Gå til innhold

Har ikke jeg godt nok skjermkort?

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

Har problemer med at jeg ikke kan spille spill lenger :p Blir gal av FPS'en. Den ligger på 30+ når jeg står stille, men dropper fort ned til 5-10 dersom jeg rører på meg. Så går det ett par sekunder, før den går opp igjen (dersom jeg står stille). Uansett, jeg har ikke problemer med så mange spill. Så langt er det kun snakk om Gothic 3 og Silverfall (demoen). Gothic har jo nydelig grafikk, og har vel blitt kritisert for høye systemkrav, men allikevel, jeg oppfyller minimumskravene. Og når jeg har stilt det HELT ned på options, er det ikke mulig å spille det.

Så er det Silverfall, som egentlig ikke har så ekstremt bra grafikk, og i demoen kan jeg ikke stille på hvordan grafikken skal være, ikke engang oppløsning. Dette ser forresten veldig lovende ut, og jeg anbefaler alle å ta en titt ^^ Opplevde lav FPS også i Company of heroes, men dette har jeg bare prøvd ett par ganger.

Uansett, Dark Messiah: Might and magic har bedre grafikk enn Silverfall (i mine øyne), og det kjører helt smuuth, uten for lave settinger.

Mine systemspeccs, kan dere se i signaturen min, eller i profilen min. Jeg bruker Catalyst 7.1. Skjermkortet ligger jo på 10. plass på Denne månedens Topp 10 ytelse:

Jeg har ikke peiling på hva som kan være galt. Kanskje noen av dere som har litt mer peiling på hvilke SDK de forskjellige spillene bruker, kan ha ett svar til meg. Lurer på om kanskje RAM'et blir i det minste laget, men når det først er lastet inn, burde det vel gå greit.

EDIT: Jeg kjører Vista ! :p Jeg vet at driverne ikke er helt optimale ennå, men skulle ikke være såå farlig tror jeg. se her

Forresten, så kjører kompisen min Gothic 3, mer eller mindre glatt. Han har 9800Pro, og en gammel 3500+ prosessor tror jeg. Han har derimot 1500mb ram, men det er blandede sorter. Jeg har to matched, med lav CAS.

Takker for saklige svar ;)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel Gothic 3 suger RAM så det er nok det største problemet der, skjermkortet skal takle det på maks om det andre hadde holdt følge.

Jeg sliter med de samme problemene som deg i Gothic, helt fint når jeg står stille og stopper opp litt når jeg beveger meg (gjeder hovedsaklig i byer hos meg) ute i skogen går det fint og glatt.

Om du ikke allerede har gjort; finn noen INI-tweaks til spillet og sjekk de, finn ut hvem som gir best resultater og bruk den.

Det hjalp stort for meg :)

Tillgangstider på minnet er ikke det viktige når vi snakker G3, der er det store mengder som gjelder :p vurderer selv 4GB nå :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, begynte og sikle når jeg så prisene på 2GB-setta :D

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

var en stund siden jeg sjekka og prisene har fallt betraktelig, 2400kr og jeg har 4GB, problemet er at hovedkortet mitt ikke støtter mer enn 2GB så må ha et nytt slikt også, blir penger men gud så deilig G3 kunne vært.

Ganske høy skrytefaktor på slikt også :p

Her er det noe INI-tweak-saker:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=650822&hl=

bare ta backup av orginalfiler og prøv ivei ;)

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...