WaterMarked Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kom over ei side med noen videoer av dyr som blir mishandlet. Vi er snille med dyra ser jeg.. http://www.myspace.com/marijaganer Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hater å se slike videoer. Verste jeg vet. Klarer det rett og slett ikke. Skulle likt å se dyremishandlere blir gjort det samme med som de gjør med dyrene. Helt forferdelig. Lenke til kommentar
Andersios Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Helt utrolig at de har samvittighet til og behandle dyr slik… Personlig syns jeg ikke de folkene der er noe bedre enn de som sprenger seg selv nede i Irak midt i en folke klynge. Endret 5. februar 2007 av Andersios Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hvem bør gjøre noe med det? Kansje litt lurere å rydde sin egen hage, for man begynner å klage over naboen sinn.. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Diss videone beviser jo hvor dårlig,kontroll vi har når det gjeldere nettet. Hvem som helst kan legge ut hva som helst. Endret 5. februar 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg er imot dyremishandling, men om det redder ett menneske, er det da ikke greit? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Diss videone beviser jo hvor dårlig,kontroll vi har når det gjeldere nettet.Hvem som helst kan legge ut hva som helst. 7874938[/snapback] Og la oss håpe det forblir slik så lenge som mulig. Jeg er imot dyremishandling, men om det redder ett menneske, er det da ikke greit? 7892489[/snapback] Et menneske er etter min mening alltid mer verdt enn et dyr, og så lenge barn sulter ihjel i Afrika klarer jeg ikke bry meg om slike videoer, vi må lære oss å prioritere. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Et menneske er etter min mening alltid mer verdt enn et dyr, og så lenge barn sulter ihjel i Afrika klarer jeg ikke bry meg om slike videoer, vi må lære oss å prioritere. 7894052[/snapback] Har du enda ikke forstått at mennesker er dyr? Og hva får deg til å tro at et sultent barn i afrika er mer verdt enn et annet dyr? Bare fordi vi mennesker kan sette navn på oss selv, så er vi mer verdt? Tvi, fysj, æsj. Jeg skjemmes. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Vi mennesker er ikke dyr. Hvorfor kalles vi mennesker? Vi er så laaaangt mer avanserte enn dyr, så og sammenligne et menneske med en rotte blir helt på trynet (for det er det du gjør!). Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Jeg sier det igjen- det eneste som skiller mennesket fra andre dyr, er at vi kaller oss mennesker. Visst er vi intelligensmessig overlegne, men på den andre siden burde vi kanskje bruke vår intelligens til å innse at vi faktisk bare er dyr? Endret 7. februar 2007 av Erlend_G Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Greit, du kan kalle oss dyr, men vi er mer verdt enn andre dyr. Jeg kom ikke i fengsel for å ha drept en mus i forrige uke! Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Nei, det gjorde du nok ikke. Men hva har det med saken å gjøre? At du ikke kom i fengsel for å ha drept en mus i forrige uke, beviser ikke at du er mer verdt enn en mus. Det viser bare hvordan rettsystemet er oppbygget. Om jeg fikk bestemme, skulle vi fulgt tarzan's jungellov: Ikke drep med mindre du vil spise, eller for å hindre å bli spist selv. Folk som dreper og mishandler ikke-menneskelige dyr i den tro at det er greit siden de er mer verdt enn offeret, burde vært buret inne eller henrettet. Det er livsfarlig å ha desillusjonerte, forvirrede mennesker vandrende rundt på åpne gater; hvis de kan mishandle "dyr", hva hindrer dem i å mishandle mennesker? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Vi mennesker er ikke dyr. Hvorfor kalles vi mennesker? Vi er så laaaangt mer avanserte enn dyr, så og sammenligne et menneske med en rotte blir helt på trynet (for det er det du gjør!). 7894260[/snapback] Jeg synes mer synd på musene katten min fanger enn alle barna som sulter ihjel i Afrika. Hva er egentlig poenget ditt? Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Nå sier ikke jeg at det er greit å mishandle dyr, LANGT ifra! Jeg hater det! Jeg likte bare ikke sammenligningen din mellom mennesker og dyr! Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Gi meg bare en grunn til at du finner mennesker mer verdt enn andre dyr, så skal jeg gi meg. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg finner mennesket mer verdt fordi vi kan tenke så klart, og har en så god fornuft (de fleste av oss, sikter ikke til deg:P). Se på data`n din! Tenk så utrolig intellegent man må være for å finne opp noe så utrolig! Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Men se på all elendigheten som skjer rundt oss. Krig, forurensning, og tortur av både menneskelige og ikkemenneskelige dyr. Hvor fantastiske er vi egentlig, når vi er ansvarlige for slik elendighet? Mennesker er null verdt når de ikke kan bruke sin overlegne intelligens og "fornuft" til noe godt. Endret 7. februar 2007 av Erlend_G Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg er imot dyremishandling, men om det redder ett menneske, er det da ikke greit? 7892489[/snapback] Jeg klarer ikke å komme på én eneste situasjon hvor dyremishandling hadde reddet ett menneske. Hvis det er snakk om selvforsvar er det noe annet, men da er det nettopp det, selvforsvar og ikke dyremishandling. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Erlend : Ikke skyld på den lille gutten i Ålesund for det da! Endret 7. februar 2007 av anietsoj Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Et menneske er etter min mening alltid mer verdt enn et dyr, og så lenge barn sulter ihjel i Afrika klarer jeg ikke bry meg om slike videoer, vi må lære oss å prioritere. 7894052[/snapback] Unødvendig vold mot et dyr er da ikke noe bedre enn neglisjering av folk i Afrika? De som bor i Afrika og sulter har ihvertfall muligheten til å påvirke sin egen situasjon selv, mens et dyr som blir utsatt for vold blir det uten mulighet til å bedre sin egen situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå