Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

STOP: d0000144 Unknown Hard Error

Anbefalte innlegg

:ohmy: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH :ohmy:

etter at jeg tydeligvis hadde fått en trojaner som hindret meg i å logge på steam og wow, brukte jeg alle midler for å fjerne disse.

nå får jeg. etter fine 40 sekunder i windows opp masse feilmeldinger om at programmene ikke kunne være "written".

deretter BLUESCREEN OF DEATH! med beskjeden:

STOP: d0000144 Unknown Hard Error

Unknown Hard error

som mange andre, prøvde jeg ting som:

- gjennopprette fra forrige fungerende innstillinger... men nei. :no:

- gjennopprette fra tidligere gjennopprettingspunkt... nei.. :no:

- åpne i sikkerhets modus..... :w00t: det fungerer... so far, so good...

- kjøre antivirus scan for sikkerhetsskyld, fant trojaneren, fjernet den... ok la oss starte windows igjenn... :no: samme feil :thumbdown:

jeg har gjort alt over, inntil flere ganger nå.. trodde først det var en stor feil, MEN alt fungerer som det skal i sikkerhetsmodus, både med og uten nett.. sitter faktisk å skriver fra min pc'en nå. (Toshiba Tecra M4-150, med oppgradert ram til 2 gig)

WTF gjør jeg? regner med at noe kan gjøres ettersom sikkerhetsmodus fungerer fint. har IKKE særlig lyst til å kjøre recovery cd'en, og installere ALT på nytt :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd det samme, kjørte kaspersky i 6 (!!) timer, fjeret 7 virus, men fortsatt det samme problemet :(

jeg har HijackThis, men veit faen meg ikke hva alt betyr.. fikk beskjed på en side om å krysse av alt, men mye av det virker som nødvendige filer :S tør faktisk ikke gjøre noe :(

Endret av Goldeneye
Lenke til kommentar

Det beste og enkleste du gjør er å kopiere ut eventuelle filer du vil spare på, så reinstallerer du Windows på en nyformatert disk. Tar deg en time. Eller så kan du jo fortsette å feilsøke og teste, og aldri være helt sikker på at du har fått fjernet alle uhumskheter.

Lenke til kommentar
Det beste og enkleste du gjør er å kopiere ut eventuelle filer du vil spare på, så reinstallerer du Windows på en nyformatert disk. Tar deg en time. Eller så kan du jo fortsette å feilsøke og teste, og aldri være helt sikker på at du har fått fjernet alle uhumskheter.

7874263[/snapback]

du tenker på å bare sette inn recovery disk'en?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

7874263[/snapback]

du tenker på å bare sette inn recovery disk'en?

7874723[/snapback]

Dersom det er det eneste du har (typisk OEM-lisens), så er svaret ja.

Det "beste" er selvsagt en "ordentlig" CD/DVD med WinXP, og så legge inn drivere (noe som "recovery-CD" skal gjøre "automagisk). :)

Det som dessverre av og til (ofte?) skjer når man får systemet sitt infisert av virus/trojanere er at de skriver over/ødelegger viktige system-filer.

Når man da fjerner/renser for virus hender det at man ikke lenger har ett fungerende system, og reinstall er nødvendig.

En annen ting er at det går mye raskere å reinstallere enn å lete etter akkurat den oppskriften som fjerner akkurat det viruset/den trojaneren.. *og* samtidig gjenoppretter skadede system-filer.

Så her er jeg enig med "Caze". :thumbup:

PS og edit:

En annen fordel med en "clean" install fra en "ekte" WinXP CD er at du da *bør* legge OS'et på en egen partisjon og ha data, "my documents" (som inneholder dine applikasjons-data) og program (som ikke har "uvanen" med å "spamme"/være avhengig av å installere seg i Windows/system32) på en annen partisjon.

Da trenger du ikke bruke masse tid på å backe opp viktige data før du reinstallerer.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ok, jeg fikk dessverre ikk en xp cd med pc'en min :( bare recovery. og jeg bruker windows xp tablet ed. så er ikke altfor lett å finne en ny cd billig :(

men fikk ingen andre cd'er med tror jeg så alt av drivere på vel ligge på recoveryen?

7874914[/snapback]

Det er ihvertfall det som er hele poenget med en recovery-CD.

Den skal gjenopprette systemet slik det var når du fikk PC'en, dvs. alt av drivere/programvare skal være på plass (i tillegg til selve OS'et). :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...