Gå til innhold

21-22 tommer CRT skjerm

gothavbanen

Anbefalte innlegg

har snust litt på disse..

NEC 22" CRT Multisync FP1355 TCO-99 - 8,598 spenn

Eizo 21" CRT FlexScan T965 TCO-99 - 8,320 spenn

begge fra komplett

har sett at it-butikken har en del billige skjermer, hvorav en skjerm fra NEC som likner den nevnt ovenfor scorer veldig bra..

http://www4.tomshardware.com/display/02q3/...0805/index.html

tror det blir litt dyrt å sende 40 kilo til norge.. og hw.no gir dem elendig rating på supporten. Oslo postverk er jo kjent for sine skilter med påskriften "Særpakker skal ikke kastes lenger enn ti meter", så jeg har lyst til å kjøpe fra et stess jeg kan dra til og banke i bordet.

Er det noen som har erfaringer med en av disse?

Noen anbefalinger av andre skjermer? (vil ikke ha LCD tror jeg.. 25 bilder i sekundet er for lite)

Vil helst holde meg under 9000.. Får da være grenser!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-02 17:11, skrev gothavbanen:

har snust litt på disse..

NEC 22" CRT Multisync FP1355 TCO-99 - 8,598 spenn

Eizo 21" CRT FlexScan T965 TCO-99 - 8,320 spenn

begge fra komplett

har sett at it-butikken har en del billige skjermer, hvorav en skjerm fra NEC som likner den nevnt ovenfor scorer veldig bra..

tror det blir litt dyrt å sende 40 kilo til norge.. og hw.no gir dem elendig rating på supporten. Oslo postverk er jo kjent for sine skilter med påskriften "Særpakker skal ikke kastes lenger enn ti meter", så jeg har lyst til å kjøpe fra et stess jeg kan dra til og banke i bordet.

Er det noen som har erfaringer med en av disse?

Noen anbefalinger av andre skjermer? (vil ikke ha LCD tror jeg.. 25 bilder i sekundet er for lite)

Vil helst holde meg under 9000.. Får da være grenser!

Det er faktisk ikke så dyrt som du tror, bestilte en 19" skjerm p å30kg fra itbutikken, tror det kosta like mye som det villa kosta fra komplett.

Lenke til kommentar

klarer ikke finne noen tester av den eizo skjermen som er noe særlig bra lesestoff, da

ikke om phillips heller, for den saks skyld.

er jo langt ifra bare oppløsning og hertz som teller

skulle gjerne visst mer om farger, geometri, OSD, muligheter for kalibrering, mm.

Lenke til kommentar

vil ha valgt nec, mener på at det holder mål.. eizo er BILLIG-skjermer..har lite tro på dem..

Har en 21" nec liggende, men der har et kort klikket i.. har stått på 24/7 i 3 år og vist sjøkart ombord i en urolig fiskebåt(store bølger, risting,osv..), så rødfargen bare sluttet å virke.. så jeg fikk den, å nå er kortet under fiksing.. hehe gratis 21.. fin var den også

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-02 17:56, skrev DFLW:

Nec'en kjører 1600x1200 @85Hz

Eizo 1600x1200 @104Hz

Ville valgt flimmer fritt....

Er ikke 85Hz ganske flimmerfritt?

Sitter med en 17" HL-7770a nå.. Hva tenkte jeg på?

Den kjører 75Hz i 1152x864 om en skrur av beskyttelsen mot å vise oppløsninger/frekvenser som skjermen ikke støtter. Bildet ser helt forferdelig ut, men flimrer gjør det da ikke..?

Lenke til kommentar

Eizo er et dyrt merke og jeg har mistanker om at du må betale mere for en skjerm i samme kvalitet som necen

Nec har blitt veldig gode på crt skjermer i det siste og har gjort det bra i en del tester og reviews

http://www.cadalyst.com/reviews/hardware/0...r/multisync.htm

ikke samme eizo skjermen men

http://www.cadalyst.com/reviews/hardware/0...or/flexscan.htm

[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-12-03 03:43 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...