Gå til innhold

Vista DX10 og Skjermkortstøtte

arneboe

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at geforce 5 serien og oppover skal takle Vista, men hvordan er det med DX10 støtte? må jeg kjøpe et helt nytt skjermkort hvis jeg vil ha DX10? for sånn som jeg har forstått det er det GeForce 8 serien den første som er DX10 kompatibelt... ? jeg har et GeForce 7950GT som er "built for vista" vil det på noen måte være mulig å få dx10 på det f.eks? er litt forvirret her nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikkort kan fint være kompatible med Vista uten å ha støtte for DirectX 10. Kortet du har der skal fint klare å kjøre Vista, men det er ingen DirectX 10-støtte i det, som han ovenfor påpeker. Skal du fullt ut utnytte DX 10-spill, må du kjøpe et kort med støtte for dette, i dag nvidia 8800 GTS eller GTX. Ati lanserer snart sin konkurrent, og flere billigere mellomversjoner er på vei.

shout

shout

shout

shout at the devil!

Lenke til kommentar
In general, we utilize the new interface of D3D10 to get better performance.[...]

If you have a high-end DX9 card with an equal level of CPU and memory--basically today's "gamer rig"--you will enjoy Crysis with close-to-D3D10 fidelity. Don't forget that for a long time, we ran the game only on DX9 hardware, even though people thought it was D3D10. You can be sure your high-end gamer rig will satisfy your expectations--but with D3D10, you will surpass them.

- Cevat Yerli, Crytek

Lenke til kommentar

Tror det fleste spillprodusenter i en god stund fremover er påpasselige med å la spillene sine fungere bra på XP/DX9 også, markedet for spill som er "kun" Vista/DX10-kompatible er jo begrenset nå og vil sikkert være det i overskuelig framtid.

Selv gleder jeg meg vilt til Crysis og DX10, og i gledesrus kjøpte jeg GTX rett etter å ha sett video av spillet. Ikke så altfor lurt med tanke på at spillet er et halvt år unna, men det betyr bare at jeg kan oppgradere enda en gang før den tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...