T2 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har akkurat fått en Nikon SB 600 blitz. På siden er det en knapp som skal trykkes inn når du endrer vinkel på toppen. Men, det ser ikke ut til at det gjør noen forskjell når knappen er inntrykket eller ikke. Toppen er ikke låst fast selv om knappen ikke trykkes inn. Hvordan skal dette virke og hva gjør den knappen egentlig? Lenke til kommentar
T2 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Er det ingen som har en Nikon SB 600 her og som vet dette? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Knappen må holdes inne og blitshode vries til ønsket possisjon. Skal være godt forklart i instruksjonsboka. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Knappen låser bare når hodet er i normalposisjon. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Knappen låser bare når hodet er i normalposisjon. 7885876[/snapback] Ok, da fungerer min SB 600 tydligvis som den skal. Jeg trodde kanskje den skulle kunne låses i andre posisjoner også. Olav Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg tror poenget med den knappen er å låse blitzen i samme retning som kameraet ser, det er bare da zoomhodet til blitzen fungerer. Så slipper man overraskelser hvis hodet vrir seg litt når man tar bilder på lang avstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå