Gå til innhold

Hjemmevideo DVD ødelagt


Anbefalte innlegg

Har brukt å brenne Dv-kassetter over på DVD plater ved hjelp av stasjonær DVD brenner. Jeg kjøpte ny DVD brenner for en stund siden, og da jeg skulle spille av den aktuelle platen kunne den ikke spilles før jeg hadde "avsluttet" den i den gamle DVD brenneren.

Når jeg skulle gjøre dette fikk jeg en feilmelding, og platen ble uleselig. Desverre hadde jeg kopiert over den aktuelle DV kassetten, slik at nå er hele filmen gått tapt. Prøvde å se på platen på datamaskinen, men platen ser tom ut.

 

 

Er det noen som vet om det er mulig å få tilbake de dataene som ligger på DVD platen, slik at jeg får igjen filmen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.cdroller.com/

og

http://www.diskinternals.com/cd-dvd-recovery/

er 2 produkter det kan være verdt å sjekke ut.

Kanskje også ISOBuster ?

 

Et lite tips (vet at det er for sent...): ALDRI slett en master-tape, husk at CD/DVD medier har begrenset levetid.

 

(det _kan_ være at du vha. f.eks. NERO (multisession) kan finne noe på plata på PC'n)

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

To tips:

 

1. Lag tre kopier av alle viktige filmer. DVD plater dør. Gjør dette gjevnlig. Å ta en kopi går raskt, og du forsikrer deg mot lesefeil. Lesefeil oppstår over tid. Å lage tre nye kopier hvert 3. år er en bra forsikring. Du må gjerne beholde de gamle også seff.

 

2. Legg to av kopiene i bankboks, postboks, bestemors undertøysskuff eller ett annet sted der sola aldri skinner =) Det vikige er at UV stråler ikke når frem, for de spiser DVDer og CDer med glede. Hvis det brenner ett av de to stedene så har du fortsatt bilder og filmer av småens første steg i snøen =)

 

PS. Ikke legg filmene hos en kammerat. Blir man uvenner så kan det fort skape trøbbel.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...