snar Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Har kjøpt meg trådløs ruter for å dele internett trådløst i familien. Vi får internett via fiber fra 3net. Det er en sånn pakke med telefon, tv og internett via en hjemmesentral. Problemet er at jeg får ikke routeren til å dele internett. Vi finner alle pc`ene i nettverket så sånn sett funker det, men får ikke delt internett som sagt. Jeg har konfigurert routeren med alle passord og brukernavn som skal til men funker altså ikke. Er forsåvidt en D-link DI 784. Når jeg går på STATUS i router programmet står det bare Connecting under WAN. Virker som routeren ikke klarer og koble seg på internett. Men vi har ingen problem med og koble oss på internett med det samme passordet og brukernavn hvis vi gjør det med kabel og bare en pc. Noen som har noen tips om hva som kan være galt? Endret 4. februar 2007 av snar Lenke til kommentar
magio Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Prøv å plugg Internet kabelen i en annen port på routeren. Endret 5. februar 2007 av magio Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Prøv å plugg Internet kabelen i en annen port på routeren. 7875860[/snapback] Jupp. Somregel har du en port som heter "WAN", og gjerne står litt for seg selv. Der skal ledningen til modemet. Sjekk også at det lyser på lampa som tilsvarer "WAN" på ruteren og "LAN" på modemet, så du vet at du har fysisk kontakt. Dersom dette er i orden, ville jeg sjekket at passord/brukernavn etc. er satt riktig i ruteren. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 hva er lan ip en til hjemme sentralen`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå