Kakofoni Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 For meg er bildene fra plasser jeg kjenner til. I hus til vennene mine, besteforeldrene mine, osv. Men disse bildene blir forandret etterhvert og er ikke helt identiske med virkeligheten. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 For meg er det nærmest som en film i hodet mitt mens jeg leser.. Er det som gjør det så spennende Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Før: Jeg ser boken som en film, der storyen utspiller seg i et sted jeg kjenner bra, men alle detaljene er visket bort, og oppstår etter hvert som skildringene fremtreder. Nå: bøkene er bare lange linjer med tekst, der historien kommer som en lang rekke med bilder, som blir gradvis mer tåkete jo mer jeg leser, og jeg må lese hele sider/kapittel om igjen, fordi jeg har lest, men ikke forstått det som står der. *mistet leselysten* Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Når jeg leser blir det akkurat som en film uten lyd. Det eneste jeg kan høre er f.eks. kvinneskrik, voldshandlinger, eksplosjoner o.l. Følte meg litt snål mede dette, men ser at det er mer som har felles tankeformulasjon som meg. Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Artig å lese om hvordan andre tolker, og ser for seg skildringene. Jeg ser som flere her også handlingen som en film, bare at jeg er mye dypere i det. jeg føler følelsene til de hovedpersonene, og kan kjenne hvordan stemningen er i rommet, Lever meg skikkelig inn, og finner meg sitte å smile, med frysninger når jeg får jeg ser for meg de action intense scenene, Men i ettertid når jeg har lest bøkene, og tenker på dem så ser jeg for meg bare bilder, men følelsene fra under lesningen i de scenene ligger der enda. Tar meg i å tenke på kule action "bilder" fra siste bok jeg leste, ,mens jeg skriver dette. Bra at det ikke er bare meg som ikke klarer å definere ansiktene, jeg ser for meg ansiktene når jeg leser men jeg kan ikke definere dem, nesten som om de bare var et slags universal ansikt, Jeg pleier å ha rett kroppsfasong og hår på personene, men det hender seg at jeg ignorere totalt beskrivelsene av personene og ser for meg noen jeg føler passer bedre til typen menneske de er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå