Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne mellompotte Audi A4 96'

Heineoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter tegningen du laget så har du eksosanlegget avbildet under, Katalysatoren er den fremste boksen (i den hvite delen av tegningen "merket orginal"), den skiller seg ganske mye ut fra ei vanlig potte og står alltid fremst i eksosanlegget. Den midtre potta er en resonator som gjevner ut lyden, å fjerne den minsker mottrykket betraktelig, men hvor mye gevinst du får kommer ann på motoren er den en 1.6 eller 1.8 så merker du neppe noe til det annet en på lyden, er det en 1.8t så blir den å reagere positivt på at mottrykket minskes, men om det blir merkbart er en annen sak.

Katalysator

home-img.jpg

Orginal eksosanlegg

audi2.jpg

Modifisert (var vel noe slikt du hadde i tankene?)

audi.jpg

Lenke til kommentar
Etter tegningen du laget så har du eksosanlegget avbildet under, Katalysatoren er den fremste boksen (i den hvite delen av tegningen "merket orginal"), den skiller seg ganske mye ut fra ei vanlig potte og står alltid fremst i eksosanlegget. Den midtre potta er en resonator som gjevner ut lyden, å fjerne den minsker mottrykket betraktelig, men hvor mye gevinst du får kommer ann på motoren er den en 1.6 eller 1.8 så merker du neppe noe til det annet en på lyden, er det en 1.8t så blir den å reagere positivt på at mottrykket minskes, men om det blir merkbart er en annen sak.

7875474[/snapback]

Er katalysatoren alltid den fremste potta? Jeg har fjernet den mitre potta på min Audi 80 2,0 '94.. trodde det var katalysatoren og at den måtte på ved eu-kontroll, men den trenger altså ikke det?

Hadde satt stor pris på å få bekreftelse/avkreftele på dette :)

Lenke til kommentar
Ja katalysatoren er alltid fremst, det du har tatt bort er midtdemperen som er formet som en pølse om jeg ikke husker feil. Så lenge du har erstattet demperen på en forsvarlig måte så har du ingenting å frykte på eu-kontrollen.

7888330[/snapback]

Tusen takk :D

Den ser vel ut som en slags pølse ja ;)

Nå slipper jeg å styre med den når bilen skal inn på kontroll :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...