gothavbanen Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 03:13, skrev nVIDIAsucks:LCD viser da mer enn 25 bilder i sekundet...? Er vel responstid du tenker på som som regele er 25 millisekunder... hm... kan vel stemme men jeg synes fortsatt at det blir litt lite når jeg ser på en. en legger ikke så godt merke til det i spill og slikt, men når du f.eks. scroller nedover en webside, blir all teksten utvasket Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 slikt, men når du f.eks. scroller nedover en webside, blir all teksten utvasket nei.(Gjør ikke det i nevneverdig grad lenger) Du kan jo vurdere samsung 191T til rett over 8000. 1280*1024 oppløsning, men god plass. Måler ca 48 cm diagonalt. Kanskje du kan vurdere 2 skjermsløsning? feks. kjøpe 2 17" lcd skjermer og kjøre 1280+1280*1024? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 etter å ha lest nesten hele tråden her skulle jeg til å foreslå som han i forrige post: Hva med 2 skjermsløsning. Det er mitt neste prosjekt hvertfall(når jeg anser at 8-9000 kan brukes på skjerm). 2 x 17" LCD-skjermer ville vel vært knall, også tar de ikke så stor plass heller. Det blir 2560x1024 oppløsning. Men vil du ikke ha LCD, er jeg nok enig i at en stor CRT-skjerm ikke ville være å forakte... bertie Lenke til kommentar
gothavbanen Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 hadde tenkt å spille en del og slikt, da noe sier meg at det å ha halve crosshairet i henholdsvis høyre og venstre side på venstre og høyre skjerm vil være ganske plagsomt.. ang. scrolling på websider kjøpte en kompis nylig 17" versjonen av lcd skjermen som ble nevnt. der kan jeg lett se at motspillerene i cs ikke har helt klare teksturer når de flytter på seg, og at websider der bakgrunn og tekst begge er farget (ikke svart på hvitt) flyter sammen mens du scroller. dette er ikke viktig, og en venner seg vel til det, men jeg har da likevel lyst på en vanlig skjerm. må si at fargene på denne skjermen er eksepsjonelt flotte å se på.. når de står stille men om en legger nok penger i en god crt skjerm, må en da kunne få samme bildekvalitet? den bærbare g4 maskina til en annen kompis av meg fikk nylig en svart LINJE i toppen av skjermen. slikt skjer IKKE med noen crt skjermer jeg har hørt om [ Denne Melding var redigert av: gothavbanen på 2002-12-03 18:18 ] Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 cs er billig. det ser knallbra ut i ut2003. mindre ghosting der, syns jeg. merkelige greier. Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 cs er billig. det ser knallbra ut i ut2003. mindre ghosting der, syns jeg. merkelige greier. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 joda, fikk fram budskapet dit, men en post hadde vel holdt? Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 19:14, skrev JenzBenz:cs er billig. det ser knallbra ut i ut2003. mindre ghosting der, syns jeg. merkelige greier. javel.. mente denne posten var om eizo vs. nec jeg.. men samma f***... tror jeg ville gått for Eizo'n siden de har et meget bra rykte på seg. riktignok 1" mindre (!) men har det så mye og si da? mye mer Hz :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Når du spiller benytter du i de aller fleste tilfellene kun den ene skjermen. Altså blir som å spille på en enkel skjerm. Men hva skal du bruke skjermen til.. er det kun for ¨å spille i 1600*1200 i stort format? Om dette er bruken så er crt det greiste, men om det er mye arbeid i photoshop, 3dgrafikk, 2d generelt osv så ville jeg heller lagt pengene i en LCD skjerm. Kommer nok aldri til å gå tilbake til crt skjerm for min del. Klarer meg fint i de spilla jeg benytter meg av, men skulle hatt et noe bedre skjermkort slik at jeg kunne kjøre 1280*1024 i de spilla jeg har. Merker litt mer av ghosting når oppløsningen ikke er opptimal, men har runda morrowind tribunal med 1024*768 og overlevde det. Men om du er knallhard hardcore gamer og ditt liv er ut2003 osv så er nok crt skjermer fortsatt best... en liten stund til. Tror ikke du vil få like bra bilde på en crt som en god lcd. Dvi og lcd er bare konge. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Om valg av skjerm: Quote: Sitat far test av Eizo T965 i PcPro 3/2002:Skjermen gnistrer av kontraster og fargegjengivelse, og det er ikke det minste vanskelig å få stilt den inn slik at den fungerer optimalt. Jeg ville valgt Eizo, det er pur kvalitet, og varer lenge. Har veldig gode erfaringer med Eizo selv, både fra LCD siden og CRT. Lenke til kommentar
Zandar Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Sony 21" E530E FD Trinitron. Sony's Trinitron billedrør er noe av det beste du får på markedet. Noen spec's: 1600 x 1200/95 Hz 0.24mm dot pitch. 2 signalinnganger, med velger i front. Koster vel ca. 7500. Har selv denne skjermen, og er kjempefornøyd med den. Er absolutt et godt kjøp! Lenke til kommentar
gothavbanen Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 men er den bedre enn eizo? Lenke til kommentar
airguard Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg fikk engang en knust skjerm (21 tommer), fra it-butikken (ødlagt under frakt. Fikk seff. ny men dette tar jo litt tid uansett hvor man handler fra. Jeg bestiller aldri mer så tunge og lett knuselige varer over nettet lenger, da posten er helt håpløs til og behandle slikt. Da drar jeg heller og henter det selv om det blir litt kjøring. Lcd skjermer går greit pr. post. Lenke til kommentar
gothavbanen Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 nå stoler jeg enda mindre på posten brutter sendte forresten en skjerm til trondheim en gang "vel" fremme i trondheim (fra oslo) var den flotte fargeskjermen plutselig blitt svart/grønn Lenke til kommentar
mbst Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Skal du handle med IT-butikken, pass på at varen behandles av andre enn dem ved evt service. Feks Sony-skjermer. Disse behandles av Infocare, et internasjonalt selskap med flere filialer rundt om i landet. Har selv kjøpt Sony-skjerm av IT-butikken, og var svært glad for at det ikke var et annet skjerm-merke da jeg så meg nødt til å bytte den inn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå