-sparks- Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 hei, jeg ønsker å kunne vise film, spill osv fra laptopen til TVen. slik ser det ut "baki der": (sett ovenfra og under) som du ser så har jeg koblet pc'en til med en vanlig blå dataskjermkabel(bilde) og en rød og hvit lydkabel. her kommer problemet: lyd og bildet kommer inn på forskjellige inngangskanaler på tv'en! jeg får dermed ikke sett bildet samtidig med lyden. her er menyen for valg av inngang på tv'en: på "AV3" får jeg inn lyden, og på "RGB" bildet. er det mulig å innstille tv'en til kombinere disse kanalene på ett vis? ev. bør lydkablene kobles til ett annet sted? det en inngang under datakabelen som heter "audio in(rgb)", burde jeg bruke denne? hvilken kabler trenger jeg til det? ble fryktelig mange spørsmål nå, men er ganske noob på tilkoblinger osv... problem 2: dette problemet er ikke så viktig, men likevel litt irriterende. det er en tjukk svart stripe på høyre side av skjermen når jeg har laptopen koblet til, dette ser ut til å være ett problem skapt av windows. noen tips for å løse dette? se på dette bildet: er evig takknemlig om noen kunne hjelpt meg med dette. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 det en inngang under datakabelen som heter "audio in(rgb)", burde jeg bruke denne? hvilken kabler trenger jeg til det?Du må nok bruke denne når du skal ha både bilde og lyd ved bruk av PC. Ser for meg ut som en vanlig 3,5mm stereo jackplugg, samme som det vanligvis er på lydkortutgangen på en PC. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 ser ut som du har rett, prøvde å koble inn jackpluggen fra headsettet, og den gikk rett in der.. skal få shoppa en 3.5 jack til 3.5 jack i morra. burde sett det selv, men den inngangen så liksom så knøttliten ut, flaut hva med den sladden til høyre i bildet? jeg har innstilt skjermen til 1346x768 i windows, som burde være maks oppløsning på tv'en.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Nå forteller du ikke hva slags TV dette er, men mange TV'er og noen skjermkortdrivere har mulighet for posisjonering/zoom av bilde. Vet ikke om dette er problemet ditt, vises det riktig i venstre bildekant eller er denne delen av bildet klipt? Sikker på at TV'n oppløsning er 1346x768 for RGB-inngangen? Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Kjøp deg en HDMI-kabel. Om du har en slik er det alt du trenger Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) merke: LG modell: 32LC2RB det visest riktig i venstre kant, men bildet når liksom ikke helt til høyrekanten, bildet er ikke klipt. skal eksperimentere litt nå... EDIT: har ikke HDMI-utgang på laptopen. Endret 5. februar 2007 av -sparks- Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det finnes slike dongler som gjør om fra vga, dvi til HDMI. Eks: DVI - HDMI Er litt usikker på vga, men der har vi andre alternativer. Man kan først bruke en dongle som VGA --> DVI, for og så bruke DVI --> HDMI Eks: Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 er vel en mulighet det tror uansett jeg holder meg til kabelen jeg har.. det var ikke verre enn å skru en slags auto adjust på skjerm menyen på tv'en for å fikse sladden, nå fyller den ut bildet perfekt legger meg nå, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå