pedsti Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei, driver en del med webdesign (lavt nivå). Når jeg driver i Photoshop og finner en farge som jeg synes er bra. (only web-colors er hukket av..) så blir fargen helt anneledes i Photoshop og i uansett webbrowser jeg prøver. eks jeg fyller et bilde med fargen #FFCC33 (gul) lagrer bildet og slenger det inn som et bilde og fyller resten av bildet med farge via css'n.(bruker samme farge (#FFCC33) som jeg fyllte bilde med.) men web fargen blir mye lysere en Photoshop fargen. Hvordan kan jeg få samme farge i Photoshop som i notatblokk ? btw, har CS2 om det kan være til hjelp.. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Bilder som skal brukes på nett må lagres i sRGB, ellers vil de ofte bli feil. CMYK, LAB og Adobe RGB er eksempler på fargerom som ikke trives så altfor godt i nettlesere. Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 hvordan kan jeg fikse det da? om det går? Lenke til kommentar
eitp Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Du gjør slik i PS: og så: Tor Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Ok, nå ble det bedre. Takker Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå