Heineoen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hei! Har en A4 med cat, mellompotte og bakpotte.... Så lurer vi på om dette er nødvendig? Kan vi fjerne mellompotta og hente litt effekt? takk!... Endret 4. februar 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jada, du henter ut ca 10 hk mer ved å fjerne potta. I hodet ditt, vel og merke. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Sakelig Hva er egentlig fungsjonen til denne midtre potta? Jeg slipper to 90graders bøyer også: Endret 5. februar 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det er jo faktisk en grunn til at bilen er levert med katalysator. Bilen din vil forurense mye mye mer. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Jaha så katten sitter i midten på denne bilen altså... Ok, så hva er da den fremste potta til? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Dem fremste er kanskje flamme demper, og den bakre er vel lyd demper... Du kan fint fjerne katta, men sørg for at du enkelt kan få montert den igjen, for det er ikke sikkert den går gjennom eu uten... Er ikke sikkert den forurenser spes mye mere heller Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Etter tegningen du laget så har du eksosanlegget avbildet under, Katalysatoren er den fremste boksen (i den hvite delen av tegningen "merket orginal"), den skiller seg ganske mye ut fra ei vanlig potte og står alltid fremst i eksosanlegget. Den midtre potta er en resonator som gjevner ut lyden, å fjerne den minsker mottrykket betraktelig, men hvor mye gevinst du får kommer ann på motoren er den en 1.6 eller 1.8 så merker du neppe noe til det annet en på lyden, er det en 1.8t så blir den å reagere positivt på at mottrykket minskes, men om det blir merkbart er en annen sak. Katalysator Orginal eksosanlegg Modifisert (var vel noe slikt du hadde i tankene?) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Trodde jeg viste hvordan et kat så ut Det nedereste forslaget der ja! Er en 1.6 så dette blir spennede... Den tegningn du fandt.. Er det sånn at de kan selge de svingne jeg eventulet mangler? Endret 5. februar 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Ja de rørstumpene du trenger skal være enkle å få tak i, svendsen eksos o.l selger slikt. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Forskjellen på en 1.6 blir nok mikroskopisk. Men for all del, ingen skal kunne komme her og si at du ikke må gjøre det. Det er din bil (eller hvem det nå er sin), ikke min, eller de fleste andre her på forumet sin. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Etter tegningen du laget så har du eksosanlegget avbildet under, Katalysatoren er den fremste boksen (i den hvite delen av tegningen "merket orginal"), den skiller seg ganske mye ut fra ei vanlig potte og står alltid fremst i eksosanlegget. Den midtre potta er en resonator som gjevner ut lyden, å fjerne den minsker mottrykket betraktelig, men hvor mye gevinst du får kommer ann på motoren er den en 1.6 eller 1.8 så merker du neppe noe til det annet en på lyden, er det en 1.8t så blir den å reagere positivt på at mottrykket minskes, men om det blir merkbart er en annen sak. 7875474[/snapback] Er katalysatoren alltid den fremste potta? Jeg har fjernet den mitre potta på min Audi 80 2,0 '94.. trodde det var katalysatoren og at den måtte på ved eu-kontroll, men den trenger altså ikke det? Hadde satt stor pris på å få bekreftelse/avkreftele på dette Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ja katalysatoren er alltid fremst, det du har tatt bort er midtdemperen som er formet som en pølse om jeg ikke husker feil. Så lenge du har erstattet demperen på en forsvarlig måte så har du ingenting å frykte på eu-kontrollen. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Ja katalysatoren er alltid fremst, det du har tatt bort er midtdemperen som er formet som en pølse om jeg ikke husker feil. Så lenge du har erstattet demperen på en forsvarlig måte så har du ingenting å frykte på eu-kontrollen. 7888330[/snapback] Tusen takk Den ser vel ut som en slags pølse ja Nå slipper jeg å styre med den når bilen skal inn på kontroll Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Jada, du henter ut ca 10 hk mer ved å fjerne potta. I hodet ditt, vel og merke. 7873937[/snapback] Noe konstruktivt å komme med? Ikke fjern katalysatoren, erstatt heller hele anlegget etter katalysator med et mer sportslig et. (såkalt cat-back) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Torshov selger kat som flower greit, mener den hadde 2.5" rør. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Torshov selger kat som flower greit, mener den hadde 2.5" rør. 7908178[/snapback] Har dem en som har 3,74" rør også eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå