Gå til innhold

Synes dere om disse videoene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes alle dyrene er likestilt.

7908239[/snapback]

Beundringsverdig holdning, men for folk flest er det ikke slik.

Jo søtere et dyr er, jo mer sympati får det. Det finnes mange typer insekter som holder på å dø ut, men insekter er ekle og irriterende småkryp, derfor får de lite oppmerksomhet. Pandabjørnen derimot, den fortryllende lille skapningen, har blitt dyrevernernes frontfigur.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Jeg synes alle dyrene er likestilt.

7908239[/snapback]

Beundringsverdig holdning, men for folk flest er det ikke slik.

Jo søtere et dyr er, jo mer sympati får det. Det finnes mange typer insekter som holder på å dø ut, men insekter er ekle og irriterende småkryp, derfor får de lite oppmerksomhet. Pandabjørnen derimot, den fortryllende lille skapningen, har blitt dyrevernernes frontfigur.

7912055[/snapback]

Jo, er enig med deg der. Folk liker jo søte dyr, de gir vel blaffen i småkryp. Skjønner det godt.

Men men, slik er verden.

Lenke til kommentar
I mine øyne er det også mye mer trangsynt og gå rundt og juge om att de syntes dyr og mennesker er like mye vert. Ett vert normalt menneske ville valgt og drepe ett dyr om valget var og drepe en tilfeldig person og en katte, særlig om personen var familie.

7910433[/snapback]

Igjen, vær mer åpen for at andre kan mene det stikk motsatte av deg, det som virker logisk for deg kan virke annerledes for andre. Det er barnslig og trangsynt og annklage folk for å ljuge bare fordi du ikke forstår grunnlaget for en annen persons mening.

Mennesker og dyr er helt like. Hvor mye skiller mennesket og menneskeapene? Svært lite, i og med at vi faktisk er en hårløs sjimpanse.

7911359[/snapback]

Tja, er ganske så uenig der. Mennesket utvikler seg i en hårreisende fart, dyr står mer eller mindre stille. Vi mennesker er uhyre kompliserte og har som sagt evnen til å tenke på et helt annet nivå enn dyr. Bare dette at vi diskuterer dyreplageri og menneske/dyre-verd over internett er noe som virkelig beviser hvor kraftig vi mennesker skiller oss ut fra dyrene. Et hvert annet dyr ville automatisk sette seg og sine foran alle andre, vi derimot har som Royo sier; en utrolig sterk empati og sympati som ikke kan finnes maken til hos dyr.

Quote fra Erlend G:

Når folk tar seg den friheten i å torturere\drepe dyr for nytelsens skyld, eller ikke ser noe galt i det, er de teoretisk sett massemordere, en tikkende bombe. Hvis en mann myrder 10 kattunger og ser på det som noe helt naturlig, hvorfor vil han da ikke kunne myrde mennesker på samme viset? Det eneste som eventuelt hindrer dem i å gjøre det, er den svært så skjøre oppfatningen om at dyr er mindre verdt enn dem selv. Med en gang den oppfatningen brytes, har vi en massemorder.

Det at vi setter oss selv foran dyr betyr på ingen måte at vi gir grønt lys til misshandling og tortur. Klart vi ikke kan godta dette, men som sagt tidligere;

står valget mellom et dødt dyr og et dødt menneske velger jeg dyret.

Endret av Jurgemaister
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/10/491556.html

Godt å se at slike syke personer blir straffet, men selv mener jeg straffen er så alt for mild. De burde i det minste fått en like rettferdig behandlig som den stakkars lille valpen fikk.

Øye for øye, tann for tann. Nei, jeg er ikke religiøs - hvor noen lurer på det.

7912574[/snapback]

Ah, for noen idioter. Hva skjer i hodet på de fyrene da? De må jo syk i hodet.

Lenke til kommentar

Godt å se at slike syke personer blir straffet, men selv mener jeg straffen er så alt for mild. De burde i det minste fått en like rettferdig behandlig som den stakkars lille valpen fikk.

7912574[/snapback]

Ah, for noen idioter. Hva skjer i hodet på de fyrene da? De må jo syk i hodet.

7912603[/snapback]

De kan i alle fall ikke være normale mennesker. Et eller annet må være galt med dem. Enten en genetisk medfødt svakhet, eller dårlig oppvekst ville vært mine heteste tips.

Lenke til kommentar
...

Sier du at jeg LYVER om hva jeg sier? Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det? Totalt idiotisk og umodent argument- du kan ikke vite hva jeg mener.

...

7911359[/snapback]

Det var midt på natta når jeg skrev det og jeg var trøtt, så det med lyving var kanskje litt drøyt. Men jeg refererte uansett ikke direkte til deg, jeg hvet jo ikke hva som er i dine tanker. Jeg refererte til folk flest som mener allt levende er like mye vert, for til syvende og sist så rangerer de fleste av dem de forskjellige arter forskjellig. Enda de kanskej ikke er klar over det så gjør de fleste det. Siden jeg ikke refererte til deg så var ingen ting av det jeg sa ment som mer person angrep en det du kom med tidligere.

Virker som enkelte i denne tråden bare er ute etter å skape kvalm og sinne. Hvis folk er så trangsynte og egosentriske at de tror de automatisk er verdt mer enn andre dyr, fortjener de ikke respons på sine utsagn engang.

Siden jeg ikke følte meg angrepet av det så regna jeg med att ikke du kom til og føle deg angrepet heller.

Når det kommer til dem som grilla en hundevalp levende så burde dem straffes, men om de ti åra kommer ene og alene fra grillinga så syntes jeg det er vel strengt. Trur de fleste hadde lært leksa si etter ett år i fengsel, om ikke kortere. Det er en grusom ting og gjøre, men ett år er fryktelig lang tid, for ikke ås snakke om ti. Nå kan det jo være att det var andre faktorer som spilte inn også da, men om det ikke er tilfelle så er det litt vel strengt med ti år.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
...alle mennesker uansett hva dem har gjort er mer vert en andre dyr.

Det var kanskje en litt dårlig setning fra min siden, særlig når det er plenty av folk som tolker det langt videre.

Jeg skrev det i denne sammenhengen:

Det er nesten skummelt og tenke på att enkelte ville drept en person som hadde det for seg og drepe kattunger. Han burde bli straffet men ikke drept, alle mennesker uansett hva dem har gjort er mer vert en andre dyr.

Jeg burde heller skrevet at alle mennesker uansett hva de har gjort mot dyr er mer vert en dyra, eller noe i den duren. Settningen var noe dårlig fra min side. Var ment som en settning mot dere som mener en kan drepe mennesker som har drept tusner av dyr (katter).

7907570[/snapback]

Jeg ser ingen stor forskjell på det første og det andre utsagnet. Jeg er like uenig i begge.

Hadde vi gått rundt og brydd oss mer om andre arter en vår egen så hadde vi ikke levd nå i dag, vi ville ikke kunne overlevd evulusjonen om vi ikke stilte vår egen art først.

Selvfølgelig trenger vi å drepe dyr for å så spise dem, men dyremishandling og unødvendig nedslakting av dyr har da aldri vært fordelaktig for mennesker? Det er i menneskets interesse at det er et så stort artsmangfold som mulig.

Jeg har ikke sakt noe om at vi skal misshandle dyr og slakte dem unødvendig. Jeg er helt ening i att vi skal ungå og misshandle dem så langt det er mulig.

7907570[/snapback]

Men denne trådens tema er jo om mishandling av dyr. Å trekke inn evolusjonen i en diskusjon rundt dyremishandling blir bare galt. Det å drepe for å spise og det å drepe for underholdning er to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

7912574[/snapback]

Jeg er absolutt en motstander av dødsstraff, men saker som det der får meg til å vakle i troen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Det med apekattene og kuene er det sykeste jeg har sett noen gang :cry:

:ermm:

7913567[/snapback]

Se videoen med hundene og kattene. Der tramper de på de, gir de ikke vann, kaster burene de er i overalt, og flår de levende. Det er sykt

Lenke til kommentar
Jeg ser ingen stor forskjell på det første og det andre utsagnet. Jeg er like uenig i begge.

Men denne trådens tema er jo om mishandling av dyr. Å trekke inn evolusjonen i en diskusjon rundt dyremishandling blir bare galt. Det å drepe for å spise og det å drepe for underholdning er to vidt forskjellige ting.

7913389[/snapback]

1: Forskjellen er att det første utsagnet kan tolkes som om att mennesket er mer vert uansett hva det har gjort, være seg mot dyr eller mennesker. Det andre utsagnet spesifiserer att personen kunn har gjort noe mot dyr, og ikke mot andre mennesker. Grunnen til det er att jeg faktisk kan være litt enig i att en redningshund som redder mange mennesker er mer vert enn ett menneske som har drept x antall personer og viser ingen tegn på forbedring. Det ene og alene grunnet den hunden kan redde andre mennesker og dermed øke sin verdi ved og redde folk.

2: Videoenne var ikke kunn av dyr som ble misshandlet for og more mennesker, de var blant annet av forsøks dyr og dyr som blir holdt for og få mat fra dem. Det er en stor forskjell på de to tingenne. Det sistnevnte har faktisk med evulution og gjøre. De som blir holdt for mat blir holdt for att vi skal kunne få mat, alle har ikke løst til og bli veganere. Den neste gruppen igjen blir brukt til og forsøkenye produkter på eller og lære om adferd. Det har med og utvikle oss intelektuellt noe som er våres sterke side innen evulutionen, jo mer vi har av kunnskap jo sterkere styrker vi vår plass på rangstigen, og det har allt noe med evulution og gjøre. Jeg mener som sakt att vi samtidig skal prøve og gjøre det så humant som mulig for dyrenne i disse situasjonenne, unødvendig misshandling er ingen vitts.

Jeg er absolutt en motstander av dødsstraff, men saker som det der får meg til å vakle i troen.

Det er mye værre med folk som slår ned tilfeldige folk på gata. Eller hva med å bli voldtatt, det er mye værre en att noen steker noen hunder levende. Krabber blir faktisk kokt levende.

Lenke til kommentar
Det med apekattene og kuene er det sykeste jeg har sett noen gang :cry:

:ermm:

7913567[/snapback]

Se videoen med hundene og kattene. Der tramper de på de, gir de ikke vann, kaster burene de er i overalt, og flår de levende. Det er sykt

7913606[/snapback]

Ja :cry:

Og det med grisene var også SYKT!! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er mye værre med folk som slår ned tilfeldige folk på gata. Eller hva med å bli voldtatt, det er mye værre en att noen steker noen hunder levende. Krabber blir faktisk kokt levende.

7913635[/snapback]

OMG, I'm at a loss for words.. Du har tydeligvis ingen sympati eller empati overfor andre arter enn din egen..

Lenke til kommentar

7913635[/snapback]

OMG, I'm at a loss for words.. Du har tydeligvis ingen sympati eller empati overfor andre arter enn din egen..

7913908[/snapback]

Selvsakt har jeg det, jeg likte ikke alt jeg så på de videoenne jeg heller. Det som jeg prøver og få fram er att jeg ikke skjønner meg på folk som føler mer for dyr som blir misshandla en ei jente som blir voldtatt. Det virker jo nesten sånn når folk sier man burde ha tann for tann og øye for øye enda det er dyr som var offrenne, eller når noen mener folk burde bli drept for drap på noen tusen katter. Jeg føler for dyr som blir misshandla, men jeg føler mer for mennesker, er det så rart.

Lenke til kommentar

For min del kunne jeg nok ha funnet på å gått til fysisk skadelige midler om jeg hadde kommet over slike folk midt i deres handlinger.. Akkurat som om jeg hadde sett en voldtekt forløpe..

Som sagt, så finnes det ikke mye vondt i meg, men i slike situasjoner kan det svartne.. :mad:

Men jeg ser for meg at mishandling av dyr skjer i enormt mye større omfang enn det gjør av mennesker! Det er selvsagt mye av dette også, men ikke i den grad dyr blir torturert! Eller, slik ser det iaff ut for meg... :hm:

Lenke til kommentar

7912574[/snapback]

Ved saker som dette settes alt jeg har av tanker om menneskeverd til side og jeg får regelrett et ønske om drepe de to tennåringene - om de har psykiske problemer eller om de er blitt misshandlet som barn kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg får faktisk lyst til å misshandle de menneskene på det groveste, blir som om noe koker i meg - og jeg er et utrolig ikke-aggresivt og avslappet menneske, men ting som det her blir for mye for meg.

Lenke til kommentar

7913635[/snapback]

Jeg vet ikke hva du hadde valgt, men jeg ville heller blitt voldtatt og slått ned tilfeldig (på en gang) enn å bli stekt levende mens jeg var bundet fast.

Et menneske som blir slått ned har en mulighet til å slå tilbake, en som blir voldtatt har en mulighet til å gi voldtekstmannen tilbake med renter. En valp som ligger bundet fast i en ovn har ingen muligheter i det hele tatt til å ta igjen.

Artikkelens historie og scenarioene dine kan ikke sammenliknes en gang. Mennesker suger. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...