watt?


Anbefalte innlegg

http://www.mamut.com/ksl/subdet483.htm

 

skal skaffe forsterker og høytalere, så ma ha en mellomting, som knaller litt. lurte på hvis jeg kjøper 2x disse høytalerne, hva bør jeg minst ha av forsterker, muligens jeg fakker en sub på veien, nå er jeg mer ute på jakt og vite hvor mye watt, evt ohm tall jeg bør se på når jeg kjøper forsterker, har fra før av laget topic om hjelp til forsterker. dette er hjelp til watt og ohm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.mamut.com/ksl/subdet483.htm

 

skal skaffe forsterker og høytalere, så ma ha en mellomting, som knaller litt. lurte på hvis jeg kjøper 2x disse høytalerne, hva bør jeg minst ha av forsterker, muligens jeg fakker en sub på veien, nå er jeg mer ute på jakt og vite hvor mye watt, evt ohm tall jeg bør se på når jeg kjøper forsterker, har fra før av laget topic om hjelp  til forsterker. dette er hjelp til watt og ohm

7873875[/snapback]

 

Du bør ha en forsterker som kan yte 150-200 watt pr. kanal i 8 ohm, ett tips er QSC RMX 850 som gir 200 watt ved 1 KHz, uten at jeg tør banne på det regner jeg med den yter kanskje 150 watt i 8 ohm 20 - 20 000 Hz.

Kjøper du noe svakere og skrur opp for mye kan du risikere at høyttalerene ryker.

Da er du oppe i over 7 500,- totalt og til den prisen får du mye som er bedre, f.eks. Genelec 8030A som har innebygget forsterker på 80 watt i hver høyttaler, jeg har lillebroren 8020A og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Du bør ha en forsterker som kan yte 150-200 watt pr. kanal i 8 ohm

Det der er tøv. De høyttalerne er små og har en skyhøy følsomhet (96dB/w/m),så de vil spille grisehøyt med en god 50watter. For eksempel en NAD C325BEE. Den vil holde i massevis.

De selger for tiden Xindak XA-6950 forsterkere på Netthandelen som absolutt er verdt å vurdere.

Har sett at de går for ca 4000 kr og det er et kupp for en så god forsterker!

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Du bør ha en forsterker som kan yte 150-200 watt pr. kanal i 8 ohm

Det der er tøv. De høyttalerne er små og har en skyhøy følsomhet (96dB/w/m),så de vil spille grisehøyt med en god 50watter. For eksempel en NAD C325BEE. Den vil holde i massevis.

De selger for tiden Xindak XA-6950 forsterkere på Netthandelen som absolutt er verdt å vurdere.

Har sett at de går for ca 4000 kr og det er et kupp for en så god forsterker!

7878092[/snapback]

 

Nå er det snakk om høyttalere som jeg vil kalle kvasi-pa og ikke vanlige stuehøyttalere, jeg tror ingen kjøper CV for å spille lavt og spiller man høyt må man også ha kraftreserver, om man hører på ei munnharpe og går over til heavy låter det vanligvis høyere, en annen ting er at om man kjører en forsterker på full pupp så låter det ikke pent, da er det bedre med noen kraftigere, men er det snakk om mer "normal" hjemehøyttalere er jeg enig med deg.

På stuehøyttalerene mine som tåler 150 Watt bruker jeg en forsterker som yter 2 x 78 watt i ren klasse A, på det andre høyttalersettet mitt som tåler 350 watt RMS i nominell effekt og 1400 watt i peak bruker jeg forsterkere som gir 650 watt RMS i 7 ohm til hver høyttaler, de 2 subbene mates av samme forsterkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...