Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg igang med DC++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Direct Connect er etter min mening det beste p2p programmet, mest på grunn av at du ikke slipper inn uten å dele og det som blir delt kontrolleres av operatører i hubben.

Ulempen er at det kan være vanskelig å komme i gang da de fleste hubber krever at du skal dele mange GB.

Dette ordnet du enkelt ved feks å laste ned et pent knippe nyttige freeware programmer fra download.com eller noe slikt :wink:

Klienten finner du her: http://dcplusplus.sourceforge.net

Begynn gjerne i de små hubbene som ikke har høy share limit.

Default er den satt opp til å søke i active mode. Det fungerer ikke om du er bak router eller brannmur. Det er den mest vanlige n00b feilen, prøv derfor i passiv mode ( endres i settings ) og så kan du evnt. åpne de nødvendige porter etter hvert.

DC handler om å dele, filer og informasjon, med glede =D

[NOR]Vikings hub, vault.servebeer.com

[ Denne Melding var redigert av: Sigve på 2002-12-04 00:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-03 23:54, skrev Sigve:

Ulempen er at det kan være vanskelig å komme i gang da de fleste hubber krever at du skal dele mange GB.

Dette ordnet du enkelt ved feks å laste ned et pent knippe nyttige freeware programmer fra download.com eller noe slikt :wink:

Hva er da vitsen hvis mange bare har driit filer liggende? For slik er det vel fler som tenker?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-04 00:11, skrev Sigve:

Prøv selv da vel, jeg er sikker på at du finner alt annet enn "driit filer"

Har greid meg fint med Kazaa foreløpig. Men, hvis en må ha f.eks. 15 GB for å slippe inn, så er det vel fare for at folk bare slenger inn allverdens musikk-cd'er (i wave format) bare får å fylle opp HD.? + cd-samlinga til mora si med Country & Western.

Er det noe styring på dette?

Lenke til kommentar

Som sagt så må du starte på de hubbene som ikke krever at du deler så mye som normalt er 500mb til 2gb. Husk at du ikke må dele installert windows og installerte programer da de ikke kan lastes og installeres på andre maskiner. Det som er litt kjedelig er at på de "dårlige" hubbene som krever lite deling er det lite å finne. De virkelige gode hubber krever omtremt 15gb eller mer for å få komme inn. De som eg bruker krever 25gb og 30gb og der finner så å si alt! Husk å sette programet skikkelig før du starter å laste ned. Viktig hvis du har adsl der du har større inn hastighet enn ut hastighet er at du merker "use small send buffer" under settings - advance.

Lykketil :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-04 02:17, skrev Hotbox:

Quote:

Den 2002-12-04 00:11, skrev Sigve:

Prøv selv da vel, jeg er sikker på at du finner alt annet enn "driit filer"

Har greid meg fint med Kazaa foreløpig. Men, hvis en må ha f.eks. 15 GB for å slippe inn, så er det vel fare for at folk bare slenger inn allverdens musikk-cd'er (i wave format) bare får å fylle opp HD.? + cd-samlinga til mora si med Country & Western.

Er det noe styring på dette?

Yup det er ikke lov å dele vob filer eller store wav. Du kan prøve å cheate med det varer ikke lenge før du bli kicket og bannet.
Lenke til kommentar

Har brukt DC i 6 måneder nå, og det er supert.

Jeg begynte med Kaaza og Gnucles o.l så jeg hadde masse filer ligende, så det var ikke noe problemer å komme inn i de store hubbene.

Må hele tiden kjøpe nye harddisker, og nå deler jeg over 100 GB. Ikke all verden, men nok til de fleste hubbene.

Det som jeg syns er bra er at du kan finne kategoriserte hubber...

F.eks. en Norge HUB, eller Fantasy HUB, en Kristen hub osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...