arneboe Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg har lest at geforce 5 serien og oppover skal takle Vista, men hvordan er det med DX10 støtte? må jeg kjøpe et helt nytt skjermkort hvis jeg vil ha DX10? for sånn som jeg har forstått det er det GeForce 8 serien den første som er DX10 kompatibelt... ? jeg har et GeForce 7950GT som er "built for vista" vil det på noen måte være mulig å få dx10 på det f.eks? er litt forvirret her nå! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Du må ha siste\nyeste kortene til ATi - Nvidia ja. I dag er det bare 8800 gts\gtx som har dx10. Ati lanserer R600 i slutten av Mars (har pr dags dato ingen dx10 kort) Dato på midrange kort og nedover vet jeg ikke. Endret 4. februar 2007 av simalarion Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Grafikkort kan fint være kompatible med Vista uten å ha støtte for DirectX 10. Kortet du har der skal fint klare å kjøre Vista, men det er ingen DirectX 10-støtte i det, som han ovenfor påpeker. Skal du fullt ut utnytte DX 10-spill, må du kjøpe et kort med støtte for dette, i dag nvidia 8800 GTS eller GTX. Ati lanserer snart sin konkurrent, og flere billigere mellomversjoner er på vei. shout shout shout shout at the devil! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det er forresten ikek noe hastverk på å få seg DX10-kort. Lenge er det til Crysis kommer nå? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Siste estimat jeg så for Crysis var juli i år. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Og Crysis vil da vel fungere på DX9 kort også, men ikkje med all den søte grafikken da seff. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det kan man nok regne med, ja. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Og Crysis vil da vel fungere på DX9 kort også, men ikkje med all den søte grafikken da seff. 7872396[/snapback] Men ikke langt ifra.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Far Cry så jo absolutt ikke dårlig ut på DX8/8.1-grafikkort, så om Crysis følger samme trenden, har vel ikke DX9-eiere noe å grue seg til, forhåpentligvis. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 In general, we utilize the new interface of D3D10 to get better performance.[...] If you have a high-end DX9 card with an equal level of CPU and memory--basically today's "gamer rig"--you will enjoy Crysis with close-to-D3D10 fidelity. Don't forget that for a long time, we ran the game only on DX9 hardware, even though people thought it was D3D10. You can be sure your high-end gamer rig will satisfy your expectations--but with D3D10, you will surpass them. - Cevat Yerli, Crytek Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Tror det fleste spillprodusenter i en god stund fremover er påpasselige med å la spillene sine fungere bra på XP/DX9 også, markedet for spill som er "kun" Vista/DX10-kompatible er jo begrenset nå og vil sikkert være det i overskuelig framtid. Selv gleder jeg meg vilt til Crysis og DX10, og i gledesrus kjøpte jeg GTX rett etter å ha sett video av spillet. Ikke så altfor lurt med tanke på at spillet er et halvt år unna, men det betyr bare at jeg kan oppgradere enda en gang før den tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå