ccalz Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 heisann,jeg er på jakt etter et hovedkort med 11++ sata porter, da jeg har 10x 250 gig hardisker jeg vil kjøre i raid 5. Lenke til kommentar
etoel Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Har jeg ikke sett - anbefaler en eksternt raidkontroller. Promise 16 porters for eksempel. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei. Fant 2 hovedkort med støtte for 10 stk S-ATA porter i farten. Ett Asus M2N32 WS PRO og ett Gigabyte GA-N680SLI-DQ6. Men tror også jeg vil anbefale eget kontrollerkort. Er vanligvis raskere, og mere fleksibelt. Dyrt blir det dog, får vanligvis bare 8 eller 16 porter.... F.eks. HighPoint RocketRAID 2320 16P SATAII/300 Nettulf. Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 pro's og con's på software vs hardware raid 5?.. blir 3ware isåfall tror jeg. Hei. Fant 2 hovedkort med støtte for 10 stk S-ATA porter i farten. Ett Asus M2N32 WS PRO og ett Gigabyte GA-N680SLI-DQ6. Men tror også jeg vil anbefale eget kontrollerkort. Er vanligvis raskere, og mere fleksibelt. Dyrt blir det dog, får vanligvis bare 8 eller 16 porter.... F.eks. HighPoint RocketRAID 2320 16P SATAII/300 Nettulf. 7875110[/snapback] Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 software krever drivere og bruker cpu, mens hardware styrer seg selv fullstendig, og har egen prosessor som regner paritetsdata. Software: +Billig +fleksibelt -krever drivere (pes med linux og bsd til tider) -bruker cpu Hardware +bruker ikke cpu +opperer arrayet selv (driverløst (i teorien iallefall)) -dyrt Er sikkert flere ting, har ikke så veldig mye peil på dette Lenke til kommentar
peiper Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) heisann,jeg er på jakt etter et hovedkort med 11++ sata porter, da jeg har 10x 250 gig hardisker jeg vil kjøre i raid 5. 7873134[/snapback] En 16 ports kontroller koster deg ganske mye. 5000-7500 avhengig av PCI-e eller PCI-X. Har du PCI-e 8X eller PCI-X spor i HK? Spørs hva du skal bruke serveren til. Er det en enkel filserver, vil jeg anbefale et dertil egnet HK (billig), med noen S-ata porter. Kjøp til 4 porter PCI kontollere til du har tilstrekkelig med porter, og kjør SW raid i WinXP. Har du tungt (CPU krevende) bruk, bør du gå for en HW kontroller. Eksempel på OK PCI kontroller SiL3114 Endret 5. februar 2007 av peiper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå