Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva kaller du kjæresten din for?


Anbefalte innlegg

Skal innrømme at jeg selv gjør det, men hvorfor kaller vi egentlig kjæresten vår "vennen". Man har venner, og så har man kjærester...det burde holdes til dels skilt når det kommer til kallenavn. Jeg har MANGE kallenavn, men går som oftest i "kjæresten min" "elskling" osv...

 

En annen ting..kallenavn skal jo være personlig...noe som skiller seg ut og har et spesielt opphav og knytning til personen som har kallenavnet...hvorfor har man da sånne standard som "pus" "vennen" osv... Igjen..jeg bruker disse selv. Er ikke ment for å være provoserende eller noe sånt hvis det virker sånn, jeg bare lurer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kjæreste er jo en spesiell venn, derfor kan man jo også kalle den personen for vennen. "Kjæresten" eller "Elsklingen" er litt tunge ord, derfor er det lettere og mer naturlig å si "vennen".

 

Kansje anderledes for jenter, men for mitt vedkommende så sier jeg skjelden til kompiser, "Hei vennen, blir du med på en kebab?". :p

Lenke til kommentar
En kjæreste er jo en spesiell venn, derfor kan man jo også kalle den personen for vennen. "Kjæresten" eller "Elsklingen" er litt tunge ord, derfor er det lettere og mer naturlig å si "vennen".

 

Kansje anderledes for jenter, men for mitt vedkommende så sier jeg skjelden til kompiser, "Hei vennen, blir du med på en kebab?". :p

7880798[/snapback]

 

det er nok annerledes for jenter da..for jeg kaller alle vennen...unntatt voksne...men dyr, venner, familiemedlemmer..alle er "vennen":p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...