Khaya Ivorensis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hvorfor ikke? Den lille gutten i ålesund er jo også et menneske, og det er opp til ham å vise at han er verdt noe. Hvis han blir sett ned på, har han jo bare sine dyremishandlende artsfrender å takke. Jeg skjemmes over å være menneske. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har du enda ikke forstått at mennesker er dyr? Og hva får deg til å tro at et sultent barn i afrika er mer verdt enn et annet dyr? Bare fordi vi mennesker kan sette navn på oss selv, så er vi mer verdt? Tvi, fysj, æsj. Jeg skjemmes. 7894225[/snapback] Jeg vet ikke hvor du tar definisjonene dine fra, men nei, vi er ikke dyr. Og det er ikke det at vi setter navn på hverandre som kvalifiserer oss som mer verdt. Det er vår overlegne intelligens, vår evne til å utvikle følelser i større grad enn noen annen skapning, at vi, som alle andre arter bryr oss mer om individer av vår egen art enn andre arter, det faktum at vi er på toppen av næringskjeden og at vi sansynligvis frykter døden mer enn noen annen skapning. Unødvendig vold mot et dyr er da ikke noe bedre enn neglisjering av folk i Afrika? De som bor i Afrika og sulter har ihvertfall muligheten til å påvirke sin egen situasjon selv, mens et dyr som blir utsatt for vold blir det uten mulighet til å bedre sin egen situasjon. 7894749[/snapback] Poenget mit er at så lenge barn sulter i Afrika bør det prioriteres av menneskeheten og dens interesseorganisasjoner over underlegne arter. Det er jo unektelig unaturlig for enhver art å bry seg mer om en annen art enn sin egen. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg gir opp. Mennesket er visst ikke inteligent nok til å forstå sine egne feil. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Skjønner ikke hvordan noen kan si at vi ikke er dyr! Så klart er vi det.. Vi avstammer fra dyrene, vi har også instinkter (noen driver oss mer enn andre, andre lar seg styre mer enn andre av disse instinktene..), vi er pattedyr (det ligger vel i ordet, gjør det ikke?). Hvorfor skulle ikke vi være dyr? Jeg er faktisk slik at jeg bryr meg mer når jeg ser at dyr blir plaget/torturert eller drept (ikke med tanke på dyr som skal gå til mat osv), da de er som oftest totalt forsvarsløse, og kan ikke gjøre en damn shit med den komplette idioten som står å skal flå dyret levende! Det finnes ikke mye vondt i meg, men slike mennesker kunne gjort meg til drapsmann! Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Erlend_G, om det sto mellom å drepe en katt og et menneske, hatt du kverka menneske, er det det du prøver å si? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Slett.................... Endret 8. februar 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Greide ikke mer når den katten ble flådd. Mennesker er grusomme. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 For å være helt ærlig så kunne jeg med en fornøyelse være like jævlig mot de menneskene der som de er mot de hundene og kattene. Så hadde de fått vite hvor jævlig det var. Kunne på det verste drept de menneskene også. Ja, bare klag på dette innlegget, men jeg ser ikke at de menneskene burde leve når de gjør noe slikt. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det er svært meningsløst og fælt, ja! Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Poenget mit er at så lenge barn sulter i Afrika bør det prioriteres av menneskeheten og dens interesseorganisasjoner over underlegne arter. Det er jo unektelig unaturlig for enhver art å bry seg mer om en annen art enn sin egen. 7894858[/snapback] Her er det jo ikke et spørsmål om hva som er naturlig, men heller hva som er moralsk. Jeg synes ikke at sultende barn i Afrika er noe verre en dyr som mishandles på det groveste for menneskers underholdning. Tvert imot. Et barn som sulter i Afrika er et resultat av en stor sammensetning av mange tilfeldigheter og valg opp gjennom menneskets historie, mens dyremishandling er et bevisst valg fra et enkelt individs side. Det at det blir gjort med overlegg, og at det er så unødvendig, gjør at jeg synes det er verre. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Erlend_G, om det sto mellom å drepe en katt og et menneske, hatt du kverka menneske, er det det du prøver å si? 7896450[/snapback] Ja. En katt har aldri gjort noen noe galt, men det har derimot mennesket. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Erlend_G, om det sto mellom å drepe en katt og et menneske, hatt du kverka menneske, er det det du prøver å si? 7896450[/snapback] Ja. En katt har aldri gjort noen noe galt, men det har derimot mennesket. 7899387[/snapback] Må si meg enig der. Hvis jeg måtte velge mellom å drepe katten eller et menneske som misshandler katten så hadde jeg drept mennesket. Katter betyr noe de og, uansett om de er kjærledyr. Har ikke de følelser? Tror det er fler som vil savne katten enn ett menneske som misshandler det. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det tviler jeg utrolig sterkt på! Skjerp deg litt da, du prater om å ta et menneskeliv! Alle har gjort og gjør feil, og da snakker jeg ikke om ubevisste feil. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Det tviler jeg utrolig sterkt på! Skjerp deg litt da, du prater om å ta et menneskeliv! Alle har gjort og gjør feil, og da snakker jeg ikke om ubevisste feil. 7899629[/snapback] Sirkelargumentasjon. Hvis jeg hadde visst at det var umulig å bli straffet for det, så hadde jeg ikke nølt et sekund med å skyte en lommetyv i ryggen. Pengene mine er mer verdt. Endret 8. februar 2007 av Manuel Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg hadde kanskje smelt til`n i trynet, men å drepe..! Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg hadde kanskje smelt til`n i trynet, men å drepe..! 7899828[/snapback] Enig, hadde nok rundjult guttungen. Men å drepe ham gjør deg jo bare lik han som ville drepe katten ... Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ja, et veldig godt poeng! Hvorfor skal vi svare med samme mynt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det tviler jeg utrolig sterkt på! Skjerp deg litt da, du prater om å ta et menneskeliv! Alle har gjort og gjør feil, og da snakker jeg ikke om ubevisste feil. 7899629[/snapback] Skjerp deg da! Så du mener mennesket er mer verdt? Jeg ville aldri ha drept katten. Så kattelivet er ikke noe verdt? Er det bare å skyte katten å gi den til musene så de kan hygge seg litt? Menneske overgår ikke alt på jord. Mennesket er ikke verdt mest. Hvis mennesket var så overlegne, så kunne jo vi ha utryddet alt dyr. "Nei, vir tar nå å dreper alle dyr, de er ikke noe verdt de" Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Ja, ett menneske liv er verdt mer en ett katteliv. Endret 8. februar 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ja, ett menneske liv er verdt mer en ett katteliv. 7900268[/snapback] Så du mener at et menneske som dreper 100 katter og hunder hver uke er mer verdt en et katteliv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå