Gå til innhold

Mer minne til TravelMate

Porty

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en Acer TravelMate 4150, og syns det er litt lite med 512 mb minne. Så jeg lurte på om det er noen som vet om det er vanskelig å sette inn et større minnekort eventuelt hvor mye det ca. koster å levere på elkjøp å få satt inn mer?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1GB har en pris på rundt 1000kr på nettbutikker, elkjøp er helt sikkert en god del dyrere.

Du kan prøve å skru opp noen av skruene under maskinen og se (hvis dem ikke er forseglet) etter port for ram.

Du skal ha SO-DIMM

Endret av magio
Lenke til kommentar
1GB har en pris på rundt 1000kr på nettbutikker, elkjøp er helt sikkert en god del dyrere.

Du kan prøve å skru opp noen av skruene under maskinen og se (hvis dem ikke er forseglet) etter port for ram.

Du skal ha SO-DIMM

7875897[/snapback]

Gå til din forhandler eller skaff minne hos www.mempro.no

Disse har garantert det minne du trenger.

Lenke til kommentar

Har skiftet ram i et par Acere nå, dog ingen TravelMate, men 2 Aspire. Under pcen kan du se etter et lokk med et merke som ser noe slikt ut:

___

|,,,,,|

Altså et rektangel med noen streker i underkant. Begge Acerene jeg skrudde fra hverandre var merket slik ihvertfall. Dette er det bare å skru opp med en liten stjernetrekker så er minneslotene blottet. Det viktigste er å skaffe rett ram, monteringen er en smal sak. Nå veit jeg ikke hvor gammel pcen din er, men pass på at du ikke skaffer mer ram enn hovedkortet ditt støtter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...