Gå til innhold

Windows Vista på ekstern?

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det er mulig å installere Windows Vista på en ekstern disk, prøvde selv og det gikk ikke. Så lurte derfor på om det finnes noen metoder for å "lure" installasjonsprogrammet, slik at en kan legge Vista inn, som sagt, på en ekstern disk (usb/firewire)??

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går an, men jeg kan ikke fatte hvorfor i helvete du vil det?

Du kan ikke flytte installasjonen til en annen PC hvis du tror det, Windows bruker Hardware til å bestemme hvilken PC den var installert på.

Så hvis du bytter mange komponenter i PC-en(hvis du bytter PC, alle, spiller ingen rolle om all Hardware er samme modell), så vil windows ikke lenger være validert.

Lenke til kommentar

Har hatt dårlig erfaring med det... Skjer alltid et eller annet kluss når jeg skal fjerne den ene versjonen igjen. Tenkte derfor det ville vær tryggest å installere det på en tom ekstern, som bare er å formatere om jeg ikke liker det jeg ser.

Men som sagt så gikk ikke det.

En ting til er at systemdisken min for øyeblikket ikke har plass til vista, og orker ikke å stresse med å øke partisjon-størrelsen..

Lenke til kommentar

Den beste løsningen vil da trolig være å installere Vista beta på en egen partisjon. Du vil få et dårlig sammenlikningsgrunnlag om du installerer det på ekstern disk er jeg redd.

Forøvrig må vel installering/booting osv fra ekstern USB disk støttes av BIOS for å fungere? Det funket ihvertfall ikke på den forrige pcen min, men går som en drøm nå.

EDIT: Litt sein der ja..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...