Gå til innhold

Kjøp av bærebar i utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ikke betale toll, men du skal gi beskjed om at du har kjøpt den i England ved ankomst til Norge, og da må du betale 25% mva. Du kan få en del av VAT tilbake når du forlater England, men sjelden alt. Ofte er gebyret en relativt heftig del av summen du tilbakebetales, og kan lett komme opp i størrelsesorden 100 pund eller så ved slike kjøpesummer som du her snakker om. Ta for øvrig et tips og ikke forlat England via Stansted - kontoret der er aldri bemannet og ingen ting skjer med kvitteringer og skjema som legges i kassen.

Lenke til kommentar

Du vil trolig få den billgist om du henter den. Under 1000 tur/retur med norwegian til london ;) Ville anbefalt deg å brukt pcen litt før du drar til Norge, hiv embalasje og ha den i ei bæreveske, sånn blir det svært vanskelig for tollerne å finne ut at du har kjøpt den der og kan mest sannsynlig ta den med inn uten å betale moms :)

Lenke til kommentar

Visst ein skal reise over ditt for å hente ein laptop der, villa no ej heller ha kjøpt meg ein her i norge, få med norsk tastatur, og få ein utførsel seddel som du må få under tegna av toll myndighetene når du reiser ut av landet. Seddelen retunerer du til butikken du kjøpte maskinen, så refunderer dei momsen til deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis jeg for eksempel kjøper meg en PC i USA som da ikke virker på dette tidspunktet, og får den sendt over til meg via bekjente. Må jeg betale mva på PCen da?

Mente å huske jeg hadde hørt man slapp alt av avgifter da,,, (Når den ikke virker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...