FranzJosef Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg finner der det står clone mac-adr, men det er ingen knapp for det og så fikser den det. Den kloner ikke selv. Det står clone mac adr: og så kan man skrive den inn selv. Men det er vel greit nok? Men da må jeg vite nøyaktig hvilken mac-adr jeg skal bruke. I CMD>>ipconfig får jeg opp i hvertfall to forskjellige mac-adr. Og dette er under WAN settings jeg skal legge inn klonede mac? Hva med LAN settings, der også? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Du skal bruke macadressen til nettverkskortet på computeren som var tilkoblet modemet først. Du kobler jo WAN til modem, så det er kun WAN du behøver å endre mac på. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Post utskriften fra ipconfig. Har du mer enn ett nettkort? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Hva om jeg ikke er brennsikker på hvilken PC jeg tilkoblet første gang til modemet? Tror den vanlige kanskje var på rep da. Men jeg skal fortsatt sette inn MAC-adr til det nettverkskortet som koblet til første gang på modemet, selv om jeg bruker andre maskiner nå? Er ikke så sikkert at jeg får fatt i den MAC-adr da, det ene kortet slutt å virke så det er kastet og det andre er også relativt utilgjengelig. Går det ikke an å resette kabelmodemet fra GET på dette punktet? Noen måte å kopiere info fra ipconfig? De to MAC-adr jeg får opp er: rnet NIC: (mac-adr her) Connection: (mac-adr her) Regner med det er den øverste som er mac-adr til pc da. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hvilken pc har du koplet på nå? Eller får du ikke koplet til noen ting, fordi du ikke vet? I så fall må du ringe GET support. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Eller får du ikke koplet til noen ting, fordi du ikke vet? I så fall må du ringe GET support. 7877153[/snapback] Takk for det intelligente spørsmålet. Du burde starte i kundesupport, det er omtrent sånn de høres ut. Du, jeg har koblet alle mulige kobler og skrudd av og på alt som kan. Faktisk har jeg også ringt GET support, de frasier seg ethvert ansvar bare du nevner ordet trådløst. Jeg nektet og sa at jeg hadde hørt at GET-modemet låser seg til første MAC-adr den bekjenner seg med. Det visste han ingenting om...bombe! Der sitter det hønseskaller som har en smørbrødliste på å spørre om hvilke lamper som lyser og ingenting annet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ikke gå i anngrepsmodus, jeg prøver bare å hjelpe deg! Får du koplet til internett i det hele tatt via det modemet, med noen som helst pc? Dersom du ikke får det, må du få get til å resette det, slik at du kan "parre" det med en annen maskin. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Nå har jeg også byttet GET modemet til et helt nytt og ubrukt. Akkurat samme problemer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Men hvordan kommer du på nett nå? Mobil? Alt-annet-en-get-modemet? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Som sagt allerede, internett funker helt fint via GET-modemet! Altså kobler jeg meg på tråd direkte i modemet. Men modemet gir altså ikke internett til routeren. Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Hvordan er den trådløse ruteren satt opp? EDIT: Skrev litt _vel_ feil Endret 8. februar 2007 av Plexiglass Lenke til kommentar
Konge Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Normalt burde MAC være påført på en eller annen måte på modemet som GET leverer til kunden . Kan det være en ide og snu modemet på hodet å lese på lappen under der ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Som sagt allerede, internett funker helt fint via GET-modemet! Altså kobler jeg meg på tråd direkte i modemet. Men modemet gir altså ikke internett til routeren. 7898574[/snapback] Nettopp. På den pc'n du sitter på? I så fall er det dennes ip-adresse du skal klone, det nettkortet som er koplet til modemet. 1) Finn ut hva det er. DOS blir kansje litt inviklet, så gå til (skriver rett ut av hukommelsen, har ikke administrert windows på "en stund" (3 år ca?), og på slutten ble det mest konsoll...) nettverkstilkoplinger i kontrollpanel. Der bør du se en eller flere nettverkstilkoplinger - ta den som er aktivert, høyreklikk og velg egenskaper. I den fanen lengst til høyre i vinduet som kommer ut, er det en knapp som heter "detaljer" (ellernoeslikt). Trykk på den. Nok et vindu spretter opp. Let etter "MAC:" "MAC-adresse" etc. Det skal se ca. slik ut: 00:02:A5:B5:64:67 Skriv den ned, *nøyaktig og riktig*, på en papirlapp. 2) Kople deg på ruteren, og gå dit du kunne taste inn mac-adresse til kloning. Skriv inn adressen du akkurat skrev ned på en papirlapp 3) Kople "WAN" porten på ruteren til modemet. Se at alle lamper som indikerer elektrisk kontakt tenner. 4) Kople pc på en av "LAN"-portene på ruteren. Start pc på nytt. Prøv om du får nett Dersom det ikke virker, annbefaler jeg at du tar kontakt med en som kan mer om nettverk enn deg, og får vedkommende til å komme hjem til deg og sette det opp for deg. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Eh, har gjort alt det der mange ganger for lengst opp i mente. Frem og tilbake alle mulige løsninger. Utrolig detaljert jeg har forklart dette til utrolig mange. Endelig idag var det en som sa at om ikke WAN lampa lyser så MÅ det være noe galt med utstyret. Og det var det, routerens WANport er noe galt med. Kjøpte ny idag og det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå