Gå til innhold

Noen som har vert borti thermaltake tsunami kab..?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tt tsunami og kan anbefale deg det!

Fordeler:

- Pent å se på, stilige led i frontdøra.

- Kabinettet veier veldig lite, så er lett å bære med seg på lan!

- Det er avtagbar hdd skuff noe som er ganske kjekt.

- Gode kjøleløsninger, 2x 12cm vifteplasser + 1x 9cm vifteplass

- Sidedøra samt begge frontdørene kan låses med medfølgene nøkkel.

- støv filter forran 12cm vifta i front

- Usb og lyd utak på toppen av kassa, noe som er veldig kjekt dersom den står på gulvet!

- God kvalitet på kabinettet

Ulemper:

- Viftene i kabinettet støyer veldig!

- Vifte grllen forran 9 cm vifta er veldig tett, så denne burde byttes( koster 20kr  for en ny)

Konklusjon:

TT Tsunami er et fint, funksjonsrikt kabinett! Men jeg hadde heller kjøpt meg et Lian Li pga : Viftene til lian li støyer ikke så mye! samt syntes nå at lian li sine er penere.  Men smaken er som baken! så hvis du syntes tt tsunami er et Pent kabinett, så ville jeg gått for det! men husk at de medfølgende viftene støyer fælt!

Dersom du var fornøyd med soprano, så blir du enda mer fornøyd med Tsunami

Mvh Mr.Nauz :)

7884208[/snapback]

jeg ville heller Satset på Thermaltake Shark. Den er veldig kjølig å stor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt Thermaltake tsunami i rundt 2 år nå. I forhold til mitt forrige (Chieftec Dragon) er det deilig og stille, og mye lettere, men kabinettene er ikke akkurat sammenlignbare.

Som det er nevnt før i tråden så vil du få store problemer med kollisjoner mellom harddisker og strømkontakten på lange skjermkort, har du et langt skjermkort er det faktisk slik at du ikke kan bruke en eller to av harddisksporene.

Viftene som fulgte med brukte jeg i ca 10 min før jeg byttet dem ut, verdt å merke at de ikke støtter vifteregulering, men bruker store MOLEX-plugger i steden.

Når det gjelder plastdeler så er det ganske mye av det. Festeramma til PCI-sporene er i plast, og passer langt fra alle kort, så den har jeg aldri fått brukt. Rundt døra er det også mye plast. Denne er solid nok, men ødelegger helt looken på kabinettet. Den beste plast-detaljen er faktisk holderne til 5 1/2"-drev, som er lette å ta av og på, og stabile å bruke.

I sidedøra er det desverre en veldig stor thermaltake-logo. Den var ikke synlig på noen av bildene jeg så av kabinettet før jeg kjøpte det, og hadde gjort at jeg aldri hadde kjøpt det hvis jeg hadde visst om den.

Det er relativt lite plass inne i kabinettet, men faktisk greit nok til at man kan montere inn vannkjøling der. Kabinettet har overraskende nok holdt seg fint og støvfritt, noe som skyldes det alt for tette støvfilteret i fronten. Dette har heldigvis ikke noen særlig negativ innvirkning på temperaturen inne i kabinettet.

En veldig kjekk funksjon er at det er USB-kontakter i toppen av kabinettet, ikke i fronten. Dette er mye mer praktisk for meg som har kabinettet ved siden av skrivebordet, og ikke under. De grusomt irriterende blå diodene i fronten kan også veldig lett skrus av :)

Dette er et greit kabinett hvis du ikke skal ha mye i det, og ser pent ut, men det finnes også flere kabinetter som er bedre der ute. Du bør også bytte ut alle viftene og sette inn viftestyring!

Endret av Wraith
Lenke til kommentar

Dersom han bytter ut viftene trenger han ikke en viftestyring! Forresten så er døra slik, at viftestyringer med veldig utstikkende brytere ikke passer..men finnes mange andre viftestyringer du kan bruke :) Når det gjelder feste til pci spora, så funker den veldig dårlig, men det er bare å ta den av og bruke skruer.. Det følger med en hel haug av Thumbsrews du kan bruke til det :)

En annen ting jeg kom på, er at det følger med gummi ringer til å feste hardisken med, slik at den ikke vibrerer så mye( det reduserer støy, samt har hørt det kan forlegne levetiden på disken og)

:)

Lenke til kommentar
En annen ting jeg kom på, er at det følger med gummi ringer til å feste hardisken med, slik at den ikke vibrerer så mye( det reduserer støy, samt har hørt det kan forlegne levetiden på disken og)

7884837[/snapback]

Jepp, gummiringene er flotte de, men de begynte å gå i stykker etter ca 1,5 år og en del inn og uttakinger av disker. Da blir diskene mye hardere å ta ut, og bråker i tillegg ganske mye mer.

Edit:

Mitzui: hvor bor du forresten? Hvis du bor i Grenlandsområdet kan vi jo fikse med at du får tatt en titt på kabinettet.

Endret av Wraith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...