meastp Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Hei! Har noen en enkel forklaring på hvordan man starter samba (automatisk) ved oppstart? Den som sto i boka fikk jeg ikke til! (Hvis du ikke vet hvilken bok jeg snakker om, ignorer den setningen) mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Du kan jo prøve og legge til noen linjer i /etc/rc.d/rc.local f.eks. For og starte samba skriver du jo f.eks. /usr/local/samba/bin/smbd -D og da er det jo bare og legge til den linjen i rc.local. obs. du har vel kanskje en annen distro enn slackware, men da kan du vel legge inn noe i /etc/init.d/ eller no.. erke så stø på andre distroer.... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 16:58, skrev meastp:Hei!Har noen en enkel forklaring på hvordan man starter samba (automatisk) ved oppstart? Du kunne jo ha skrevet hvilken distro du har. Har du redhat kan du skrive 'chkconfig --level 35 smb on' Lenke til kommentar
meastp Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Du kunne jo ha skrevet hvilken distro du har.Har du redhat kan du skrive'chkconfig --level 35 smb on' Jeg har Red Hat... Er det da bare å skrive chkconfig --level 35 smb on ? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg Reboota maskinen etter å ha skrevet det i terminalen....... Logget på som bruker.... Samba var ikke "påslått"........ Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Den 2002-12-04 14:37, skrev meastp: Jeg Reboota maskinen etter å ha skrevet det i terminalen....... Logget på som bruker.... Samba var ikke "påslått"........ Snodig. smb 0:off 1:off 2:off 3:on 4 :off 5:on 6:off Slik skal det se ut, hvordan ser det ut når du skriver chkconfig --list ? (X er runlevel forøvrig) [ Denne Melding var redigert av: sumptrollet på 2002-12-04 16:36 ] Lenke til kommentar
meastp Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Beklager... Jeg kjørte nettopp up2date.... Det eneste jeg trenger å gjøre er å rename til smb.conf igjen og reboote? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Ok, det gikk.... Lurer på hvordan man forandrer telinit/runlevel "permanent"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå