Gå til innhold

X700 til litt gaming?

Dhack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det egentlig med Import av alienware sine PCer?

Ser de har en modell til rundt 6 000 med greie specs... noen som vet hvor mye den vil komme på med fraktkosnader til norge?

7874995[/snapback]

Du betaler da toll og moms på varen og moms på frakt

Lenke til kommentar

Om det er meg som nå holder meg on-topic eller om jeg skjærer ut nå veit jeg jaggu ikke, men her er litt brukererfaring fra en pc med X700 skjermkort:

Hadde en Acer 5012WLMi med AMD Athlon 64 @ 1,8GHz, 1,5GiB ram og X700 skjermkort med 64MiB ram. Jeg kjørte BF2 på høy grafikk på 1024x768 oppløsning uten AA/AF helt smooth. HL2/CS:Source var heller ikke et problem så lenge man holdt seg unna AA/AF (og det må man jo også på X1600 og Go7600 om man vil kjøre helt smooth, ihvertfall null&niks AA). Så opplevde det som et sinnsykt godt kort i forhold til pris! Opplever at mitt nåværende Go7600 128/512MiB kort yter bedre, men ikke så merkbart jeg først antok når jeg byttet.

Så å kjøpe en billig pc med X700 kort for å spille dagens spill er en ganske god løsning faktisk. :)

Lenke til kommentar
Hvor mye bedre ytelse får jeg av Denne Pcen da?  verdt de 1700 ekstra?

7904357[/snapback]

Den er vel omtrent dobbel så rask både på prosessorsiden og skjermkort men vil også støye mer kontra Pentium M og X700.

Om det er verd 1700 ekstra kommer vel helt på hva du ønsker å bruke den til men generelt så er det få mennesker som utnytter max av hva en ny maskin yter i dag "tenker da prosessor" men den vil jo også yte bedre i spill hvis dette er viktig.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

7904357[/snapback]

Den er vel omtrent dobbel så rask både på prosessorsiden og skjermkort men vil også støye mer kontra Pentium M og X700.

Om det er verd 1700 ekstra kommer vel helt på hva du ønsker å bruke den til men generelt så er det få mennesker som utnytter max av hva en ny maskin yter i dag "tenker da prosessor" men den vil jo også yte bedre i spill hvis dette er viktig.

7904672[/snapback]

Latterlig! Dobbel så godt skjermkort? Gi meg noen benchmark sammenlikninger er du grei...

Lenke til kommentar

7904357[/snapback]

7904672[/snapback]

Latterlig! Dobbel så godt skjermkort? Gi meg noen benchmark sammenlikninger er du grei...

7905559[/snapback]

Hvor latterlig er det nå? X700 gir 900 poeng i 3d Mark 06 og X1600 gir 1800 det er ganske nøyaktig hva jeg skrev "dobbel så godt" ca :tease:

http://www.notebookcheck.net/Mobile_Graphi...rk_L.844.0.html

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

X1600 er generelt en god del bedre enn X700 ja, men akkurat på denne pcen er det ikke tilfelle da den bruker den dårligste utgaven av X1600 som har 64-bits og delvis delt minne kontra 128-bits på "vanlige" X1600. http://www.dinside.no/php/art.php?id=359712 Dette X1600-kortet yter godt under det de pleier å gjøre, i dette tilfellet bare litt raskere enn X700.

Greier ca 1300 i 3Dmark06:

http://www.notebookforums.com/thread155801.html

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

men hvor stor er forskjellen når det gjelder spill?

Er for det meste CS 1.6 , WC3 og WoW som skal spilles..... men vil Pcen med X1600 klare spill som Oblivion bedre en den som har X700

Er heller ikke serlig krevende til grafikken egentlig... :p Pcen jeg spiller på nåå klarte flaue 500 I 3dmark 05 :p XD

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...